IndyCar tavaszi, kollektív teszt: Egyelőre hátrányban a Honda

Chevrolet uralommal ért véget az IndyCar barberi tesztsorozata.

A kétnapos esemény abszolút legjobb körét a Team Penske regnáló bajnoka, Will Power rakta össze 1:07:3118-al, amely közel egy teljes másodperccel bizonyult gyorsabbnak az ugyanezen a pályán megrendezett Grand Prix of Alabama szintén az ausztrál által megfutott, tavalyi, pole-os idejénél.



“Az aero elemek rengeteg leszorítóerőt generálnak és nagy a tapadás, tehát az autók bárhol gyorsabbá válnak” – mondta Power a nap végén. “Arra számítok, hogy minden helyszínen meg fognak dőlni a pályacsúcsok.”

Nem csak a 34 éves versenyzőnek sikerült azonban a 2014-es, rajtelsőséget érő körnél jobbat produkálnia, hiszen a teszten résztvevő huszonhárom versenyzőből huszonegyen végrehajtották a bravúrt Honda, valamint Chevy aero kitekkel felvértezett autóikban.

A lécet csak két pilótának, a rögtön az első napon balesetet szenvedő Sage Karamnak, valamint a Dale Coyne Racing friss igazolásának, az elmúlt két napban megannyi poénnak és szánakozásnak alanyát képező, a férfi Carmen Jorda címre toronymagasan esélyes Francesco Dracone-nak nem sikerült megugrania.

A húszéves Karam meglehetősen szerencsétlen ütközése miatt hétfőn mindössze három kört tudott megtenni, a teszt további részét pedig csuklósérülése, valamint az autón keletkezett károk miatt kénytelen volt kihagyni. A Chip Ganassi Racing újonca azonban még így is a régi Dallara csomaggal köröző Dracone előtt tudott zárni, noha az olasz 115 körrel többet teljesített a 2.3 mérföld hosszú pályán.

“A teszt kihívás volt a csapat és az én számomra is” – summázta a 32 éves pilóta, akinek a keddi nap reggelén rögtön sikerült kissé megtörnie a 19-es Dallara-Hondát . “Az autó ilyen jellegű beállításaival korábban a csapatnak nem kellett megküzdenie, de a legjobbat próbáltuk nyújtani. Új padlólemezzel, de a régi aero csomaggal mentünk, tehát nagyon alacsony leszorítóerő állt rendelkezésre. Jó volt megtenni néhány kört, tanulni a pályát és egyúttal jobban megismerni a csapatot és a mérnököket.”

A kétnapos esemény összesített tabellájának első tíz helyén nyolc Chevy, valamint mindössze két Honda osztozott, a japánok legjobb eredménye pedig a hatodik pozíció lett – a múlt tükrében meglepően hangzó – Graham Rahal, valamint a Rahal Letterman Lanigan Racing jóvoltából.

Már a teszt előtt sokan tudni vélték, hogy az amerikai gyártó némi előnyt élvez a Hondával szemben, de szerencsére ez a differencia egyáltalán nem olyan mértékben kimagasló, mint amiről nemrég még a vészmadarak károgtak. A továbbra is kiegyensúlyozottnak ható erőviszonyokat jól szemlélteti, hogy huszonegy autónak sikerült Power leggyorsabb köréhez képest egy másodpercen belül maradnia, a két kivételt pedig a már említett Karam és Dracone képezi csak.

“Ez egy kicsit csalóka” – nyilatkozott a Honda lemaradásáról a Schmidt Peterson Motorsports-os James Hinchcliffe. “Nem hiszem, hogy ez olyan rossz, mint amilyennek tűnik, mivel a nyolc [Chevy] autó mindegyike Penske és Ganassi volt. Néhány tizeddel mögöttük vagyunk, de nem lehetünk biztosak abban, hogy ez az aero kit, vagy a motor miatt van-e.”

A kanadai versenyző, aki Dallara-Hondájával az abszolút 12. helyen zárta a tesztet, elmondta továbbá, hogy a csapattal igyekeznek a legapróbb részletekig értelmezni a számos részletében vadonatúj elemek viselkedését, a szezonnyitó St. Petersburg-i fordulóra pedig optimistán tekintenek.

“Még mindig jó néhány dolog áll előttünk. Ahogyan egyre több mindent megértünk, úgy lesz az autó jobb és jobb a szezon első fele során. Azok az idők, amelyeket magasabb hőmérsékleti viszonyok közepette futottunk, magabiztossá tesznek bennünket St. Pete-re nézve.”

A teszt legjobb újoncának a KV Racing monacói szerzeménye, Stefano Coletti bizonyult, aki a harmadik legjobb időt autózta a 4-es számú Dallara-Chevy-vel.

A GP2-ből átigazolt, 25 éves versenyző legjobb, 01:07:5224-es köre alig három tizeddel maradt el Power-étől.

“Ez egy másik Dallara [mint a GP2-es gépek], nehezebb és erősebb, de nekem tetszik. Mindig rajta tartottam a szemem Amerikán, mivel az együléses autóknál akartam maradni, és rájöttem, hogy nincs elég pénzem a Forma-1-hez” – mondta Coletti, aki gyorsasága ide-oda, de ezzel az utóbbi kijelentésével nem biztos, hogy újabb rajongókat fog gyűjteni az amerikai open-wheel szubkultúra keménymagjából.

Az IndyCar 2015-ös szezonnyitója március 29-én kerül megrendezésre a floridai St. Petersburg utcáin.

 

IndyCar kollektív teszt, Barber Motorsports Park  – Kombinált végeredmény:

  

ovh52.jpeg

 

 kép: IndyCar

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy