Rövidesen befellegzik az IndyCarnak??

Kedvenc autós pletykaoldalam ismét kitett magáért és nem kevesebbet állít, mint, hogy az IndyCar már nagyon közel áll ahhoz, hogy csődöt jelentsen.
Hosszabb-rövidebb időközönként, de rendszeresen napvilágot látnak az IndyCar összeomlását vizionáló híresztelések, amelyek egy részéről ki is derül, hogy csak a paraszthajszálon múlt a széria sorsa. Vészjóslóan kongott a harang például a 2011-es, Las Vegas-i tragédia után, de a következő évi, kínai futam eltörlésekor is foszladozott a bajnokság felett lógó guillotine-t tartó kötél.
Az esetek többségében azonban csak fals rémhírkeltés áll a dolgok hátterében, mindennemű valóságalapot nélkülözve. Már ha ki lehet ez utóbbit így jelenteni, tekintve, hogy egy ezer sebből vérző sorozatról van szó.
Az AutoRacing1-ról sokan úgy tartják, hogy pletykaszekciójával a Blikk színvonalát idézi, noha számos, elsőre abszurdnak titulált híresztelése vált később valósággá. Az ominózus, küszöbön álló csődről szóló anyaguk alapjául egy francia-kanadai oldal cikke szolgál, amely állítása szerint exkluzív forrásból értesült minderről.
Az autonet.ca névre hallgató hírportál azt állítja, hogy a súlyos anyagi nehézségekkel küzdő IndyCar helyzetét csak tovább nehezítette a brazil verseny utolsó pillanatban bejelentett eltörlése, amiben a cikket jegyző újságíró spekulációja szerint közrejátszhatott az, hogy a helyieknek bővebb információk álltak rendelkezésére a széria státuszát illetően.
A történettel kapcsolatos legutóbbi hír egyébként az, hogy a brazíliavárosi szövetségi kerületi fejlesztési ügynökség, a Terracap – amely a magas kiadásokkal indokolta az IndyCar szezonnyitójának kaszáját – kereken egy héttel később mégis úgy döntött, hétmillió amerikai dollárnak megfelelő összeget szabadít fel a költségvetésből a futam helyszínéül szánt Autodromo Interncional Nelson Piquet-n zajló munkálatok befejezésének céljából. A pálya ezután helyi és nemzeti szériákat fogadhat majd, az IndyCar esetleges, itteni jövőjéről azonban mindezidáig egy szó sem esett.
Mondhatnánk, hogy csak egy újabb kattintásvadász akcióról van szó a kanadai oldal részéről, mindenesetre az viszont érdekes, hogy a közösségi oldalakat böngészve több, megbízható felhasználó is virágnyelven ugyan, de azt sugallja, hogy lehet reális háttere az elsőre igencsak hiteltelennek tűnő spekulációnak.
Az autonet.ca szerint egyelőre nem várható nyilvános állásfoglalás az érintettek részéről, az idei szezon pedig az eredeti tervek szerint folyhat le.
Ami tény, hogy régóta suttogják, ha a dolgok nem vesznek gyökeres, pozitív fordulatot, akkor az IndyCar ebben a jelenlegi formájában maximum a 2016-os, századik Indianapolis 500-ig létezhet már csak.
Egyes pletykák szerint előfordulhat, hogy annyi év után a Hulman & Co. végül mégis beadja a derekát és megválik a szériától. Ez akár még egy felettébb jó forgatókönyv is lehetne az IndyCar számára abban az esetben, ha egy olyan vevőt találnának, aki valóban szívügyének tekinti a sorsát. Ha találnának egy tizedannyira eltökélt csoportot, mint az MRTI-t összekapó Andersen Promotions, az már hatalmas előrelépés lehetne – legalábbis a múlt függvényében.
Számos, rajongói vélemény szerint az IndyCaron már csak a legradikálisabb lépés segítene: új tulajdonosokkal, új vezetéssel, új néven folytatni.
A kérdés azonban ebben az esetben már csak annyi, hogy a Hulman & Co. az Indianapolis 500 jogaitól is hajlandó lenne-e megválni. Ha ugyanis erre a kérdésre adott esetben a nem lenne a válasz, akkor viszont minden eddiginél nehezebb dolga lenne az amerikai open-wheel-nek, amely a legendás verseny nélkül nagy valószínűséggel ma már nem is létezne.
Itt érdemes megjegyezni, hogy korábban már többen javasolták – legutóbb például Sam Schmit, hogy az Indy 500-nak egy különálló versenynek kellene lennie, ahová a világ minden tájáról nevezhetnek csapatok, a szabályokat pedig aszerint kellene alakítani, hogy a fejlesztések terén szabadabb kezet kapjanak az érdeklődők.
A Hulman & Co. öt év után, 2014-ben először termelt profitot ami azonban magát a szervezetet takarja, nem pedig konkrétan az alá tartozó IndyCart.
A lefedettség növekedésének hála a széria televíziós nézettsége javuló tendenciát mutatott tavaly, amit azonban némiképp árnyal, hogy a szintén zömében az NBCSN-en futó Forma-1 is belehúzott és most először magasabb rátát produkált az IndyCarnál az USA-ban.
A rövid versenynaptár miatt több szponzor távozott a szériából, de a hírek szerint a 2015-ben még szerződésben álló támogatók közül is akadtak már olyanok, akik bejelentették, annak lejártát követően nem kívánják meghosszabbítani a kontraktust.
Komolyan aggódni pedig akkor kezdhetünk, ha majd a széria elkezdi mindezt hivatalosan cáfolni.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough