Brazília helyett a COTA-n landolhat az IndyCar mezőnye?
Ha megvalósul az, amiről a legújabb hírek szólnak, akkor ünnepélyesen visszavonom az elmúlt napokban tett valamennyi negatív jelzőmet az IndyCar irányába és ünnepélyesen oltárt emelek Mark Miles-nak.
Az általánosságban véve megbízható, amerikai hírportál, a RACER ugyanis nem kevesebbet állít, mint, hogy a széria felvette a kapcsolatot az austini Circuit of the Americas-szal, közkeletű nevén COTA-val egy esetleges, utolsó pillanatban összehozott versenyhétvége okán.
A 2015-ös szezon nyitányául szánt brazíliavárosi futam eltörlése rendesen megkavarta a széria állóvizét. Bár a szériát magát is meglepetésként érte a politikai indíttatású döntés, azonban hála annak a magasságosnak, nagyon úgy fest, nem estek kétségbe és rögtön elkezdték vizsgálni annak lehetőségét, hogy miként tudnák pótolni a kiesett fordulót. Az IndyCar anyacégnek, a Hulman & Co.-nak első embere, Mark Miles egy csütörtöki interjújában úgy fogalmazott, nem határolódnak el attól, hogy a brazil futam tervezett hétvégéjén valamilyen, a sporttal kapcsolatos programmal – nyílt teszt, vagy akár egy bemutatóverseny – kárpótolják a nézőket és persze a szponzorokat.
Most azonban a RACER azzal állt elő, hogy az IndyCar – több egyéb, észak-amerikai pálya mellett – kinézte magának a COTA-t is, amelyen pontosan a március 6-8-ai hétvégén rendezik meg a széria gyakori betétfutamául is szolgáló Pirelli World Challenge szezonnyitóját.
„Mihelyst a hírek napvilágra kerültek Brazíliáról, azonnal megbeszéléseket kezdeményeztünk versenypályákkal, hogy lássuk, a naptáraik milyen lehetőségekkel kecsegtetnek” – nyilatkozta az IndyCar versenyzésért felelős igazgatója, Derrick Walker. A szakember elmondása szerint lázasan dolgoznak a felmerült probléma megoldásán, aminek érdekében szorosan együttműködnek a csapatokkal, valamint az üzleti partnerekkel egyaránt. Ha minden a tervek szerint alakul, Walker arra számít, már a jövő hét elején biztos képet kaphatnak a folytatást illetően. Abban az esetben, ha sikerrel járnak, máris újabb problémával találják szembe magukat: a promócióra rendelkezésre álló, minimális időtartam ellenére el kell adni a jegyeket. Ez viszont egyelőre a – korántsem biztos – jövő zenéje.
Ha pedig mégsem sikerülne ilyen rövid idő alatt tető alá hozni egy új versenyhétvégét, akkor a hivatalos menetrend szerint haladva, március 29-én rajtol el az IndyCar szezon St. Petersburg utcáin.
Utóbbi forgatókönyvnek is lenne némi pozitív hozadéka, hiszen a későbbi szezonkezdés révén az IndyCar nagy valószínűséggel engedélyezi a csapatok számára, hogy az eredeti szabállyal ellentétben már március előtt pályára vihessék az aero kitekkel felvértezett autóikat.
Persze nagyfokú naivitásra vallana azt feltételezni, hogy csak úgy véletlenül került a médiába máris, ezen korai fázisában a projekt híre. Természetesen mindez, elsősorban a szponzoroknak szól, akik egy tizenhét futamos szezonra kötelezték el magukat, ebből adódóan nyilvánvalón nem repestek a boldogságtól, amikor értesültek a brazil fiaskóról. Az IndyCar röpke 48 óra leforgása alatt nagyobb, negatív előjelű visszhangot kapott, mint máskor egy teljes szezon alatt együttvéve, így kellett valami, amivel – ha csak ideiglenesen is, de – csitítják a kedélyeket. A hír mindezek ellenére remek, elég csak a lelkes fogadtatást megnézni a közösségi oldalakon, ugyanakkor ezzel párhuzamosan egy meglehetősen kétélű fegyver is, hiszen egy sebtében összedobott pótverseny, vagy éppen annak meghiúsulása egyaránt csak további kritikákat szülhet. A széria azonban annyit mindenképpen nyer vele, hogy legalább nem tudják majd azzal vádolni őket, hogy még csak meg sem próbáltak tenni a kialakult krízishelyzet ellen.
Kapcsolódó:
Hivatalos: Törölték az IndyCar szezonnyitóját
Brazíliaváros: Az IndyCar az adófizetők pénzének elpocsékolása
Goiania? Duplaforduló St. Pete-en? Eszeveszett fejetlenség és kapkodás
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough