Az SPM tehetséget kutat, Karam egyre közelebb a Ganassi üléshez

Lassan az ünnepek előtti finisbe érünk, az IndyCar azonban csak most húz bele igazán az év végi tesztidőszakba. 

Kezdjük is mindjárt a Schmidt Peterson Motorsports-cal, amely gárda valóságos X-Faktort készül összerittyenteni, hogy megtalálják James Hinchcliffe méltó csapattársát a soron következő szezonra.

Az IndyCar hivatalos honlapja szerint az SPM december 16-17-én Sebringen rögtön három versenyzőt ereszt össze, név szerint a Lotus F1 Team ex-tartalékpilótáját, Davide Valsecchit, a GP2 2014-es bajnoki hatodik helyezettjét, Stefano Colettit, valamint a korábbi Marussia F1 Team teszter Rodolfo Gonzalezt. A trióból utóbbi venezuelai némi előnnyel indul, miután szeptemberben már vezethetett egy DW12-et a Dale Coyne Racing jóvoltából.

A csapat közleménye szerint a cél a teszttel, hogy élesben lássák a pilóták teljesítményét, azonban nem csak ez az egyetlen szempont Hinchcliffe majdani kollégájának kiválasztása során. Fontosnak tartják, hogy a versenyzőik ne csak a csapattagokkal, de egymással is maximálisan kijöjjenek, mivel ez jelentős mértékben segíti a majdani közös munkát. (Magyarán, kedves Rodolfo, Davide és Stefano, legyetek nagyon kedvesek a Polgármester Úrral, az állás múlhat rajta.)

“Arra összpontosítok, hogy a lehető legjobb tesztet teljesítsem, ezzel megmutatva a versenyzői kvalitásaimat” – mondta Valsecchi. “Remélem, hogy jó munkát végzek, mert tudom, hogy ez egy topcsapat. Úgy tűnik, a Verizon IndyCar Seriesben van a legjobb versenyzés a világ összes szériáját tekintve, szóval nagyon szeretnék lehetőséget kapni arra, hogy itt vezethessek. Mindig nagyon sok előzés van a futamaikon, ami szórakoztatóvá teszi. Alig várom, hogy lássam milyen érzés azokban az autókban lenni.”

A 25 éve Stefano Coletti az első monacói állampolgár lehet Louis Chiron óta, aki az amerikai open-wheelben kipróbálhatja magát.

“Régóta szerettem volna már az Államokban versenyezni” – nyilatkozta Coletti. “2008-ban már összepakoltam és majdnem itt kötöttem ki. Végül nem működött, mert szerződésben álltam (a Formula 3 Euro Series-ben) és a menedzsmentem azt preferálta, hogy tovább maradjak Európában. Mindig álmodtam arról, hogy vezessem azokat a nagy autókat. Izgatott vagyok a teszt miatt. Szerintem az IndyCar elképesztő, ezért akartam mindig is idejönni. Minden IndyCar versenyt megnéztem a tévében és nagyszerű show-t produkálnak. Ha ránézel az Indy 500-ra, ez valami olyasmi, amit Európában nem tapasztalhatsz meg.”

A Sebring International Raceway-en a tervek szerint még pályára lép a Bryan Herta Autosport a 2014-es Indy Lights bajnok Gabby Chaves-zel, valamint az európai nevelősorozatokat több-kevesebb (őszintén szólva inkább kevesebb) sikerrel megjárt Daniel De Jonggal

Az elmúlt napokban a szponzorációs híreik révén reflektorfénybe került Chip Ganassi Racing szintén kihasználja a tesztidőszak utolsó napjait. A gárda negyed évszázados partnere, a Target jövőre már csak a Scott Dixon által vezetett 9-es gépet támogatja, ezzel párhuzamosan azonban a Novo Nordisk több évre hosszabbított a CGR-rel, ezzel együtt pedig kijelenthető, hogy Charlie Kimball jövője is biztosítva van egy ideig a 83-as számú Dallara-Chevy-ben. A a 10-es számú, 2014-ben Tony Kanaan-nel a fedélzetén indult autó a Target helyett az NTT Data támogatását élevezi majd jövőre. A negyedik autó sorsa továbbra is a levegőben lóg, megfelelő szponzorációs háttér létrejötte esetén azonban a legnagyobb esélye Sage Karamnak van az ülésre.

Hogy miként állnak az üzleti dolgok ezzel kapcsolatban, jelenleg hétpecsétes titok, egy azonban biztos: Kanaan, Dixon és Kimball mellett a 19 éves amerikai is ott lesz a sebringi teszten, ahogyan a január 14-én esedékes promóciós napon is a jövőre debütáló Grand Prix of Louisianának otthont adó NOLA Motorsports Parkban.

 

Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy