Nem pótolják az IndyCar elkaszált szezonnyitóját
Ennek ellenére a széria nem adja fel és a szezon későbbi részében plusz futamot akar.
Ahogyan arra számítani lehetett, a brazíliavárosi verseny törlését követően a március 29-ei, St. Petersburgi hétvégére tolódik el az IndyCar 2015-ös évadának kezdete.
A széria tájékoztatása szerint azonban egy nyílt teszt kiírása a szezonkezdés eredeti időpontjára, azaz a március 6-8-ai hétvégére egyáltalán nem kizárt és jelenleg ennek optimális kivitelezésének lehetőségét vizsgálják. Ez azonban még korántsem jelenti azt, hogy a versenynaptár tizenhétről tizenhat futamosra apad, aminek mondani sem kell, a rajongókon kívül a szponzorok örülnének a legkevésbé.
A RACER információi szerint ugyanis az IndyCar anyacégnek, a Hulman & Co.-nak vezérigazgatója, Mark Miles továbbra is abban reménykedik, hogy a szezon egy későbbi időpontjában helyettesíteni tudják a meghiúsult brazíliavárosi versenyt. A lehetséges helyszíneket illetően egyelőre nem esett szó részletekről, az azonban valószínűsíthető, hogy nem egy, már a naptárban lévő hétvége duplafordulóssá alakításában gondolkodnak, lévén azok programja előre le van fixálva, aminek felborítása komoly nehézségekbe ütközne.
A híroldal elméleti síkon megemlíti, hogy a széria nevelősorozatait magába tömörítő Mazda Road to Indy szeptember 11-13-án – két héttel az IndyCar sonomai szezonzáróját követően – bonyolítja le az év utolsó versenyeit Laguna Secán. Egy álom válna valóra a rövid naptár miatt folyamatosan panaszkodók [jelen!] számára, ha az IndyCar becsatlakozna ehhez a hétvégéhez, még ha csak egy bajnokságon kívüli futam formájában is – akkor a Sonoma Raceway se nagyon óbégathatna, lévén a cím ígyis-úgyis náluk dől el -, de őszintén szólva nem vagyok biztos abban, hogy a szóban forgó időszak szoros menetrendjébe bele tudnák illeszteni. Más időpontban azonban Laguna Seca beosztását elnézve nem lenne akadálya egy IndyCar verseny hozzáadásának, lévén elég sok üres hétvégéje van a pályának.
Abba most, a történet jelen fázisában nem mennék bele, hogy egy utólag, már a szezon közben hozzáadott verseny mennyi problémát vetne fel, csak, hogy mást ne említsek, a televíziós közvetítések terén.
Reméljük, hogy a fentiek mögött tényleg van valós tartalom a széria részéről, nem pedig a szurkolói kedélyek lehűtésére és a szponzorok megnyugtatására szőtt mézesmadzagot vetették be ismét.
Egy azonban biztos, ha arra kerül a sor, létesítménytől függetlenül, épkézláb promóció nélkül még csak bele se gondoljanak egy új futam beiktatásába, mert abból csak még több gond, ebből adódóan pedig még több kínos magyarázkodás származna. Erre pedig már végképp nincs szüksége a sorozatnak.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough