Hírmorzsák a hét elejére

Az IndyCar idei holtszezonja továbbra sem pörög valami nagy fordulatszámon, ennek ellenére a blog igyekezett összeszedni néhány érdekes, fontosabb hírt a széria háza tájáról.

  

– Michael Andretti elmondása szerint az Andretti Autosport közel áll ahhoz, hogy véglegesítse jövő évi felállását. A csapat jelenleg azon dolgozik, hogy folytassa partnerkapcsolatát azzal a United Fiber & Datával, amely cég tavaly szponzorálta a 2015-ös szezontól már a Schmidt Peterson Motorsports színeiben induló James Hinchcliffe által vezetett 27-es számú Dallara-Hondát, valamint az Indy Lights-on belül Matthew Brabham versenygépét.

“Négy autón dolgozunk és reménykedünk egy ötödikben is” – nyilatkozta Andretti a Grand Prix of Lousiana elmúlt hétvégi promóciós rendezvénysorozatán, ahol arról is szót ejtett, ők maguk javasolták Hinchcliffe-nek, hogy nézelődjön más csapatoknál is, miután sokáig nem tudták, biztosítva lesz-e a negyedik, teljes szezonos nevezés anyagi háttere. “Jelenleg a UFD-vel egyeztetünk. Nem tudtuk időben véglegesíteni ezt Hinch számára, úgyhogy megmondtam neki: ‘Ne hagyj más lehetőséget elúszni, mivel mi nem tudunk garantálni semmit.’ “

 A kanadai helyére a csapat negyedik autójában a legnagyobb esélye Daniel Abtnak van, aki október végén már egy sikeres tesztet is teljesített. Andretti elmondta, hogy meg voltak elégedve a német versenyző teljesítményével, aki annak ellenére, hogy először vezette a DW12-et, jó visszajelzéseket adott, emellett pedig a személyiségével is lenyűgözte a gárdát.

    

– Arról már korábban szó esett, hogy Andrettiék az IndyCar, a Global RallyCross és a Formula E mellett jövőre is folytatnák MRTI programjukat, emellett pedig egy majdani TUDOR United Sports Car Championship és/vagy Pirelli World Challenge részvételtől sem zárkóznak el. Utóbbi kettő viszont egyelőre nem képez kiemelt prioritást a gárda részéről.

       

– Justin Wilson interjút ad a Lousiana Állami Egyetemen a GP of Lousiana promóciós hétvégéjén. Kép, további kommentár nélkül:

y62.jpeg

   

Mark Miles hivatalosan is megnevezte a huszonhét év után a Hulman & Co.-tól jövőre távozó Jeff Belskus utódját a Hillenbrand Inc. egykori alelnökének, Cindy Lucchese-nek személyében. Lucchese a pénzügyi szolgáltatások mellett az információtechnológiáért, valamint az emberi erőforrásokért lesz felelős, és közvetlenül Miles felé tartozik jelentési kötelezettséggel.

   

– Conor Daly a november 22-23-ai szezonzáró versenyén Abu Dhabiban visszatér a GP2 mezőnyébe. Az amerikai pilóta továbbra is abban reménykedik, hogy a téli időszakban tesztlehetőséget kap az IndyCarban.

 

– A Green Savoree Racing Promotions megállapodott az Andersen Promotions-szel, aminek érdekében a soron következő két évben az IndyCar nevelősorozatait magába tömörítő Mazda Road to Indy program mindhárom szériája (USF2000, Pro Mazda, Indy Lights) versenyezni fog az általuk promótált Firestone Grand Prix of St. Petersburg, a Honda Indy Toronto, valamint a mid-ohiói Honda Indy 200 hétvégéin.

 “A Mazda Road to Indy egy nagyszerű felkészítő sorozat, ami bepillantást enged az IndyCar versenyzés jövőjébe”– nyilatkozta Kim Green, a GSRP tulajdonos-vezérigazgatója. “Hosszú ideje vagyunk a program támogatói, értékeljük Dan [Anderson] kemény munkáját és befektetését. Nagyon örülünk, hogy üdvözölhetjük őket az általunk rendezett eseményeken.

 Ha kicsit el akarnék rugaszkodni a valóságtól, akkor kérhetném, hogy az Andersen Promotions első embere, Dan Andersen az IndyCarral is kerüljön közelebbi kapcsolatba? Nagy rajongója vagyok, tényleg.

    

– Ünnepélyesen is átvágták a NOLA Motorsports Park szalagját és november 10-én, hivatalosan megkezdődött a jegyértékesítés.

 

 

    

– Kristen Engeron, a NOLA Motorsports Park elnöke szerint a pályán akár már november végén versenyt lehetne rendezni. Jelenleg a 2.67 mérföld hosszú, 13 kanyarból aszfaltcsík biztonsági gumifalának kiépítése folyik, amelyhez hozzávetőlegesen 45.000 abroncsot használnak fel. Mindez védőkorlátokkal kerül megerősítésre, a levegőbe felrepülő törmelékek ellen pedig speciális kerítést húznak fel.

A biztonsági intézkedések mintegy egymilló dollárba kerültek, Engeron szerint azonban ez minden pénzt megér.

A munkafolyamatot jól jelzi, hogy a pálya már azelőtt megkapta az FIA előzetes engedélyét, hogy egyáltalán elkészült volna.

“Ha nem előzöl, akkor nem is versenyzel” – mondta Engeron. “Részleteibe menően foglalkozunk ezzel, mivel a versenyzők és a nézők biztonságánál semmi sem számít jobban. [Az FIA] képes arra, hogy fogják a terveinket és szimulátoron modellezzék, akárcsak egy videójáték esetében. Ez megmutatja, hogy mi az, amit jól csinálunk és mi az, amin javítani kellene.”

Engeron hisz a jövő év április 10-12-én megrendezésre kerülő IndyCar verseny, valamint a pálya további rendezvényeinek sikerében, és reméli, hogy New Orleans egyedülálló kultúrája révén olyan élményt tudnak nyújtani, amilyet más helyszínek nem.

“Nem Indianapolis ellen beszélek, mivel az egy remek város, de senki sem mérhető hozzánk, ha a szórakozásról, jó ételekről és nagyszerű zenéről van szó. Nagyon sok befektető van ebben [a NOLA ráncba szedésében], a legnagyobb közülük pedig maga az állam, amely a turisztikai fejlesztési alapból biztosítja a szükséges 4.5 millió dollárt. Mindent meg kell tennünk, hiszen csak egy dobásod van arra, hogy jó első benyomást nyújts.”

      

– Eminem soron következő, Shady XV címet viselő albumának promóciós előfutáraként új, freestyle videót adott ki Shady Cxvpher címmel, amelynek egy részében megemlíti Tony Stewart augusztusi, versenyzőtársa halálával végződő ügyét.

A videót ide kattintva lehet megtekinteni, az ominózus sorok pedig így hangzanak – azt hiszem, nem igényelnek fordítást (oké, max. annyit, hogy track= zeneszám/versenypálya):

“Been known to lose it though. So if I overdue it, you drove me to it. When I step in the vocal booth like I’m suppose ta do and murder you on a fuckin’ track like Tony Stewart.”

A detroiti rappernek van némi kötődése a stock-car versenyzéshez, miután 2011-ben beszállt a veterán Roger Carter ARCA csapatába, mint társtulajdonos. Nem Stewart az egyetlen pilóta, akinek nevét “dalba” is foglalta, hiszen korábban már szerepelt a repertoárjában Dale Earnhardt Sr., valamint Danica Patrick is.

 

  

 

 képek: IndyCar, Twitter/Kate Guerra 

 

Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy