Jött, látott és máris nyert a Carlin

Jött, látott és máris nyert a Carlin

Az Európából érkezett újonc csapat autója zárta az élen az Indy Lights tesztsorozatának első napját a Homestead-Miami Speedway road vonalvezetésén.

A Carlin duója: Ed Jones és Max Chilton

Az IndyCar első számú nevelőszériájának háromnapos programja nem a várakozások szerint indult, hiszen a délelőtt folyamán eső és szél nehezítette a munkát. Ennek ellenére a csapatok szerencsére a rendelkezésre álló idő nagyobb részét a pályán tudták tölteni, a legjobb időt pedig a 2014-es Pro Mazda bajnoknak, a Juncos Racing autóját vezető Spencer Pigotnak sikerült megfutnia 1:15:8927-tel. A pozitív irányba változó időjárási körülményeket és a résztvevők gyors alkalmazkodását jól mutatja, hogy délutánra már ez az idő csak a tabella tizedik helyére lett volna elegendő.

A nap leggyorsabb körét az Indy Lights-hoz idén csatlakozó Carlin Racing 19 éves versenyzője, az emirátusokbeli Ed Jones jegyezte 1:14:519-el, 0.0717 másodpercet adva a Juncos Racinges Kyle Kaisernek. A képzeletbeli dobogó harmadik helyét az Andretti Autosport saját nevelésű pilótája, Shelby Blackstock szerezte meg 0.3527-es hátránnyal.

A hétfői nap során hat csapat tizenkét pilótája összesen 940 kört tett meg a 2.21 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló roadon.

A résztvevők közül kilencen újoncnak számítanak az Indy Lights-ban, négyen ráadásul most először próbálhatták ki a széria vadonatúj, IL-15 fantázianévre keresztelt versenygépét. Utóbbiak közé tartozott Jones is, akit ez a tény egyáltalán nem hatott meg és gyorsan alkalmazkodni tudott a számára teljesen új autóhoz, valamint közeghez.

Mindent összevetve, az emirátusokbeli pilóta – egyelőe még csak alkalmi – csapattársa, a 23 éves Max Chilton sem vallott szégyent és az ötödik helyen fejezte be az első tesztnapot, 0.2451 másodperc lemaradásban a negyedikként rangsorolt Scott Hargrove-hoz képest. Bár a brit versenyző konstans köröket tudott futni és folyamatosan javított az idején, azonban az eredmény némi csalódást is kelthet a mögötte lévő tapasztalatot figyelembe véve. A kétéves Forma-1-es múlttal – még ha sereghajtó csapatnál is -, valamint GP2-es futamgyőzelmekkel rendelkező Chilton alig tíz perccel a leintés előtt még a tabella tizedik helyén állt, azonban az utolsó pillanatokban futott 1:15:254-es körének köszönhetően hátránya végül 0.7358 másodpercre apadt a hozzá hasonlóan az amerikai open-wheel versenyzés hadszínterén szintén teljes mértékben újoncnak – és alapvetően, eddigi karrierjét illetően jóval tapasztalatlanabbnak – számító Jones mögött.

jk9.jpeg

Akcióban az 8Star versenygépe

  

A Carlinnál azonban bíznak Chiltonban [tekintsünk el attól, hogy az édesapja, Grahame Chilton a csapat tulajdonosa/elnöke] és remélik, hogy a potenciális amerikai programmal sikerül a versenyzőnek helyrehoznia a Forma-1-ben megtépázott imidzsét.

„Nagyszerű sikereket értünk már el Max-szel közösen” – nyilatkozta az Autosportnak Trevor Carlin, a csapat alapítója. „Ahogyan a Forma-1-es kalandja alakult, az nem igazán tett jót számára a hírneve szempontjából. Amikor nálunk versenyzett a Formula 3-ban Daniel Ricciardóval, a kvalifikációk köztük majdnem mindig 50/50-re jöttek ki, és Daniel éppen csak, hogy felülmúlta őt. [….] Tudjuk, hogy milyen gyors Max, ha olyan környezetben és csapatnál van, ahol segítik őt a munkájában.”

Lesz ez még jobb is a brit számára. Én személy szerint igazán szurkolok neki, hiszen – függetlenül a kedves papa szerepvállalásától – eddig igazán szimpatikus, mondhatni alázatos a hozzáállása a tengerentúli karrierhez. Őszintén remélem, hogy valóban teljes szezonos versenyzője lesz a Lights-nak idén és jövőre, a Carlinnal egyetemben már az IndyCarban méreti meg magát. Szükség lenne rájuk, pláne ha figyelembe vesszük, hogy milyen hosszú idő telt már el azóta, hogy új csapat érkezett volna a szériába. Különösen fontos ez a jelen körülményeket figyelembe véve, amikor minden eddiginél nehezebb a már meglévő gárdák számára is a fennmaradás. Nem, hogy új támogatókat szerezni borzasztó kihívás, de még a régiek megtartása is komoly erőfeszítéseket igényel, a problémák legfőbb oka ráadásul most nem is az IndyCar alacsony nézettsége és relatíve ismeretlensége. A legfrissebb hírek sajnálatos módon megerősítik a Schmidt Peterson Motorsports társtulajdonosának, Sam Schmidt-nek szavait, aki nemrég arra panaszkodott, hogy a szezon nyár végi befejezése miatt a nagyobb cégek a maradék érdeklődésüket is kezdik elveszíteni a sorozat iránt. Ha hihetünk ugyanis a pletykáknak, legalább két, az IndyCarban jelentős szerepet játszó szponzor is közölte már az illetékesekkel, hogy a korai szezonzárás miatt nem éri meg nekik belefeccölni a pénzüket a szériába és ezért nem is kívánják megújítani a 2015 végén lejáró szerződésüket.

Na, de vissza a naposabb oldalra: az Indy Lights tesztsorozata kedden folytatódik a Homestead-Miami Speedway road vonalvezetésén, majd egy nap szünetet követően, csütörtökön már a pálya 1.5 mérföldes oválján megy tovább a felkészülés a szezonra.

 

A teszt live timing formátumban az alábbi linkre kattintva követhető: http://indylights.com/results/live-timing

   

Indy Lights, Homestead-Miami Speedway /road/ 1. nap, délelőtti eredmények:

jk7_1.jpeg

 

Indy Lights, Homestead-Miami Speedway /road/ 1. nap, délutáni eredmények:

jk8_1.jpeg

 

 

 

képek: Carlin Racing, 8Star