Mike Conway búcsúzik az IndyCartól
A CFH Racing hivatalosan megerősítette, hogy a brit versenyző jövőre nem tér vissza a csapathoz.
Ahogyan azt sejteni lehetett, az oválversenyzéstől 2012-ben visszavonult, onnantól csakis a road/street pályákra koncentráló Mike Conway a World Endurance Championshipben vállalt kötelezettségei miatt kénytelen hátat fordítani az IndyCarnak.
„Ez nagyon sajnálatos, de köszönet illeti mindenért, amit értünk tett” – nyilatkozta a gárda társtulajdonosa, Ed Carpenter. „Más irányba tartunk, és remélhetőleg a jövő hónapban már képesek leszünk meghozni a versenyzővel kapcsolatos döntésünket és bejelentést is tehetünk.”
A Toyotával szerződésben álló brit döntése teljes mértékben megérthető abban az értelemben, hogy a WEC-ben alkalma nyílik a bajnoki címért is harcolni, ellenben az IndyCarral, ahol részidős pilótaként csak épített és utcai pályákon versenyezve erre még matematikai esélye sincs.
Conway a 2014-es szezonban Carpenterrel megosztva vezette az Ed Carpenter Racing 20-as számú Dallara-Chevy-jét. Ennek értelmében a brit a naptár mind a tizenkét road/street pályáján szerephez jutott és két alkalommal – Long Beachen, valamint Torontóban – győznie is sikerült. A csapat első embere az oválokon vette át az autót és a Texas Motor Speedway-en neki is összejött az elsőség.
Az Ed Carpenter Racing augusztusban jelentette be, hogy egyesítik erejüket a Sarah Fisher Hartman Racinggel és 2015-től már közösen, CFH Racing néven folytatják tovább.
A csapat két, teljes szezonos (plusz akár további kettő az Indianapolis 500-ra) autóval vág neki a jövő évnek, azonban pilótafronton csak a 67-es számú gépet vezető Josef Newgarden személye vehető biztosra. Itt meg kell jegyezni, hogy fiatal amerikai mindössze egy évre írt alá a CFH Racinggel, egyes pletykák szerint pedig ennek köze lehet a Forma-1-ben 2016-ban bemutatkozó Haas F1 Team-hez, amely gárda egyik ülése iránt Newgarden élénken érdeklődik.
A 20-as számú CFH Racing autót oválokon a tervek szerint jövőre is Carpenter vezeti majd. A road/street futamokra azonban esélyesnek számít többek között a 2011-es Indianapolis 500 legjobb újonca (bár szegényről egyáltalán nem ez az, ami elsőre az ember eszébe jut), JR Hildebrand, aki októberben már tesztelt is a csapat számára. Ez azonban még nem garantál semmit. A CFH Racing lázasan keresi a számára megfelelő embert, a bőség zavara azonban nem könnyíti meg a dolgukat.
„Amikor már azt gondoljuk, hogy szűkül a listánk, máris jön egy hívás valakitől, akit érdekesnek tartunk” – magyarázta Carpenter. „Ez a nehéz része a dolognak. Nagyon jól ment minden tavaly Mike-kal. Azon van a hangsúly, hogy olyasvalakit hozzunk a csapathoz, aki a segítségünkre lesz.”
A csapattal kapcsolatos hír továbbá, hogy a GP of Indy-n, az Indianapolis 500-on és a szezonzáró Grand Prix of Sonomán az Indiana Economic Corporation lesz mindkét autó támogatója.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough