Daly is bejelentkezett az SPM még üresen álló autójáért

A Schmidt Peterson Motorsports már tavaly októberben bejelentette, hogy a Team Penske-hez igazoló Simon Pagenaud-t helyét az Andretti Autosporttól érkező James Hinchcliffe veszi át, a gárda második gépe azonban jelen pillanatban is gazdátlanul áll.

A Sam Schmidt nevéhez köthető csapat korábban többször hangsúlyozta, hogy – amellett, hogy csakis fizetős pilóta jöhet számításba – nem fogják elhamarkodni a döntést és több versenyzőnek is lehetőséget biztosítanak az autójukban. Ennek megfelelően a holtszezon eddigi részében már vezethette az SPM Dallara-Hondáját a 2014-es Indy Lights bajnok Gabby Chaves, de számot adhatott még a tudásáról négy Európából érkező versenyző, Davide Valsecchi, Rodolfo Gonzalez, Daniel de Jong és Stefano Coletti is. A listához pedig hamarosan egy újabb név csatlakozhat az amerikai Conor Daly személyében, aki, ha minden jól alakul, a csapat februári tesztsorozatán gördülhet pályára.

A 23 éves pilóta saját elmondása szerint még van hátra néhány elsimításra váró dolog, de bízik abban, hogy végül minden akadály elhárul és hamarosan a gárda 7-es számú gépének volánja mögé ülhet.

Az egykori CART és Forma-1-es pilóta Derek Daly fia, egyben az Indianapolis Motor Speedway jelenlegi elnökének, Doug Boles-nak mostohafia a 2013-as Indianapolis 500-on, az AJ Foyt Racing jóvoltából mutatkozhatott be az IndyCarban, ahol a harmincegyedik helyről rajtolva végül a huszonkettedikként zárt. A 2010-es Star Mazda [ma Pro Mazda] bajnok az elmúlt években megjárta az Indy Lights-ot, valamint a GP2-t és a GP3-at is, de a szponzorációs problémák illusztris családja ellenére sem kerülték el.

Az elkövetkező hónap igazán zsúfolt lesz a Schmidt Peterson Motorsports számára, hiszen három tesztre is sort kerítenek tizenhét nap leforgása alatt. A sor a Sebring International Raceway-en kezdődik február 3-án, majd egy héttel később, 10-11-én már a NOLA Motorsports Parkban lesz jelenésük, végül pedig, 20-án a Homestead-Miami Speedway road vonalvezetésén veszik fel a munkát.

“Sok minden vár ránk. Izgalmas ennyi tesztnap egyszerre. Majdnem olyan, mint egy versenyhétvége” – mondta az indycar.com-nak Hinchcliffe, akinek mérnöke a nagy tapasztalattal bíró Allen McDonald lesz.

A februári tesztsorozatot az SPM még nem az új aero kitekkel bonyolítja le, hanem a szezonnyitó brazíliai futamon használandó, régi csomaggal. 

A jelenlegi holtidény már csak a vadonatúj aero csomagok érkezése miatt is jóval összetettebb a megszokottnál, az SPM-nek ráadásul azzal is meg kellett birkóznia, hogy elvesztették addigi ügyvezetőjüket, egyben mérnöküket, Rob Edwards-t, aki az Andretti Autosportnál vette át az onnan viszont a Team Penske-hez távozott versenyzésért felelős igazgató, Kyle Moyer helyét. A csapat azonban nem sürgeti a szakember utódjának megtalálását és biztosak abban, hogy a mostani, átmeneti időszakban is optimálisan képesek működni.

“Rob egyik erőssége az volt, hogy összetartotta az embereket a csapatnál” – mondta Hinchcliffe, aki jelenleg az előttünk álló hétvégén megrendezendő daytonai 24 órás viadalra készül a 70-es számú SpeedSource Mazda prototípus volánja mögött. “Kulcsszerepe volt abban, hogy a szervezet ott tart, ahol ma. Tudom, hogy Sam nem siet azzal, hogy betöltse a [Edwars által üresen hagyott] pozíciót; a megfelelő embert akarjuk.”

 

 

kép: IMS

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy