Optimistán tekint a jövőbe a kétautóssá bővült AJ Foyt Racing
Tizenhárom év után először, 2015-ben újra két, teljes szezonos autóval vág neki a szezonnak az AJ Foyt Racing.
A várakozásoknak megfelelően a 14-es számú autó volánja mögött jövőre is visszatér a Honda teljes támogatását élvező Takuma Sato, míg a gárda második, 41-es számú versenygépét a brit Jack Hawksworth vezetheti.
A 23 éves Hawksworth 2014-ben teljesítette első IndyCar szezonját a Bryan Herta Autosport színeiben, debütáló évét ráadásul csak tovább nehezítette, hogy csapattárs nélkül kellett helytállnia a rendkívül kiegyensúlyozott mezőnyben. Annak ellenére, hogy számos alkalommal – gyakran önhibáján kívül – nem jött ki számára a lépés – ráadásul a Pocono Raceway-en történt, meglehetősen ijesztő balesetét követően az iowai fordulót ki is kellett hagynia – nem lehetett oka szégyenkezésre. Három alkalommal sikerült bejutnia a kvalifikáció utolsó szegmensébe, a Fast 6-be, az Indy GP-n az első sorból rajtolhatott, ötször végzett a legjobb tízben, a houstoni duplaforduló második futamát követően pedig a dobogóra is felállhatott.
Hawksworth mérnöke az a Raul Prados lesz, aki az elmúlt három évben Don Halliday szárnyai alatt tevékenykedett, majd idén májusban végre saját projektet is kapott a csapattól, mint főmérnök az Indy GP-n, valamint az Indianapolis 500-on Martin Plowman által vezetett 41-es autó mellett.
„Nagyszerű lehetőség ez számomra” – nyilatkozta Hawksworth. „Versenyeket akarok nyerni és úgy érzem, hogy ez az a hely, ahol erre képes lehetek. Minden potenciál megvan arra, hogy valami igazán különlegeset építsünk fel. Izgatott vagyok emiatt. Ez egy növekvő projekt, amivel együtt én magam is fejlődni szeretnék, a részese lenni ennek, valamint a majdani sikerének.”
Bár a csapat frissen bemutatott pilótakettőse az elmúlt szezont a 17-18. – Hawksworth-Sato sorrendben – helyeken fejezték be, bizakodással tekintenek a jövőbe.
A gárda főszponzora továbbra is az ABC Supply lesz, amely céggel tartó együttműködésük egy évtizedes múltra tekint vissza.
„Mindig azt mondtam, hogy nem indítunk két autót addig, amíg nincsenek meg az ehhez megfelelő emberek és támogatók” – mondta Larry Foyt. „Most van két versenyzőnk, akik szeretnek nyerni – majdnem annyira, amennyire én – és a szponzoruk, az ABC Supply, akiknek támogatását csak a lojalitásuk múlja felül.”
Minden valószínűség szerint Sato legszívesebben a téridő-kontinuumból is kitörölné az elmúlt évét. Pedig a szezon jól indult számára, hiszen St. Petersburgben rögtön megszerezte a pole-t, ami azonban ezután következett arra a katasztrofális lenne a legmegfelelőbb jelző. Saját vezetői hibák, műszaki problémák, ‘rossz időben, rossz helyen’ jellegű balesetek követték egymást, amelyeknek köszönhetően a japán végül a bajnokság tizennnyolcadik pozíciójában zárt és még az egyaránt egy-egy, duplapontos (!) versenyt kihagyó Hawksworth és Mikhail Aleshin is előtte végzett összetettben.
Larry Foyt azonban maximálisan bízik a japánban.
„Tudjuk, hogy Takuma bármelyik hétvégén képes nyerni a 14-es autóban. Várakozással tölt el, hogy összerakjuk mindazt, amit együtt tanultunk az elmúlt években a fejlődés érdekében. Emellett Jack Hawksworth csatlakozásával, akit a jövő szupersztárjának tartok, megkétszereződik az indok arra, amiért izgatott lehetek.”
Az AJ Foyt Racing színeiben harmadik IndyCar szezonját megkezdő Sato 2015-ben is Halliday-jel folytatja a munkát és reméli, hogy okulni tudnak a múltban történtekből.
„Fantasztikus hír, hogy az AJ Foyt Racing kétautós csapattá terjeszkedik. Nagyon jó érzéseim vannak ez iránt, és üdvözlöm a hozzánk csatlakozó Jacket. Folytatni a munkát a mérnökömmel, Don Halliday-jel, valamint az eddigi csapattal magabiztossággal tölt el és fontos részét képezi a tanulási folyamatnak. Volt pár nagyon sikeres versenyétvégénk, de további fejlődésre van szükség, ilyen a versenyzés természete. […] A pályán töltött idő manapság eléggé limitált, de mindig rengeteg dolog akad, amit kipróbálhatunk. Ez különösen igaz lesz az új aerokitek érkezésével.”
A már fentebb említésre került, az ABC Supply-vel való további együttműködést a 2016-os szezon végéig hosszabbították meg, magába foglalva ezzel a két év múlva esedékes, 100. Indianapolis 500-at is.
kép: AJ Foyt Racing
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough