Vergne marad az F1-ben, de továbbra is szemez az IndyCarral

Ne adják még fel a reményt azok, akik szeretnék az IndyCar mezőnyében látni Jean-Éric Vergne-t és azok se lélegezzenek fel, akik azt hitték, a francia versenyző ferraris szerződése kizárja az amerikai átigazolást.

Ha valaki lemaradt volna róla, a Toro Rossótól kiebb rudalt versenyzőnek végül csak sikerült a Forma-1-en belül maradnia, miután – óriási meglepetésre – a Ferrari leigazolta a 2015-ös szezonra, mint tesztpilótát. Vergne a veterán Pedro de la Rosát váltja, feladata pedig a szimulátoros munka lesz. Sokan – ezen poszt íróját is beleértve – a hír hallatán rögtön arra a következtetésre jutottak, hogy az új kontraktus egyet jelent a 24 éves versenyző IndyCarral kapcsolatos terveinek lezárásával, azonban mostanra kiderült, nem eszik olyan forrón a kását.

Vergne a RACER érdeklődésére ugyanis elmondta, újdonsült szerepe a Ferrarinál még nem zárja ki, hogy korábbi terveit követve akár az IndyCarban is kipróbálja magát.

“Továbbra is dolgozom pár dolgon, de ezek még nincsenek véglegesítve. Végezni fogom a szimulátoros munkát, de lesz lehetőségem arra is, hogy versenyezzek. Többet nem mondhatok” – mondta a francia, majd hozzátette: “Jól állnak a dolgok.”

Adott esetben, ha a Ferrari is partner ebben, egyáltalán nem tekinthető lehetetlen feladatnak egy párhuzamosan futó tengerentúli kaland.

A szimulátorozás nem teljes munkaidős elfoglaltság, ráadásul a Ferrari hierarchiájában sem ő következik a csapat két versenypilótája után, hiszen tartalékként a szintén nemrég bejelentett Esteban Gutierrezt nevezte meg az olasz gárda. Ha teljes IndyCar szezonra nem is fogadnék vele kapcsolatban – financiális okok, valamint az oválokon való indulását nulla tapasztalattal nem biztos, hogy támogatná a Ferrari, arról nem beszélve, hogy a rövid, feszített tempójú naptár tartós távollétet követelne – , annak viszont nem látom akadályát, hogy néhány road/street futamot ne tudna bevállalni a szériában. Különösképpen, hogy az Andretti Autosport negyedik autójának sorsa továbbra is bizonytalan szponzorációs problémák miatt és korábban maga Michael Andretti is úgy nyilatkozott, hogy ha nem sikerül full évados támogatást találniuk, akkor ez a gép részidős nevezésként lehet jelen 2015-ben.

Vergne több vasat is tart a tűzbe és az IndyCar mellett a Formula E-ben való további részvétel is a tervei között van. Mindez dicséretes, ha azt vesszük, hogy felsorolni is nehéz, hány kollégája vonta már ki magát a forgalomból akár évekre is, miután teszt/tartalék/tanfolyamra kötelezett kapcsolódó stb. pilótává avanzsáltak egy F1-es csapatnál. 

A fiatal versenyző a Formula E uruguay-i hétvégéjén mutatkozott be az Andretti Autosport színeiben és rögtön első nekifutásra sikerült megszereznie a pole pozíciót. A futam során végig komoly esélye volt a végső győzelemre is, azonban két körrel a leintés előtt, műszaki hiba miatt búcsúzni kényszerült a hajrában való küzdelmektől.

“Jó volt, hogy Michael Andretti és a csapat láthatta, rövid idő alatt mire vagyok képes egy új autóban” – közelítette meg optimistán debütáló versenyét Vergne az elektromos autókkal operáló szériában. “Ez rendkívül fontos volt. Az autó egy kicsit furcsa volt, ez nem egy Forma-1-es gép, de szórakoztató volt vezetni és a mezőny minősége is nagyon jó.”

Arra a kérdésre, hogy további futamokat bevállalna-e a Formula E-ben, annyit válaszolt:

“Lehetséges, dolgozunk rajta. Ez egy jó és nagyon érdekes széria.”

 

Hajrá szili szízön!

  

kép: FE

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy