DRS nem lesz, de a fedett cockpitről továbbra sem tett le az IndyCar

DRS nem lesz, de a fedett cockpitről továbbra sem tett le az IndyCar

Szombaton, a Performance Racing Industry szokásos éves, háromnapos dzsemborijának alkalmából chatelni lehetett az IndyCar technológiáért felelős alelnökével, Will Phillips-szel.

 

 

A főként a jövőre bevezetésre kerülő aero kitekre kihegyezett kérdezz-felelek során tulajdonképpen nem sok olyasmi hangzott el, amit ne tudtunk volna eddig is, de azért, az ismétlés (ami a tudás anyja ugyebár) kedvéért lássuk vázlatolva, hogy miről is esett szó.

 

Szóval és tettel:

 

  

– Az IndyCar nem fogja alkalmazni a Forma-1-ből ismert, előzést segítő DRS-t, mivel a push-to-pass rendszer tökéletesen megfelel a széria számára.

  

– Nem igazán lesz meghatározva, hogy a 2015-ben debütáló aero elemek közül mi számít illegálisnak; ha elfér a kijelölt helyen, illeszkedik a megadott paraméterekhez és biztonságtechnikai értelemben sem támaszt aggályokat, akkor szabályosnak lesz tekinthető.

  

– Egy rajongó komoly aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy az aero kitek miatt az autók között kialakuló különbségek esetleg egy-egy csapat dominanciájához vezethetnek, holott pont a kiegyenlített erőviszonyok teszik izgalmassá a versenyeket. Phillips szerint ilyesmitől nem kell tartani, az viszont könnyen előfordulhat, hogy valamelyik gyártó (Chevy, Honda) jelentősebb előnyre tesz szert a másikhoz képest. Az IndyCar azonban erre a lehetőségre is felkészült a szabályok megalkotásakor (jelentsen ez bármit).

  

– A csapatok számára jövőre nem lesz engedélyezett módosítások végrehajtása az aero kitek tekintetében. Január 18-án a Honda és a Chevrolet bemutatja az elemekkel felvértezett autókat, amelyek alapján a csapatok dönthetnek, hogy melyik gyártó mellett teszik le a voksukat, illetve, hogy a komplett csomagot megveszik-e, vagy csak egyes elemeket.

   

 – Az IndyCar továbbra sem vetette el a zárt cockpit bevezetésének ötletét, azonban ez a projekt rendkívüli kihívást jelent a tervezők számára. Ha egyáltalán megvalósul, akkor sem várható 2018-nál (a következő generációs IndyCar autó bevezetésének tervezett éve) hamarabb. Ebben a posztban részletesen kifejtésre került a téma, ha valakit bővebben érdekel a fedett IndyCar autó témája, akkor ajánlom elolvasásra.

   

– Reális esély van arra, hogy a Hondán és a Chevy-n kívül további aero kit gyártók is belépjenek az IndyCarba, erre azonban a szabályok szerint 2016-nál hamarabb nem kerülhet sor. Minden attól függ, hogy miként vizsgáznak az új elemek a gyakorlatban jövőre.

  

– 2016-tól akár a csapatoknak is lehetőségük nyílik arra, hogy akár saját aero kiteket tervezzenek. Ebben az esetben viszont kvázi ők maguk is gyártókká lépnek elő, tehát a szabályok értelmében bele kell egyezniük abba, hogy az elemeket a széria többi résztvevője, vagyis ellenfeleik számára is elérhetővé teszik.

 

 kép: IndyCar