Daniel Abt szerint minden szériának át kellene vennie az IndyCar szellemiségét

Ördögszekerek útja és magányos szájharmonika-dallamok jellemzik az IndyCar holtszezon utóbbi néhány hetét.

Komolyan mondom, nem tudom mikor volt utoljára ennyire lapos, unalmas, az átlagos rajongói ingerküszöböt megugrani még csak meg sem próbáló holtszezon a szériában. Először ugyebár arról volt szó, hogy az események azután pörögnek majd fel igazán, amikor napvilágra kerülnek Simon Pagenaud jövőjének részletei. Nos, a franciát már szeptemberben bejelentette a Team Penske, innentől fogva pedig már következő fókuszpontként James Hinchcliffe került a látómezőbe. A kanadai végül, a várakozásoknak megfelelően elhagyta eddigi csapatát, az Andretti Autosportot, hogy aztán ünnepélyesen aláírhasson Pagenaud helyére a Schmidt Peterson Motorsports-hoz. Az átigazolási piac – meg úgy en bloc minden az IndyCar háza táján – ezután, az előzetesen prognosztizált felpörgés helyett olyan szépen bepunnyadt, hogy kis túlzással még egy sivatagi webkamera is nagyobb szórakozást nyújtott ennél. Ha szarkasztikus akarnék lenni, akkor mondhatnám, hogy ‘de legalább az emberek így teljes erővel koncentrálhatnak a NASCAR idei, végletekig túlbonyolított Chase-ére’, amit, bevallom őszintén, nem igazán értek még mindig, de azért némiképpen megnyugtat, hogy nem én vagyok menthetetlenül hülye, miután maguk a Sprint Cup pilóták sincsenek teljesen tisztában az utóbbi idők legborzalmasabb bajnoki, vagy inkább rájátszás formátumával. De, ugyebár ‘trú IndyCar fan’ olyat, hogy NASCAR nem néz, ha mégis, azt rögtön kiveti magából az amcsi open-wheel szubkultúra. Punktum. /Nem./

Elég is mára az elkalandozásból, mert különben megint lesz egy négy A4-esnyi hosszúságú poszt, amit a kutya sem olvas el.

Szóval, ezen a héten viszont végre lesz min csámcsogni IndyCar körökben, hiszen 30-án, azaz csütörtökön érkezik a 2015-ös versenynaptár, de ezzel jelenleg nem foglalkoznék érdemben (eljő még az idő), térjünk át inkább a poszt eredeti témájára, most már tényleg.

Október 27-én, hétfőn ugyanis a Barber Motorsports Park felé vette az irányt a Carpenterék és Fisherék házasságából létrejött CFH Racing, akik eddigi egyetlen, hivatalosan bejelentett versenyzőjével, Josef Newgardennel, valamint a gárdához nagy eséllyel pletykált JR Hildebranddal kezdték meg a munkát.

Az előzetes tervek szerint a Rahal Letterman Lanigan Racing is pályára lépett volna Graham Rahallal, azonban a csapat az utolsó pillanatban lefújta a tesztet. Ott volt viszont az Andretti Autosport azzal a Daniel Abttal a fedélzetén, aki első mérföldjeit tehette meg egy DW12 volánja mögött. Mint jól emlékszünk, a GP2-ben, valamint a Formula E-ben szereplő 21 éves német azután kezdett el az amerikai karrier lehetőségével szemezni, hogy sokadjára is csalódott az európai rendszerben, egészen konkrétan a Formula 1 felé vezető útban, ahová kevés kivételtől eltekintve manapság képtelenség bekerülni pofátlanul sok pénz és/vagy kellő összeköttetések nélkül. A kaput Daniel barátunk számára saját elmondása szerint – aki végigjárta a szamárlétrát a nevelőszériákat tekintve – végül az tette be teljesen, amikor bejelentették a 17 éves, tavalyelőtt még gokarban ülő Max Verstappen szerződtetését a Toro Rossóba.

y50.jpeg

Abt ekkor kezdett el az USA felé tapogatózni, amelyben egy régi barátja és egykori csapattársa is komoly szerepet játszott.

“Azt hiszem, mindez azzal kezdődött, hogy Conor Daly volt a csapattársam. Sokat mesélt az IndyCarról és én is egyre komolyabban kezdtem figyelni a sorozatot, néztem a versenyeket és idén Fontanába is elmentem, hogy élőben lássam” – emlékezett vissza Abt Barberen. “Most a karrierem azon szakaszában vagyok, amikor meg akarom tenni a következő lépést, és az IndyCar minden valószínűség szerint egy remek opció lenne, ezért vagyok most itt. “

Abt egyelőre nem tudja, hogy milyen lehetőségei lehetnek a jövőt illetően az IndyCarban, de reméli, hogy egy megfelelő csomag, valamint a körülmények alakulása lehetővé teszi számára a bemutatkozást. Egy korábbi interjújában a német arról is szót ejtett, hogy nem riad meg az ováloktól (európaiak, vagy ott szocializálódottak esetében ez igenis nagy szó!), ugyanakkor tisztában van azzal, hogy ezen pályatípus megtanulása karrierje talán legnagyobb kihívása lesz (itt szerzett nálam egy piros pontot, mert nem jött a szokásos ‘padlógázzal balra kanyarodni egy majom is tud’ szöveggel már azelőtt, hogy egyáltalán megpróbálta volna).

“A GP2 csak egy nevelősorozat, szóval nem az, ahol a karriered hátralévő részét el akarod tölteni, csak arra szolgál, hogy tapasztalatot szerezz” – magyarázta a 2012-es GP3 ezüstérmes. “Európában viszont nincs túl sok lehetőség. Ott van a Formula 1, ahová nagyon nehéz bejutni a pénz és a politika miatt. Szerintem az IndyCar egy remek sorozat és az Államokban versenyezni, azt kell hogy mondjam, teljesen különböző dolog. Minden tekintetben más, de ha egész életedben Európában versenyeztél, akkor érdekesnek találod, ha valami újat láthatsz, új embereket és új pályákat ismerhetsz meg. Találkoztam Marcóval [Andretti] Fontanában, de mindenki nagyon kedves volt. Igazán tetszett, ahogyan minden versenyző nyitott és barátságos volt, azt hiszem ez az a szellemiség, amire minden szériának szüksége lenne.”

Daniel az éles bevetés előtt gyakorolt a Dallara szimulátorán az indianai Speedway-ben, annak érdekében, hogy ne a teljes ismeretlenbe üljön be, amikor élesben kell bizonyítania Andrettiék árgus szemei előtt. Ezzel a hozzáállásával mindenesetre máris begyűjtött egy jó pontot a csapatnál, amely egyre nagyobb népszerűséggel bír globálisan is, köszönhetően az IndyCar mellett a Formula E-ben és a Global RallyCrossban történő szerepvállalásuknak is.

Abt arról is szót ejtett, hogy Formula E körökben több versenyző is irigykedve fogadta tesztlehetőségének hírét.

“Sokan üzentek nekem azzal, hogy ‘Ó, én is tesztelni akarok annak a csapatnak'” – mondta a német, aki elégedetten hagyta el a nap végén Barbert. “Nagyszerű esély számomra, hogy egy ilyen nagynevű csapattal lehetek és lehetőséget kaptam tőlük arra, hogy vezethessem az autójukat. Minden összeállt erre a tesztre, azt pedig majd meglátjuk, hogy mi sül ki belőle.”

 

  

képek: IndyCar

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy