Minden eddiginél nagyobb marketing kampányt tervez a Target


December elején vált hivatalossá, hogy a soron következő szezonban már csak a Chip Ganassi Racing egyetlen autója élvezheti a Target támogatását az IndyCarban.

 

Nem meglepetésre a szóban forgó gép a 9-es, a csapathoz immár tizennégy szezon óta hű Scott Dixon által vezetett Dallara-Hondát takarja, míg az eddig szintén a Target hátszelét maga mögött tudó 10-es számú autó 2015-ben már az NTT Data szponzorációjával folytatja.

A korábban felröppen hírekkel ellentétben a Target nem az IndyCar rossz nézettségi mutatói miatt döntött az általuk támogatott nevezések számának csökkentése mellett, sokkal inkább költségvetési átcsoportosítás áll e mögött.

A cég ugyanis nem kevesebbet szeretne, mint az eddigieknél jóval átfogóbb, országos méretű reklámkampányt, amelynek főszereplőivé Dixont, valamint a NASCAR Sprint Cup-ban szintén a Target által támogatott Ganassi autót vezető Kyle Larsont szánják.

„Szerintem az egyik legizgalmasabb dolog jelenleg, hogy a Target miként fogja kiterjeszteni a promóciós szerepét a tévében és a versenypályán” – mondta a FOX Sports-nak a Chip Ganassi Racing IndyCar menedzsere, Scott Harner. „Hatalmas erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy Scott Dixon és Kyle Larson nevét kiemeljék, mint Target versenyzők és jóval több hirdetést szerepeltessenek a pályákon, valamint televíziós reklámokat készítsenek. Érzékelhető különbséget fognak tapasztalni ezzel kapcsolatban az IndyCar rajongók 2015-ben.”



A versenyzők személyére kiélezett promóció rendkívül fontos szerepet tölthet be a széria szempontjából. Legutóbb például Mario Andretti hívta fel arra a figyelmet, hogy az IndyCar mostoha televíziós és helyszíni nézettségének egyik oka, hogy az emberek nem ismerik az itt versenyzőket. Mivel a pilótákat lényegében semmilyen platformon nem népszerűsítik, így a potenciális közönség tagjai nem tudnak arcokat csatolni a bajnoksághoz, márpedig hiába kiváló a pályán nyújtott produktum, az még önmagában egyáltalán nem elég ahhoz, hogy eladják a komplett csomagot.

A Target a 2015-ös szezonban a televíziós reklámok, valamint a pályákon kihelyezett hirdetések mellett az online marketinglehetőségek tekintetében is igyekszik növelni jelenlétét, ezáltal támogatva motorsport programját.

„Az új marketing irányú kezdeményezés lehetővé teszi a Target számára, hogy továbbra is mindkét széria [IndyCar és NASCAR] egyik legfelismerhetőbb márkája maradjon, mind a pályán és azon kívül” – nyilatkozta a cég marketingért felelős alelnöke, Dan Griffith. „Várakozással tekintünk elébe, hogy a soron következő hetekben további részleteket osszunk meg izgalmas terveinkkel kapcsolatban.”

Dixon 2002 óta hűséges a Chip Ganassi Racinghez, ez idő alatt pedig három IRL/IndyCar bajnoki címmel és egy Indianapolis 500 győzelemmel örvendeztette meg csapatát. A 34 éve ellenére már tapasztalt öreg rókának mondható új-zélandi mellett Kyle Larsonban a jövő egyik legnagyobb ígéretét tisztelhetjük. Az amerikai-japán illetőségű, 21 éves pilóta 2014-ben mutatkozott be a NASCAR legmagasabb osztályában és a szezon végén a legjobb újoncnak járó cím is az övé lett.

„Nagyon jó látni ezt” – mondta Dixon feltörekvő fiatal kollégája sikerét illetően. „Kyle már évekkel a csapathoz való csatlakozása előtt is kilátogatott IndyCar futamokra. Ő egy motorsport őrült, aki a puszta versenyzést szereti. Valószínűleg sokkal többet láttam őt dirt pályákon, mint Sprint Cup futamokon. Az idei év elején elmentem vele Las Vegasba és eltöltöttünk egy kis időt együtt. Nagyszerű látni, amit eddig elért és azt, hogy miként fejlődik. Nagyon nagy név lesz belőle és pár éven belül többszörös bajnok lehet.”

 

Izgatottan várjuk, mi sül ki végül ebből.

 

 

kép: Chip Ganassi Racing



Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy