Pagenaud nagy dobásra készül, Schmidt jelenlegi F1-est szerződtethet

Az IndyCar aktuális holtszezonjának kulcsfigurájaként a francia Simon Pagenaud-t tartják számon.

A harmincéves versenyző hároméves szerződése a Schmidt Peterson Motorsports-al október elsején jár le, az pedig már jó ideje borítékolható volt, hogy nem kerül sor hosszabbításra. Sokáig az Andretti Autosport tűnt a befutónak, olyannyira, hogy még a legmegbízhatóbb amerikai újságírók és szakértők is szinte tényként kezelték a megköttetendő kontraktust.

A dolgok azonban az IndyCar háza táján szélsebesen változnak.

Bár a Honda mindent megtett azért, hogy a tehetséges pilótát továbbra is a saját felségterületén tartsa, a RACER magazin megbízható forrásra hivatkozva legutóbb arról számolt be, hogy Pagenaud már felhívta a cég tisztviselőit annak okán, hogy elbúcsúzzon és egyúttal köszönetet mondjon az elmúlt években végzett munkájukért, amelynek révén négy futamgyőzelmet is szerezni tudott a márkának, egyben pedig a Schmidt Peterson Motorsportsnak. Ebből kiindulva az Andretti Autosportnál való folytatás lehetőségét máris ki lehet zárni, miután Michael Andretti gárdája tavaly óta ismét a japán gyártó erőforrásait használja.

Sajtóértesülések szerint a francia mindenképpen feljebb lép majd az IndyCar csapat-hierarchiájában, ami két alakulatra szűkíti leendő munkaadójának kilétét: a Chip Ganassi Racingre és a Team Penske-re.

Ganassiéknál jelenleg több kérdés is a levegőben lóg. Nemrég felröppentek olyan hírek, miszerint Ryan Briscoe helye a 8-as számú NTT Data által szponzorált autóban korántsem biztos, amely információt később maga az érintett is megerősítette, mondván még nincs semmi aláírva. A szezon előtt még úgy volt, hogy az ausztrál több évre kötelezte el magát ismét a CGR-nél, ez a szerződés azonban meg nem erősített hírek szerint nem konkrétan az autóra, hanem magára a csapatra vonatkozott, akárcsak Sage Karam esetében. Utóbbi, 19 éves amerikai meggyőző teljesítményt nyújtott debütáló IndyCar futamán, az Indianapolis 500-on, Ganassiék pedig mindenképpen lehetőséget akarnak adni számára 2015-ben. Karamnak reális esélye van a 8-as számú gépre, de még megkavarhatja a lapokat a szponzorként jelen lévő NTT Data, amely cég viszont teljes mellszélességgel Briscoe mögött áll.

A RACER-t azonban nem hagyta nyugodni az égető kérdés, miszerint mindennek ellenére lecsapnak-e a Pagenaud vezetéknevű szabad prédára és jól neki is szegezték a kérdést magának Chip Ganassinak. A csapattulajdonos elismerte, hogy beszélt a franciával, de végül nem lett a dologból semmi. Ganassi maga is azt hitte, hogy a pilóta Andrettiéknél köt ki, a Chevrolet-val kapcsolatos híreket követően azonban már ő is a Team Penske-re fogadna, mint Pagenaud következő állásadója.

Néhány napja felröppentek olyan pletykák, amelyek Helio Castroneves visszavonulását pedzegették, Roger Penske azonban rögtön cáfolta ezeket és leszögezte, reményei szerint a brazil még hosszú évekig nem megy sehová, negyedik autót pedig nem fog indítani még Pagenaud kedvéért sem.

A jó öreg Roger – ahogyan igaz ez Chip Ganassira is – azonban kiszámíthatatlan és kiismerhetetlen, ezért is tart ott, ahol, az autósport nevű kőkemény iparágban.

És hogy milyen lesz az élet Schmidtékkel Pagenaud után? Sam Schmidt nem esik kétségbe, még annak ellenére sem, hogy neki a nemzetközi politikai helyzettel is szembe kell néznie.

c.jpg

Aleshin jövője a nemzetközi politika kezében van

     

A csapat mindenféleképpen meg akarja tartani magának Mikhail Aleshint, a fiatal versenyző karrierjét azonban jelentősen átírhatja a jelenlegi orosz-ukrán válság, miután az Egyesült Államok által hozott szankciók érzékenyen érinthetik támogatóját, az SMP Bank által életre hívott, közel negyven orosz pilótát a soraiban tudó SMP Racinget.

“Minden reggel a CNN-t nézem, hogy megtudjam történt-e valami, ami akadályozhat bennünket” – mondta a RACER-nek Schmidt. “Soha nem gondoltam volna, hogy a nemzetközi híreket kell figyelnem azért, hogy megtudjam merre tart a jövő évi programunk.”

Egy biztos, a múlt hónapban, a szezonzáró fontanai futam utolsó edzésén történt óriási balesete következtében töréseket és súlyos belső sérüléseket szenvedett Aleshin mindenképpen vissza akar térni az IndyCarba.

A 27 éves pilóta állapota gyors ütemben javul és a történteknek minden valószínűség szerint nem lesz kihatása további pályafutására.

Aleshin összesen tizenkét éjszakát töltött a kaliforniai, majd – az eredetileg tervezett egy helyett – további hetet az indianapolisi kórházban, ahol egy újabb beavatkozáson is átesett, ezúttal a jobb vállát ért sérülés okán. Az IndyCar orvosi konzultánsai, dr. Terry Trammell és dr. Kevin Scheid mindvégig figyelemmel kísérték a progresszióját és végül szeptember 16-án, kedden elhagyhatta az intézményt. Egyelőre azonban még nem utazhat haza Oroszországba, ehelyett továbbra is Indianapolisban lábadozik a fentebb említett szakemberek felügyelete mellett.

Schmidt szerint a versenyző elszántsága akár inspirálóan is hathat a szponzorációra nézve.

“Eltöltöttem vele [Aleshinnel] egy kis időt, amikor még Kaliforniában volt és az egyetlen dolog, amiről beszélni tudott, az a jövő év volt. Sajnálta, hogy összetörte az autót és remélte, hogy a csapat nem haragszik rá. Nem akart mást, mint visszaülni az autóba, ami nagyszerű. Jó időbe bele fog telni, amíg helyrejön, és mi szeretnénk, ha visszajönne hozzánk, de nem tudom, ez a mi döntésünk lesz-e, vagy az övé.”

Schmidték több forgatókönyvet is kidolgoztak arra az esetre, ha búcsút kellene venniük pilótáiktól – de legfőképpen Pagenaud-tól – és úgy vélik, az elért eredményeik alapján vonzó lehetőséget képviselhetnek a pilótapiacon. Schmidt elmondása szerint van néhány konkrét név a radarjukon, de ezeken kívül több, a Forma 1 jelenlegi mezőnyének részét képező versenyző is érdeklődést mutat a gárda iránt.

 

 képek: IndyCar

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy