Véglegesek a korszakalkotó aero csomagok

Véglegesek a korszakalkotó aero csomagok

Csak éppen mi nem látunk belőlük egyelőre semmit sem.

Január 18-án járt le az új aero kitek homologizációs határideje, ami azt jelenti, hogy innentől fogva sem a Honda, sem pedig a Chevrolet nem hajthat végre további módosításokat azokon.

Az elmúlt hónapok során mindkét gyártó a legnagyobb titoktartás mellett dolgozott a régóta várt elemeken, olyannyira, hogy még a teszteken sem sikerült – egy a COTA-n készített októberi, homályos, a Chevy által végül jól meg is cáfolt képet leszámítva – egyetlen kósza kémfotót sem lőnie senkinek. A titkolózás pedig még most, a homologizáció végső dátumát követően sem vált alacsonyabb fordulatszámra, hiszen a rajongóknak még mindig várniuk kell arra, hogy legalább egy kis morzsát is lássanak az IndyCar autók 2015-ös küllemét illetően.

A széria versenyzésért felelős igazgatója, Derrick Walker az Indianapolis Starnak úgy nyilatkozott, hogy teljes mértékben a gyártókra van bízva, mikor rántják le a leplet a nyilvánosság előtt is az általuk elvégzett munka gyümölcséről.

A Honda és a Chevrolet is képes volt tartani az előre kijelölt határidőt, egyikük sem kért halasztást, így az aero csomagok végső specifikációi mostanra már az IndyCar kezében vannak. Walker szerint az elkövetkezendő hetekben az illetékesek részletesen átvizsgálják a kész terméket, hogy azok illeszkednek-e a széria által meghatározott szabályok közé. Ha mindent rendben találnak és semmiféle változtatásnak nem látják szükségszerűségét, akkor a gyártók készülhetnek arra, hogy március 1-től megkezdjék az aero kitek szállítását a hozzájuk tartozó csapatok számára, természetesen azok egyedi igényeit figyelembe véve (pl. teljes  csomagot megvásárolják, vagy csak egyes elemeket).

Bár az aero kitek érkezésével sokan úgy vélik, valamilyen formában véget ér az IndyCar egyenautós korszaka, Walker azonban óvatosságra int, mondván bár szemmel látható differencia lesz megfigyelhető az autók között, de nem szabad elfelejteni, hogy az alapkonstrukció mindkét gyártó számára továbbra is a DW12. A szakember kihangsúlyozta, azt figyelembe véve, hogy az autó legnagyobb részben ugyanaz marad, nem szabad arra számítani, hogy rögtön első ránézésre kiugró különbség lesz észlelhető a Honda és a Chevrolet gépek között.

Mindkét gyártó eltávolodott már attól, hogy egyből rájuk lehessen sütni az „egyenautó” jelzőt, az alap, amiből dolgozhattak azonban továbbra is ugyanaz marad.

„Adhattunk volna nekik teljesen szabad kezet és akkor valószínűleg sokkal radikálisabb dizájnváltozásokat láthattunk volna, azonban ez jelenleg kívül esik a financiális hatáskörünkön” – magyarázta Walker, aki szerint – különösen road-on – így is elég differencia lesz megfigyelhető a két gyártó aero kitjeit használó autók között.

Az IndyCar 2015-ös szezonja március 8-án, Brazíliában veszi kezdetét, ahol azonban még a régi autókkal rajtol el a mezőny. Az új aero elemekkel felszerelt gépek először a Barber Motorsports Parkban március 16-17-én megrendezésre kerülő kollektív teszten gördülnek pályára nyilvánosan, míg versenyszituációban a március 29-ei, St. Petersburgi utcai futamon kerülnek bevetésre.