Mozifilm, zászlós baki és egy milliós nagyságrendű kártérítés az IndyCarnak
Nem is olyan lényegtelen apróságok, amelyek az elmúlt napokban kimaradtak.
– Amerikai pénzre átszámítva 25 millió dollárt kellene fizetnie a brazil szezonnyitó elkaszálása miatt a verseny promóteri tisztségét betöltött Bandnek.
Az IndyCar már a futam törlését követően kijelentette, hogy gazdasági értelemben előre be vannak biztosítva az ilyen szituációkra, amit a brazíliavárosi kormányzat meg is erősített, arra azonban utóbbiak felhívták a figyelmet, hogy a szerződésben foglaltak nem teljesítésekor kilátásba helyezett pénzösszeg kifizetése csak a versenyt promótáló Band esetében érvényes. Ők tehát semmilyen körülmények között sem tartoznak fizetési kötelezettséggel az IndyCar irányába.
A műsorszolgáltató cég érthetően nem boldog, mivel a Brasilia Indy 300 pontosan, hogy egy, az utolsó pillanatban meghozott kormányzati döntés miatt hiúsult meg, nem pedig az ő hibájukból.
Brazil lapértesülések szerint ennek következtében elmérgesedett a helyzet az IndyCar és a Band között, amit jól szemléltet, hogy a tévécsatorna állítólag már a széria február 17-ei, indianapolisi médianapjára sem kíván stábot küldeni.
– Vicces, egyúttal bizarr közjáték miatt kellett beküldeni a pace cart az ARCA sorozat daytonai szezonnyitóján. A „zászlós ember” kezéből ugyanis nemes egyszerűséggel verseny közben kiesett az egyik munkaeszköze. Na, ilyet sem látni minden nap.
– Éles szemű twitterezők találtak rá arra a meghívóra, amely egy február 13-án rendezett divatshow-val egybekötött filmes partyra szólt. Az ominózus eseményen többek között egy állítólagos, Steve Goldfield producer által jegyzett, Ryan Gosling főszereplésével készülő ‘Indy Car’ című film előkészületeit ünnepelték. A szokásos hollywoodi, rongyrázós, vörösszőnyeges bulin készült képeken jól látszik, amint a nagyon trendinek látszó – ámbár tökismeretlen – meghívottak egy hatalmas IndyCar logó előtt pózolnak a kamerák előtt, ami csak még inkább megerősít, hogy nem véletlen egybeesésről volt szó. A zavarba ejtő része a történetnek azonban az, hogy ez a film a témában kompetens helyeken gyakorlatilag nem létezik – sem az IMDB-n, sem a Movie Insideren, sem The Film Catalogue-n, sem pedig más, hasonló oldalakon nincs nyoma, sőt még Gosling mindennel naprakész rajongói site-jain sem említik meg még pletykaszinten sem. Az pedig külön érdekes, hogy ha ez az állítólagos alkotás már az előkészületek ezen fázisában tart, akkor miért nem szólalt meg az ügyben az IndyCar? Végülis, egy A-listás sztár főszereplésével készülő film a széria népszerűségén is dobhatna, legalábbis marketing szempontból biztosan.
A mozival kapcsolatosan egy plakát is napvilágot látott a közösségi oldalakon, amelyen Gosling egy régebbi fotósorozatából vett képe látható Josef Newgarden autója elé montázsolva. Ez már önmagában megkongatná a vészcsengőt, hiszen egy komoly hollywood-i produkció esetében nem ilyen innen-onnan összeollózott plakátokkal szoktak előrukkolni még az előkészületi fázisban sem.
Nem tudni mi a pontos magyarázat, mindenesetre kíváncsi lennék arra, hogy egyáltalán az IndyCar engedélyt adott-e arra, hogy a party-n felhasználják a bejegyzett logókat és persze a nevet.
UPDATE: Máris van némi magyarázat
– Tony Kanaan cover boy lett. A 2004-es IRL bajnok, egyben a 2013-as Indianapolis 500 győztese a Pattern magazin címlapján pózol, azonban a magazin belső oldalain sem maradnak az olvasók IndyCar nélkül. A szériát művészi szempontokkal összemosva szó esik a sisakfestésekről, pályákról és még Pippa Mann is interjút ad, kivételesen azonban nem a versenyzésről, hanem a művészetekről. Remélem pdf formátumban is letölthetővé teszik a lapot hamarosan.
– A Grand Prix of Louisiana promóciójának részeként ellátogatott a híres New Orleans-i Mardi Gras parádéra James Hinchcliffe, Carlos Munoz, Josef Newgarden, valamint Sage Karam is. A srácok mondani sem kell, rögtön feltalálták magukat, Hinchcliffe ráadásul még arra is hajlandó volt, hogy bemutassa a legnagyobb különbségeket egy IndyCar autó, valamint a parádén felvonuló járművek között.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough