Sage Karam lehet a befutó a negyedik Ganassi autóra

Sage Karam lehet a befutó a negyedik Ganassi autóra

A mai napon, Indianapolisban vette kezdetét a Performance Racing Industry éves rendezvénye, amelynek során több, mint ezer, a sporttal valamilyen kereskedelmi és egyéb kapcsolatot ápoló cég gyűlik össze a világ közel nyolcvan országából.

Az eseménysorozaton természetesen az IndyCar is aktív szerepet vállal; a csapatok, a kapcsolódó vállalatok, prominens személyek által. Lássunk néhány hírfoszlányt.

 

     

– A Chevrolet IndyCar programjáért felelős menedzsere, Chris Berube sajtótájékoztatóján elmondta, hogy 2015-ben összesen tizenkét autót indítanak a márka erőforrásaival felszerelve. Eddig a pillanatig tizenegy nevezést erősítettek meg: a négy Team Penske, a három Chip Ganassi Racing, valamint a két-két KV Racing és CFH Racing gép által.

A kérdéses, tizenkettedik Chevy motoros autó a hírek szerint a negyedik Ganassit takarja, amelyre a legnagyobb eséllyel a legfrissebb információk szerint a 2013-as Indy Lights bajnoknak, Sage Karamnak van.

 

– Az Indianapolis Star értesülései szerint a Honda minimum tíz, teljes szezonos autót lát el jövőre az IndyCarban: az Andretti Autosport három, a Dale Coyne Racing, a Schmidt Peterson Motorsports és az AJ Foyt Racing kettő, míg a Rahal Letterman Lanigan Racing egy géppel készül a soron következő szezonra. A tizenegyedik Honda erőforrás várhatóan Andrettiék negyedik nevezésére vár, már ha a csapat képes lesz előteremteni az ehhez szükséges anyagi hátteret. Na, hol a hiba?

.

.

.

.

.

Igen, hiányzik a Bryan Herta Autosport. Reméljük, hogy csak tévedés történt és nem valami másról van szó.

   

– Az IndyCar nevelőszériát magába tömörítő Mazda Road to Indy Program legmagasabb kategóriájának számító Indy Lights jövőre ugyebár vadonatúj autóval és erőforrással rukkol elő. Az Advanced Engine Research (AER) által épített 2 literes turbómotor a 2015-ös szezontól a Mazda neve alatt fut majd. Ez egyben azt is jelenti, hogy az IndyCar előszobájaként számon tartott széria a 2005-ben véget ért Infiniti Pro Series éra után először rendelkezik majd nevesített motorpartnerrel.

  

– Az Indiana Economic Corporation lesz a CFH Racing mindkét, 20-as és 67-es számú autójának partnere a GP of Indy, az Indianapolis 500 és a szezonzáró Grand Prix of Sonoma során.

 

– Aki lemaradt volna róla: Mike Conway totálisan érthető módon dobta a részidős IndyCart egy – minden jel szerint – teljes szezonos WEC ülésért. Sok sikert neki!

 

– Dan Andersen, a Mazda Road to Indy programot irányító Andersen Promotions vezére szerint az Indy Lights mezőnye jövőre 16-20 fő között mozoghat. Szebben hangzik, mint a 2014-es nyolc autó, nem?

 

 

kép: Chip Ganassi Racing