Átcsoportosít a Target: jövőre csak egy Ganassi autót támogatnak
Igaznak bizonyultak azok a pletykák, amelyek a Target szponzorációs programjának redukálásáról szóltak.
A költségvetési okok miatt megszületett döntés legnagyobb kárvallottja a Chip Ganassi Racing IndyCar csapata, amely így 2015-ben már csak egyetlen autót indíthat a minnesotai székhelyű cég égisze alatt. A 9-es számú, Target által szponzorált Dallara-Chevrolet versenyzője jövőre is a csapathoz tizennégy éve lojális – ezalatt három bajnoki címet és egy Indianapolis 500 győzelmet szerzett- Scott Dixon lesz.
A több, mint száz éves múltra visszatekintő kereskedelmi cég NASCAR Sprint Cup programja változatlan marad és a továbbiakban is teljes évados támogatója lesz Ganassiék 42-es számú, Kyle Larson által vezetett autójának.
A korábbi hírek arról szóltak, hogy a Target elhatározásának oka az IndyCar alacsony nézettségi mutatóiban keresendő, a cég alelnöke, Dan Griffis szerint azonban pusztán a pénzeszközök átcsoportosítása történt meg a sporttal kapcsolatos marketingprogramjuk javára, amelynek során fontos szerep hárul majd Dixonra és Larsonra is.
A Chip Ganassi Racing és a Target idén ünnepelte partnerkapcsolatuk 25. évfordulóját, amely mára az IndyCar és a NASCAR mellett – igaz részidősként – a sportautózásra is kiterjedt.
„Nem tudják, mennyire szerencsésnek érzem magam, hogy egy újabb szezont kezdhetek meg a Targettel az IndyCarban és a NASCAR-ban is” – nyilatkozta hivatalos sajtóközleményében Chip Ganassi. „Ők már régóta jóval többek számunkra, mint partnerek és rendkívül elkötelezettek az autósport iránt. Nagyon várom az új marketingkampányukat, amely a versenyzéssel kapcsolatos programot támogatja. Tudom, hogy fantasztikus lesz.”
A Chip Ganassi Racing első, Target által szponzorált autóval aratott győzelme Michael Andretti nevéhez fűződik 1994-ből, az első bajnoki címet pedig Jimmy Vasser szerezte meg 1996-ban, míg 2000-ben, Juan Pablo Montoya révén az Indianapolis 500-at sikerült megnyerni.
Összességében a cég logójával fémjelzett Ganassi autók tíz open-wheel bajnoki címet és négy Indy 500 győzelmet gyűjtöttek be.
Ha minden az elképzeléseiknek megfelelően alakul, a csapat még karácsony előtt ismerteti a jövő évi terveit. A hírek szerint Tony Kanaan nagy valószínűséggel 2015-ben is a 10-es számú Dallara-Chevy-vel tér vissza, de természetesen egy új szponzori csomaggal.*
* – Időközben hivatalossá vált, hogy Tony Kanaan 2015-ben is marad a 10-es Dallara-Chevy-ben, amelynek szponzora az NTT Data lesz.
Az eredeti tervek szerint a brazil pilóta már az idei esztendőt is az ezen cég által finanszírozott autóval kezdte volna meg, azonban Dario Franchitti kényszerű visszavonulása után végül a skót által üresen hagyott #10-es volánja mögött landolt. Ezt követően a 8-as számú NTT Data gépben Ryan Briscoe kapott lehetőséget.
Ahogyan azonban az ausztrál versenyzőnek, úgy ennek az autónak a sorsa is bizonytalan jelenleg.
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough