Hinchcliffe-en a világ szeme

A Pagenaud-kérdés eldőltét követően azonnal maximális fordulatszámon kezdett el pörögni az átigazolási időszak pletyka- és spekuláció gépezete.
A játszma főszerepét innentől fogva minden kétséget kizáróan James Hinchcliffe veszi át. A kanadai versenyzőt szeretné megtartani magának eddigi csapata, azonban az Andretti Autosport körül egyelőre túl sok a kérdőjel. Bár a Michael Andretti vezette gárda már korábban bejelentette, hogy a Hinchcliffe által vezetett 27-es számú gép 2014-es szponzora, a United Fiber & Data jövőre is marad a partnerük, azonban arról nem szól a fáma, hogy továbbra is főtámogatói minőségben-e. Ha nem sikerül időben biztosítani a financiális hátteret, akkor akár az is előfordulhat, hogy a következő évben csak három teljes szezonos autót neveznek. Ez utóbbinak viszont – ismerve Michael Andrettit – kicsi a valószínűsége.
Akárhogy is legyen, Hinchcliffe pályafutása nincs veszélyben, legalábbis ha azt vesszük, hogy több alakulat is feni rá a fogát. Az egyik ilyen a Schmidt Peterson Motorsports, akik Pagenaud potenciális utódját látják a 27 éves kanadaiban.
A RACER értesülései szerint a pilóta mellett szól, hogy a csapat társtulajdonosa, Ric Peterson szintén kanadai származású, emellett pedig szoros kapcsolatot ápol a Honda Canadával, akik hosszú idő óta patronálják Hinchcliffe-et. Az SPM számára a tökéletes versenyző-kombináció az ontariói közönségkedvenc mellett a szintén gyorsan népszerűvé vált Mikhail Aleshin lenne, az orosz jövője azonban a jelenlegi, nemzetközi politikai helyzet miatt kétséges. Bár az orosz-ukrán válság miatt az Egyesült Államokban életbe lépett szankciók az Aleshin mögött álló SMP Racing szerint nem befolyásolják a folytatást, konkrétan azonban nem lehet kijelenteni semmit. Egy biztos, a moszkvai születésű versenyző mindennél jobban szeretne jövőre is az IndyCarban vezetni. A 27 esztendős Aleshin fontanai balesetét követően a múlt hétvégén térhetett vissza hazájába, néhány nappal ezt megelőzően azonban – annak ellenére, hogy még finoman szólva sincs száz százalékos állapotban – már ott sertepertélt az SPM pitjében a Firestone indianapolisi abroncstesztje során.
Schmidtéknek azonban muszáj alternatívák után nézni, így ezekben a hetekben több versenyzőnek is lehetőséget biztosítanak. A korábban már a Dale Coyne Racingnél is tesztelt venezuelai Rodolfo Gonzalez mellett a 2014-es Indy Lights bajok Gabby Chaves is vezethette a Dallara-Hondát Homestead-en, ahogyan a nagy visszatérést tervező Rocky Moran Jr. is volán mögé ülhet majd.
Hinchcliffe szolgálatai iránt a KVSH Racing is élénken érdeklődik, akik szívesen látnák emberünket Sebastien Bourdais mellett jövőre. A csapat 2014-es, másik pilótája, Sebastian Saavedra jövője erősen kérdéses, ugyanis amellett, hogy a fiatal kolumbiai finoman szólva sem nyújtott meggyőző teljesítményt (ő volt az egyetlen a mezőnyben, akinek egy top 5-ös helyezést sem sikerült szereznie, összetettben pedig a full évadosok között a tökutolsóként zárt), a sorozatos fiaskók ráadásul személyes konfliktusokig is fajultak.
Saavedra szerzett egy mázli pole-t a GP of Indy-n, de nem lett hosszú életű a futama
A KVSH odds-a azonban az SPM-mel szemben jóval alacsonyabb a Hinch-ért való meccsben.
A Chip Ganassi Racing esetében továbbra is a legnagyobb kérdés, hogy mi lesz Ryan Brisoce-val, akivel kapcsolatban sokan már készpénznek veszik, hogy távozik a gárdától. Bár az ausztrálnak több évre szólt a tavaly megkötött szerződése a CGR-rel, arról azonban nem szól a fáma, hogy ez a kontraktus az IndyCar autóra vonatkozik-e, vagy általánosságban véve. A csapat nagyon szeretne lehetősége adni az Indy 500-on debütált Sage Karamnak, ha másként nem, akkor részidősként.
A Rahal Letterman Lanigan Racing a Nemzeti Gárda szponzorációjának elvesztését követően jelenleg is gőzerővel dolgozik az anyagi háttér biztosításán. A legutóbbi hír velük kapcsolatban, hogy három, 2014 elején szerződtetett mérnöküktől is búcsút vettek, ami nem vet biztató fényt a jövőre nézve, legalábbis abból az aspektusból nézve, hogy 2013 után ismét kétautós felállással vágjanak neki a teljes évadnak. Graham Rahal helye mindenesetre a 15-ös Dallara-Hondában biztosnak vehető.
Az Ed Carpenter Racing és a Sarah Fisher Hartman Racing házasságából létrejött CFH Racingnél Josef Newgarden helye már biztosnak vehető, a második autó sofőrjének kiléte azonban kérdéses. Carpenter szeretné, ha jövőre is megosztott gépként működne (oválon ő maga, road/street-en Mike Conway), a brit jövője azonban a WEC programjától függhet az IndyCarban. Mindenesetre Conway szeptember 30-án, Mid-Ohión tesztelni fogja a gárda Dallara-Chevy-jét, ebből azonban messzemenő következtetést egyelőre nem kell levonni.
Nagyon úgy fest továbbá, hogy Jack Hawksworth távozik a Bryan Herta Autosporttól, méghozzá az AJ Foyt Racinghez, amely gárdának jövőre végre valósággá válhat régóta dédelgetett, második full szezonos autóról szóló álma. Sato maradása szinte borítékolható a négyszeres Indy 500 győztes Foyt alkalmazásában, köszönhetően a Honda hathatós hátszelének.
És a fentiek csak a jéghegy csúcsát képezik, miközben a pletykák alapján az IndyCar ülés iránt ácsingózó versenyzők névsora egyre tekintélyesebb méreteket ölt. Érdeklődik a széria iránt a Forma 1-es Toro Rosso csapattól a máris Senna-utódnak kikiáltott tiniszenzáció, Max Verstappen által kigolyózott Jean-Eric Vergne, a szintén F1 ülés híján hazájába kényszer-visszatérést tervező Alexander Rossi, az Andrettiéknél hamarosan tesztelő Daniel Abt, az utolsó utáni lehetőségért imádkozó Katherine Legge, vagy éppen olyan partvonalon ücsörgő pilóták, mint például Conor Daly, Pippa Mann, Luca Filippi és JR Hildebrand. Mindeközben pedig már nagyon kopogtatna a Road to Indy generáció Peter Dempsey-vel, Zach Veach-el, Matthew Brabhammel és Stefan Wilsonnal az élen.
Csak győzzük követni.
kép: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough