Felelősségre vonják a volt szövetségi kormányzót az elkaszált brazil futam miatt


Rövidhírek a hét elejére.

– Sajtóinformációk szerint a hatóságok befagyasztották Agnelo Queiroz egykori szövetségi kormányzó bankszámláit, valamint teljes vagyonát, miután ellentmondásos részletekre derült fény a brazíliavárosi kormányzat, valamint az IndyCar meghiúsult szezonnyitójának, a Brasilia Indy 300-nak promóteri tisztségét ellátó Band TV közötti szerződésekben.

Az eredeti tervek szerint 2015 március 8-ára kiírt versenyt január végén kaszálta el a szövetségi körzet új kormányzója, Rodrigo Rollemberg anyagi okokra hivatkozva.

 

– Idén is a Century 21 lesz a CFH Racing Josef Newgarden által vezetett autójának főszponzora a teljes május hónap, azaz a Grand Prix of Indianapolis, valamint az Indianapolis 500 során. A csapat bízik abban,, hogy ezt a kapcsolatot további versenyekre is sikerül kiterjeszteni a céggel.

  

– Február 23-án Sebringen árverezi szabad helyeit tesztel a Dale Coyne Racing Carlos Huertasszal és Rodolfo Gonzalezzel, valamint bemutatkozik továbbá IndyCar autóban a hollywoodi hátszéllel támadó Ryan Phinny is, aki a már hivatalosan bejelentett Sebastien Bourdais oldalán vezethet a KV Racing színeiben.

Az eseményen a fenti pilótákon kívül a a Team Penske négyese – Will Power, Helio Castroneves, Simon Pagenaud és Juan Pablo Montoya – is pályára gördül.

– Egyre elkeserítőbb Justin Wilson helyzete, aki financiális okok miatt jelenleg is versenyzői ülés nélkül tengődik. Összesen négy, teljes szezonos helyre pályázhat már csak (a Dale Coyne Racing mindkét, az Andretti Autosport negyedik, valamint a KV Racing második autója), ezen csapatok azonban nyíltan megmondták, hogy csakis olyan pilótát keresnek, akinek már megvan az induláshoz szükséges anyagi háttere. A hírek szerint a veterán brit biztos befutónak tűnt Andrettiéknél, azonban a szerződéshez szükséges szponzorációt végül nem sikerült tető alá hozni.

    

– Az eredeti tervek szerint a Honda és a Chevrolet az autók három, általuk meghatározott részén eszközölhettek fejlesztéseket az általuk gyártott aero kitek tekintetében. Ezen frissítéseket a 2015-ös szezon kezdetétől számítva a 2016-os idény zárófutamáig alkalmazhatták volna, az IndyCar azonban úgy döntött, módosít ezen a szabályon. A széria aerodinamikai fejlesztésekért felelős igazgatója, Tino Belli arról tájékoztatta a nagyérdeműt, hogy figyelembe véve a csapatok abbéli aggodalmát, miszerint az aero kitek mellett a frissítések megvásárlása komoly anyagi érvágást jelentene, a módosított elemek alkalmazását 2016-ra ütemezik át.

A financiális rész mellett a döntés másik oka a szakember szerint abban keresendő, hogy nem szeretnék, ha az egyik gyártó jelentős előnyt szerezne a másikkal szemben, amit a hátrányban lévő számára lehetetlen lenne behozni a rövid, mindössze öt hónapos szezon során.

Különösen fontos ez annak a pletykának fényében, amely szerint a Honda továbbra is komoly problémákkal küszködik a gyártási folyamatot illetően. Egyes, meg nem erősített hírek szerint ez az oka annak, hogy a japánok – miközben a Chevy már be is mutatta saját road/street/rövid oválra tervezett modelljeit -a terveik szerint csak az IndyCar március 16-17-ei, barberi nyílt tesztjének előestéjén rántják le a leplet az aerodinamikai csomagjaikról.