Simona de Silvestro megkapta élete lehetőségét
Ha ideiglenesen is, de pont került a lassan már a végéhez közelítő IndyCar holtszezon egyik legégetőbb kérdésének végére, miután kiderült, hogy a svájci versenyzőnő vezetheti az Andretti Autosport negyedik autóját a szezonnyitó, St. Petersburgi fordulón, március utolsó hétvégéjén.
De Silvestro szerződése – akárcsak a Ganassi újonc Sage Karam esetében – egyelőre csak erre az egy futamra szól, azonban a csapat abbéli reményét fejezte ki, hogy ezt az együttműködést további versenyekre is sikerül kiterjeszteni.
„Nagyon izgatott vagyok, amiért csatlakozhatok az Andretti Autosporthoz és egy ilyen sikerekkel teli történelemmel bíró csapat részese lehetek” – nyilatkozta a 26 éves pilóta. „Igazán különleges számomra, hogy megkaptam ezt a lehetőséget és náluk vezethetek. Köszönettel tartozom Michael-nek, amiért hisz bennem és alig várom, hogy megkezdhessem a munkát. Nagyon várom, hogy ismét egy Indy autó volánja mögé ülhessek.”
Mint ismeretes, de Silvestro tavaly februárban, négy teljes szezon után intett búcsút az IndyCarnak egy esetleges Forma-1-es karrier kedvéért. Hamarosan azonban kiderült, hogy a Sauber F1 Team-mel kötött kontraktus – amely egy meglehetősen vitatott felkészítő programot takart – sokkal inkább szól a pénzről, mintsem a gárda által mézesmadzagként felvázolt, versenypilótai szerződésről, így amint Simona financiális problémákkal szembesült, honfitárs csapata azonnal megköszönte addigi szolgálatait.
A fiaskót követően a svájci visszatért az Államokba, megvált addigi menedzserétől és gőzerővel elkezdett IndyCar visszatérésén dolgozni. Több csapattal állt tárgyalásban, azonban végül az Andretti Autosport lett a befutó, amelyet minden túlzás nélkül Simona élete lehetőségeként is lehet aposztrofálni.
A fiatal pilóta 2010-es IndyCar debütálása óta nem igazán kapott esélyt valóban versenyképes autóval, a mélypontot pedig a 2012-es év jelentette, amikor a harmatgyenge Lotus motor miatt csapata, a HVM Racing egy teljesen más ligában volt kénytelen megméretnie magát a mezőny többi részéhez képest.
Simona végül 2013-ban leszerződött KV Racinghez a veterán Tony Kanaan mellé, azonban paddock-béli pletykák szerint ebből vajmi keveset profitált, hiszen a brazil hírhedt arról, hogy még a legapróbb adatot sem hajlandó megosztani csapattársaival.
Véletlen, avagy sem, de a szezon vége felé közeledve, amikor már nyílt titoknak számított, hogy Kanaan távozik a gárdától, Simona pályafutása addigi legjobb menetelését produkálta, miután az utolsó öt futamon zsinórban öt top tízes helyezést ért el, ebből kétszer végzett a legjobb ötben, a houstoni duplaforduló szombati versenyén pedig a dobogó második fokára is felállhatott.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy Simona is ott lesz a csapat fedélzetén St. Pete-en” – mondta Michael Andretti. „Nagyszerűen fog illeszkedni a csapathoz és remélhetőleg képesek leszünk felépíteni egy programot, amely végül további versenyeket, és talán egy teljes szezonra szóló kapcsolatot eredményezhet.”
Ha minden a tervek szerint alakul, akkor de Silvestro 2011 után először az IndyCar március 16-17-ei kollektív, nyílt tesztsorozatán vezethet Honda erőforrással hajtott autót, amikor is újdonsült csapattársai, Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti és Carlos Munoz társaságában gördülhet pályára a vadonatúj, bitang külsejű japán aero kitekkel felvértezett Dallarával. Ez azonban még nem megerősített.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough