Az IndyCar komoly szabályváltozásokat eszközöl 2015-ben
Jelentős szabálymódosításokat hajt végre a széria a 2015-ös szezonban, amelyek közül az alábbiakban a leglényegesebbek kerülnek felsorolásra.
Az egyik legfontosabb változás a duplapontos versenyeket érinti. 2014-ben a szezon három ötszáz mérföldes, úgynevezett ‘Triple Crown’ futamain osztottak kétszeres pontszámot, jövőre azonban erre csak az Indianapolis 500-on, valamint a szezonzáró sonomai fordulón kerül sor.
Az elmúlt idény során a tradicionális múlttal rendelkező, az IndyCarba évtizedek múltán 2012-ben ismét meghonosított Triple Crown formátumba tartozó versenyeket (Indy 500, Pocono, Fontana) emelték ki ily módon a többi közül, aminek egyik oka abban volt keresendő, hogy – az egy évvel korábbiakkal ellentétben – ezúttal nem volt külön pénzdíjazása ezeknek a futamoknak.
Az IndyCarnak sajtóközleményében ezt a szabályváltozást azzal magyarázta, hogy így több autónak lesz esélye arra, hogy még a szezonzárón is versenyben legyenek az Astor Kupáért, míg az Indianapolis 500, mint a széria koronaékköve, alanyi jogon megérdemli a kiemelt pontdíjazást.
A másik, kiemelten fontos módosítás az állórajtok eltörlése. Az európai formátum szerinti startprocedúra 2013-ban került bevezetésre a szériában, limitált számban. Az IndyCar indoklása szerint ennek oka az általuk használt pályákban keresendő. Az elmúlt két év állórajtos futamain tapasztaltak arra engedtek következtetni, hogy a legtöbb aszfaltcsíkon nincs elég szabad hely arra, hogy biztonságosan el tudják indítani ebben a formában a mezőnyt, amelynek autói a legtöbb formula sorozathoz képest nagyobb méretűek. Az IndyCar versenyzésért felelős igazgatója, Derrick Walker szerint az állórajtok csak ideiglenesen kerülnek ki a széria repertoárjából és reményei szerint valamikor a jövőben visszatérhetnek majd.
A gyártók versenyében a tavalyi évvel ellentétben, mind a Honda, mind pedig a Chevrolet három legmagasabban végzett autója kap pontot. Jelentős változás ez ahhoz képest, hogy eddig csak a legjobb ötben zárt gépek után járt egység.
Emellett a gyártók idén is plusz pontokat kapnak abban az esetben, ha egy motor eléri a maximális, 2500 mérföldet (10 pont), 9 pont jár továbbá az Indianapolis 500 pole pozíciójáért, míg a szezon többi futamán 1 pontot írnak a rajtelsőséget megszerző erőforrás neve mellé. Az a gyártó, amelynek motorját használó autók az idény során a legtöbb kört töltik, két bónuszpontnak örülhet majd.
Minden teljes évados autó számára négy új motor engedélyezett, amelyeket a 2015-ös szezon kezdetétől a 2016-os idény rajtjáig használhatnak.
Ha egy erőforrás élettartama nem éri el a 2500 mérföldet, az húsz pontjába fáj majd az adott gyártónak a számukra kiírt bajnokságban.
Az Indianapolis 500 újoncai számára kötelező jelleggel kiírt Rookie Orientation Program három szegmense sem marad változatlan, miután egységesen 5 mph-val megnövelték a teljesítendő sebességhatárt. Az első fázis során öt könstans kört kell a versenyzőknek megtenniük 205-210 mph között, majd tizenöt kört 210-215 mph-s átlaggal, végül pedig további tizenötöt 215 mph fölött. Az egyes fázisokat nem kötelező megszakítás nélkül lefutni.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough