De Silvestro búcsút intett menedzserének
Újabb fordulatot vett a svájci versenyző körüli szappanopera.
A Simona-saga eddigi történései röviden összefoglalva:
Az IndyCar egyik legnépszerűbb pilótája kilenc hónappal ezelőtt úgy döntött, mit sem törődve az intelmekkel, nekivág gyerekkori álma megvalósításának és leszerződött a súlyos anyagi gondokkal küzdő Sauber F1 Team-hez, mint „kapcsolódó pilóta”. Persze nem ingyen, hiszen de Silvestro a szponzorai révén komoly pénzeket fizetett azért, hogy a csapat felkészítse egy majdani (az első perctől nyilvánvalóan soha el nem jövő) Forma 1-es szereplésre, ami többek között a szimulátorhasználatot, edzésprogramot és egy kétéves autóval való körözgetést foglalt magába. A gárda pedig folyamatosan azzal hitegette – nyilván a pénzcsap még bőkezűbb megnyitására ösztönözvén -, hogy 2015-től ott lehet a rajtrácson. Simona és menedzsmentje, valamint szponzorai úgy gondolták a nemes cél érdekében megéri ledegradálni az IndyCart, pluszban magát a versenyzőnőt is azzal, hogy egy teljes évet kihagyva alátámasszák: az F1-hez – alacsony kategóriákból érkező tinikkel ellentétben – egy, a tengerentúlról jött pilótának/női pilótának/tengerentúlról jött női pilótának (a kívánt opció aláhúzandó) bizony külön felépített tanfolyamot kell elvégeznie ahhoz, hogy megállja a helyét a szériában. Persze gyorsan kiderült, hogy nem több ez, mint parasztvakítás, a gárdának nem Simona kell, hanem többek között a Nuclear Clean Air Energy dollármilliói, így nem meglepő módon amint anyagi gondok adódtak, a kisasszony rögtön repült is a programból. A kérdés innentől fogva az volt, hogy a pofon után vajon de Silvestro hol folytatja a pályafutását. Az IndyCarba való visszatérés az első opciók között szerepelt, noha a paddock-ban elterjedt pletykák szerint – többek között Pippa Mann is megerősítette – Simonának nem nagyon fűlik a foga ismét oválokon versenyezni.
A legnagyobb probléma azonban a bennfentesek szerint nem is ez volt a karrierje folytatását illetően, sokkal inkább a menedzsmentje, amely az évek során rengeteg ellenérzést váltott ki az IndyCaron belül. A pletykák szerint a Simona útját nyolc éve egyengető – és a pilótát foglalkoztató gárdákba önmagát előszeretettel bevásároló, majd mindenbe beleszóló – Imran Safiulla kis túlzással közutálatnak örvend a sorozaton belül; lehetetlen vele normálisan tárgyalni, nem játszott tisztán és az átverésektől sem riadt vissza. Emlékezzünk csak vissza arra, hogy korábbi csapata, a KV Racing az év elején be is perelte a svájcit, miután valamilyen úton módon elfelejtették rendezni a 2013-as szezonban felhalmozódott, mintegy egymillió dolláros tartozásukat. A menedzsment megítélése ráadásul olyan rossz lett már a vége felé, hogy egyes ironikus hangvételű pletykák szerint akadt csapat, amely azt mondta, a világ összes pénzéért sem szerződtetné le Simonát, ha vele csomagban megkapnák a „scam-művész” Safiullát is.
Nos, a frissen kiadott sajtóközleménye alapján úgy fest, Simona realizálta a problémákat és szakított menedzserével:
„A mai napon bejelentem, hogy elválnak útjaink Imran Safiullával. Meg szeretném köszönni mindazt a támogatást, amit Imrantól kaptam közös munkánk során. Most mérlegelem a lehetőségeimet a versenyzői karrierem jövőjére vonatkozólag. A dolgok alakulásáról tájékoztatást nyújtok majd.”
Meglátjuk mi lesz a vége, de remélhetőleg nem az, hogy már ilyen fiatalon kénytelen lesz szögre akasztani a sisakját, mert akkor tényleg nagyon megérte a méregdrága, soha el nem kezdődött Forma 1-es kaland.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough