Simona mégis az Andretti Autosport versenyzője lesz?
A hírek szerint már csak formalitások választják el a svájci versenyzőnőt attól, hogy aláírja szerződését az Andretti Autosporttal.
Az általánosságban véve megbízható forrásként számon tartott RACER információi alapján de Silvestro a szezonnyitó St. Petersburgi fordulón rajtolhat el a Michael Andretti vezette csapat színeiben, reményei szerint pedig ezen kontraktust a soron következő, barberi futamhétvégére – vagy akár még tovább – is kiterjeszthetik.
Négy teljes szezont követően a 26 éves Simona tavaly fordított hátat az IndyCarnak, hogy megvalósítsa Forma-1-es álmait. A cél érdekében „kapcsolódó versenyzői” minőségben leszerződött honfitárs csapata, a Sauber F1 Team-hez, akik egy speciálisan számára kialakított felkészítő programot követően versenyzői üléssel is kecsegtették. Hamarosan azonban kiderült, hogy a gárdát valójában csak de Silvestro pénze érdekelte, így mihelyst financiális problémák merültek fel a hölgy körül, Monisha Kaltenbornék azonnal megköszönték addigi erőfeszítéseit.
Ezt követően Simona érdeklődése ismét az IndyCar felé fordult, bár a Forma-1-ből a történtek ellenére sem ábrándult ki és remélte, hogy a szériában eltöltött nyúlfarknyi idő alatt szerzett tapasztalata előny lehet a régi közegébe való visszatéréshez.
Tavaly októberben de Silvestro bejelentette, hogy elválnak útjai régi menedzserével, Imran Safiullával, aki már tizenhat éves kora óta egyengette időt és energiát nem kímélve hősnőnk pályafutását. Belső körökből származó pletykák szerint ez a lépés jó döntés volt Simona visszatérés iránti törekvései szempontjából, miután az indiai üzletember mondhatni közutálatnak örvendett a paddockon belül tisztességtelen módszerei és etikátlan magatartása miatt.
Az első, konkrétabb hírek szerint de Silvestro komoly esélyesnek számított a Schmidt Peterson Motorsports második, teljes szezonos ülésére, azonban ez a hely végül a szintén egy év kihagyás után vissztérő James Jakes-é lett.
A második opció, az Andretti Autosportnál való részidős opció viszont úgy tűnik, valósággá válhat. A RACER állítása szerint Simona nem kisebb támogatót tudhat maga mögött, mint az Andretti Sports Marketing elnöke, John Lopes, aki minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a versenyzőnő számára megteremtsék a szükséges anyagi támogatást IndyCar karrierje folytatásához.
Az Andretti Autosport jelenleg három bejelentett, teljes szezonos pilótával rendelkezik Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti és Carlos Munoz személyében.
A negyedik, teljes évados gépre sokáig Justin Wilson számított befutónak, szponzorációs okok miatt azonban a brittel megszakadtak a tárgyalások. A tervek szerint ezen autót – ha az utolsó pillanatban nem jön össze valakinek egy teljes idényre elegendő szponzorációs csomag – megosztva vezetnék különböző pilóták. A legutóbbi pletykák alapján oválon Zach Veach-nek szeretne lehetőséget adni Michael Andretti, road/street-re pedig számos név felmerült már az utóbbi hónapokban. Szóba került Jean-Éric Vergne, aki egy ideig elég stabil opciónak tűnt, különösen azt követően, hogy leszerződött Andrettiék Formula E alakulatához, ahol a drogfogyasztás miatt eltiltott Franck Montagny-t váltotta, a francia azonban mostanra szinte teljesen kikerült az IndyCar látóteréből – legalábbis nyilvánosan, még annak ellenére is, hogy nemrég Vergne úgy nyilatkozott, szimulátoros tesztpilótai szerepköre a Scuderia Ferrarinál nem zárja ki a más szériákban, akár az USA-ban való versenyzést. Korábbi lehetőségként szerepelt még Daniel Abt is, a német leigazolását azonban egy hivatalosan meg nem nevezett német szponzorral képzelték volna el, ezen tárgyalások azonban dugába dőltek.
Az előzetes hírek szerint a de Silvestro idei évére vonatkozó bejelentés a jövő hét folyamán várható.
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough