Miles: Laguna Seca? Nem. Phoenix? Igen.

Az IndyCar a tavaly szerződtetett Boston Consulting Grouppal karöltve folyamatosan dolgozik a széria 2015-ös versenynaptárán.
Annyi mostanra világossá vált, hogy a jövő évi menetrend 2014-hez hasonlóan szintén feszített tempóban fog zajlani, és lehetséges, hogy még az ideinél is hamarabb fog véget érni – amit némiképp ellensúlyozni próbál azonban az, hogy az első futamra hamarabb kerül majd sor. Annyi biztos, hogy az IndyCar március 8-án visszatér Brazíliába, arról viszont továbbra is néma csend honol, hogy miként áll a helyzet az állítólagos dubai-i verseny kapcsán. Ha összejönne – jelenleg erősen kétlem – akkor elviekben akár februárra is tolódhat a 2015-ös idény kezdete.
Új helyszínként a brazíliavárosi Autodromo Internacional Nelson Piquet mellett a New Orleans-i NOLA Motorsports Park egészen biztosan érkezik a naptárba, méghozzá április 12-én, miközben a kanadai forduló kérdése továbbra sem dőlt el, így – bár a legnagyobb esélye Torontónak van -, megerősítés híján, még mindig nem lehet kizárni a Canadian Tire Motorsport Parkot (ismertebb nevén Mosport) sem.
A rajongók kívánságlistája a potenciális helyszíneket illetően végtelen. A leggyakrabban említett, úgynevezett ‘álompályák’ között az első helyen továbbra is a wisconsini Road America szerepel, de sokan szívesen látnák a Circuit of the Americast, Laguna Secát, vagy éppen a Phoenix International Raceway-t és a Chicagoland Speedway-t.
A Hulman & Co. vezérigazgatója, Mark Miles a FOX Sports-nak adott interjújában elmondta, hogy bár a fenti létesítmények mind kiemelten népszerűek, bizonyos szempontokat figyelembe véve azonban nem biztos, hogy megérné ezekre vinni az IndyCart.
A legjobb példa erre a COTA, amely ugyanabban az államban található, amely a szériát 1997 óta vendégül látó Texas Motor Speedway-nek is otthont ad és ezzel a 1.5 mérföldes ovál az egyetlen olyan pályának számít az Indianapolis Motor Speedway mellett, amely ilyen hosszú ideje képezi az IndyCar naptárának részét.
A TMS elnöke, Eddie Gossage többször is felemelte szavát annak kapcsán, hogy egy esetleges verseny a COTA-n hátrányosan érintené további kapcsolatukat a szériával.
„A Texas Motor Speedway hosszú idő óta képezi fontos részét az IndyCarnak és mi szeretnénk, ha ez tovább folytatódna” – mondta Miles. „De itt jön a kérdés: mennyi versenyt rendezzünk egy azon régióban? Minden alkalommal, amikor szóba kerül a COTA, mint lehetőség, a telefonom megállás nélkül csörögni kezd.”
A vonal másik végén természetesen Gossage van, aki hiszi, hogy a TMS már bizonyította végletekig tartó lojalitását az IndyCar irányába és azt szeretné, ha ez az IndyCar részéről sem lenne másként.
Ahogyan már a poszt elején említésre került, a rajongók vágyainak első számú tárgya a Road America, amely nem messze fekszik attól a Milwaukee Mile-tól, amelyet a széria az Andretti Sports Marketing közreműködésével minden erejével szeretne ismét kiemelt helyszínné léptetni elő. Különösen abból az aspektusból fontos ez, hogy az IndyCar naptárában már így is túlnyomó többségben vannak a road/street pályák, ezért mindenképpen meg szeretnék óvni a maradék, kevés ovált.
Miles szerint az egyik legfontosabb dolog, hogy le kell tisztázni mennyi versenyből álljon egy szezon. A szakember elmondása szerint a csapatok egyetértenek abban, hogy a futamok jelenlegi száma pont megfelelő. Kapacitás szempontjából lehetne még egy-két plusz hétvégét beiktatni, ennek azonban jelenleg gazdasági okok szabnak gátat.
Road America mellett Laguna Seca és Cleveland a régi CART éra legnépszerűbb helyszíneinek számítottak, Miles azonban erre azzal reflektált, hogy a jelenlegi pályák közül Mid-Ohio alig száz mérföldre fekszik Clevelandtől, míg Sonoma ugyanabban a körzetben terül el, ahol Laguna Seca. Egyszerűen nem érné meg egy adott régióba még több versenyt is bezsúfolni.
Példának okáért a széria máris jelentős mértékben képviselteti magát a közép-nyugaton, gondoljunk csak Iowára, Detroitra, Milwaukee-ra és az Indianapolis Motor Speedway-re, utóbbi rögtön két futammal [GP of Indy, Indy 500].
A földrajzi elhelyezkedés Road America esetében azonban nem az elsőrendű probléma.
A csapatok szeretnének itt versenyezni, ahogyan a pilóták és a rajongók is örömmel fogadnák a helyszín visszatérését, azonban az optimális dátum megtalálása – amely mind a pálya, mind pedig az IndyCar beosztásának megfelelő lenne – komoly nehézséget jelent.
Miles megerősítette, hogy nagyon szeretnék Baltimore visszatérését, azonban ennek egyik akadálya a baseball ligában szereplő Baltimore Orioles, valamint az NFL-es Baltimore Ravens – amely csapatok stadionjai a verseny helyszínéül szolgáló utcák közvetlen közelében fekszenek – beosztása, amelyek miatt évről-évre át kellett variálni a futam időpontját.
Az IndyCar naptárában jelenleg egyetlen pálya, a fontanai Auto Club Speedway található, amely a Bill France Sr. által alapított és máig a NASCAR uralkodócsaládjának kezében lévő International Speedway Corportion fennhatósága alá tartozik.
A létesítmény az elmúlt három évben a széria szezonzáró versenyének adott otthont, jövőre azonban már júniusra helyezik át az itteni fordulót.
Korábban több, az ISC által jegyzett pályára is ellátogatott az IndyCar, azonban a Randy Bernard vezetése alatti időszakban leépítették ezeket, mivel úgy gondolták, hogy a szervezet által biztosított hiányos promóció az oka a gyér nézőszámnak.
A rajongók szívesen látnák ismét a mezőnyt Chicagolanden, Phoenix-en, vagy Michiganben, azonban ezen hármas közül csak egynek lehet reális esélye a visszatérésre.
„Michiganben akarsz lenni, amikor már ott vagy Detroitban? Akarod Chicagót, miközben már ott van Milwaukee” – teszi fel a kérdést Miles. „És hozzá kell tenni, vibráló esemény lenne? Ezek a kérdések. Chicagolanden természetesen nagyszerű versenyünk lehetne az autók szempontjából, de az üres lelátók nem szolgáltatnának jó hátteret a TV-ben.
A PIR jövője azonban nyitott.
„Érdeklődünk Phoenix iránt. Nagyváros, nagy piac, nagyszerű autósport történelemmel és távol vannak innen a versenyeink. Ezután már csak azt kell kitalálnunk, hogy van-e olyan dátum, ami működőképes és maga az esemény kiemelkedő lenne-e.”
Miles végül leszögezte, hogy a problémáknak semmi köze nincs a NASCAR-hoz, sem pedig France-ékhoz.
„Nem egy ISC-IndyCar háború tart bennünket távol.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough