Hamilton saját autót indítana az IndyCarban
Vadonatúj projekten töri a fejét az egykori IndyCar pilóta, Davey Hamilton.
Az 52 éves amerikai éveken keresztül állt partnerkapcsolatban Sam Schmidttel és Ric Petersonnal, most azonban elérkezettnek látja az időt arra, hogy a saját lábára álljon.
Hamilton a RACER-nek adott nyilatkozatában ismertette terveit, miszerint 2015-ben önálló, teljes szezonos autót indítana az IndyCar mezőnyében, méghozzá egy – egyelőre meg nem nevezett- csapattal való együttműködés révén.
„Gyerekkorom óta egészen máig szenvedéllyel vagyok az IndyCar versenyzés iránt” – mondta Hamilton. „Tudjuk, hogy van néhány dolog, amiben fejlődniük kell, de én továbbra is a részese akarok maradni, szóval keményen dolgozom a saját programomon, amihez napról-napra egyre közelebb kerülök.”
A kétszeres IRL bajnoki második helyezett ex-versenyző az online lapnak elárulta, hogy minden a rendelkezésére áll ahhoz, hogy egy sikeres projektet hozzon tető alá. Saját bemutatóautóval és két komplett versenygéppel rendelezik, emellett kiszolgálóegységek, valamint a kellő felszerelések is a birtokában vannak, amelyek által gyümölcsöző partnerkapcsolatot létesíthet egy már meglévő csapattal, hogy közösen érjék el céljaikat.
Konkrétan nem utalt arra, hogy mely gárdával folytat tárgyalásokat, az azonban szinte biztosra vehető, hogy immár nem Sam Schmidt-ékről van szó. Annyit azért Hamilton elárulta, hogy az általa tető alá hozott program nagy valószínűséggel meg fogja menteni a szériát attól, hogy elveszítsen egy autót.
„Van néhány csapat, akiknek szükségük van egy olyan programra, mint az enyém, hogy véglegesíteni tudjanak dolgokat, és akadnak, akik ilyen-olyan okokból elvesztették a második autójukat a jövő évre nézve, szóval jó opcióink vannak.”
Hamilton reméli, hogy heteken belül letisztázódik minden csapatfronton és sor kerülhet a majdani versenyző kiválasztására.
„A következő két-három hétben szeretnék dönteni, hogy hol leszek végül, tető alá hozni a szerződést és mindent véglegesíteni, de, mint tudják, néha ezek a dolgok egy kicsit tovább tartanak.”
Korábban Hamilton a Hewlett-Packarddal ápolt kapcsolatot és a RACER arra követeztet, hogy ismét egy Szilikon-völgybéli cég állhat mögötte.
A majdani csapat kilétét illetően több potenciális lehetőség is kínálkozik. A legnagyobb esélyesként az Andretti Autosportot emlegetik, amely gárda 27-es számú – az elmúlt három év során a 2015-től már Schmidték szolgálatában álló James Hinchcliffe által vezetett – autójának sorsa financiális értelemben továbbra is kérdéses. Bár a GoDaddy-t tavaly váltó UFD bejelentett, hogy továbbra is maradnak Andrettiékkel, arról azonban egyelőre nem szól a fáma, hogy továbbra is főszponzori minőségben-e.
A Rahal Letterman Lanigan Racinget is érzékenyen érintette, hogy főtámogatójuknak, a Nemzeti Gárdának egy politikai döntés következtében be kell szüntetnie sportszponzorációs tevékenységét. Bár Bobby Rahal korábban úgy nyilatkozott, hogy megvan a kellő fedezet egyetlen autó indítására jövőre, második gépre azonban egyáltalán nincs esély, még a 2014-ben látott, részidős formában sem.
A Chip Ganassi Racingről sem szabad megfeledkezni, akik szintén bajba kerülhetnek, már ha legalábbis hihetünk azon pletykáknak, amelyek a Target szponzorációs csomagjának megnyirbálásáról, ebből adódóan pedig a 10-es számú Dallara-Chevy forgalomból kivonásáról szólnak. A csapat nem engedheti meg magának, hogy mindössze három autóval vágjanak neki a 2015-ös évadnak, pláne miután az ős-rivális Team Penske fennállása során először négy géppel, fedélzetükön pedig a jelenlegi IndyCar legerősebb pilótafelállásával rajtol el jövőre.
A felsorolás azonban korántsem teljes, hiszen kis túlzással valamennyi csapat – a KV-től kezdve Coyne-ékon át egészen Hertáékig – szóba jöhet, mint Hamilton potenciális partnere.
Jó kis puzzle lehet ez a következő napokra/hetekre nézve.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough