God Bless, Silly Season!
A 2014-’15-ös holtszezon második hetének végét járva máris kezd felpörögni az átigazolási piac. Legalábbis ami annak pletykarészét képezi.
Megmondom őszintén, nem nagyon szoktam különösebb figyelmet fordítani az ilyentájt gombamód szaporodó, „ki-hová-mikor” kérdésekkel operáló cikkeknek, lévén – pláne ilyen korai szakaszban – azok sokkal inkább fikciókkal, mintsem tényekkel vannak tele.
Ezúttal azonban muszáj kivételt tennem, vagyis inkább hangosan gondolkodnom, mivel a minap olyasmit olvastam, aminek hatására mindkét szemöldököm egy nanomásodperc alatt felcsúszott a homlokom közepére.
Szóval az történt, hogy az amerikai open-wheel újságírás egyik őskövületének számító Robin Miller összehozott egy cikket a RACER számára a pilótakeringő témájában.
Istenigazából sok újdonság ebben sem található, és csak tovább erősíti azt, hogy az átigazolási időszak fókuszpontjaként egyértelműen Simon Pagenaud-ra kell tekinteni, aki szinte biztos, hogy elhagyja jelenlegi munkaadóját, a Schmidt Peterson Motorsports-ot.
A Ryan Briscoe jövőjét firtató kérdések már ezen a blogon – pontosabban annak Facebook oldalán – szóba kerültek. Aki esetleg lemaradt volna róla, annak dióhéjban annyit, hogy az ausztrál állítólag szabadon igazolhatónak számít, noha még a szezon előtt arról szóltak a hírek, hogy három évre kötelezte el magát régi-új csapata, a Chip Ganassi Racing mellett. Briscoe a RACER kérdésére diplomatikusan csak annyit mondott, hogy még nem írt alá semmit, de dolgoznak rajta. Eközben a sajtó mindig olajozottan működő pletykagépezete már a lehetséges utódokat is megtalálta a 8-as számú Dallara-Chevy-be, James Hinchcliffe, Sage Karam, vagy a már említett Pagenaud személyében.
A francia, azaz a holtszezon totemoszlopa, néhány napja úgy nyilatkozott, hogy hamarosan felfedi a 2015-ös csapatát, eközben pedig a -nem- mindig jól értesült média azt is tudni vélte, hogy az Andretti Autosport lesz a befutó.
Miller cikke is alátámaszthatja ezt a teóriát és arra alapoz, hogy a Honda mindenképpen meg akarja tartani a harmincéves versenyzőt a saját kötelékében, pláne miután az egyesült CFH Racing aláírt Josef Newgardennel és csak napok kérdése lehet, hogy bejelentsék a Chevrolet-vel kötött szerződésüket.
Pagenaud szerződése a RACER értesülései szerint október 1-ig él Schmidtékkel, akik már keresik is a francia potenciális utódját. Az SPM komoly tárgyalásokat folytat James Hinchcliffe-fel, aki emellett korábban már a KV Racingnél is felkerült a radarra, mint Sebastien Bourdais esetleges csapattársa.
Amin viszont felkaptam a fejem, az a cikk Team Penske-re vonatkozó része. A RACER ugyanis azt állítja, olyan pletyka is szárnyra kapott, miszerint Helio Castroneves esetében komolyan fennállt a veszélye annak, hogy elveszíti a 3-as számú autót Pagenaud-val szemben.
Ezt később maga Roger Penske cáfolta meg, aki őrültségnek nevezte az egészet, majd hozzátette, arra számít, hogy a brazil még jó néhány évig a csapatnál marad, negyedik autót pedig nem fognak indítani jövőre. Hülyeségnek, egyszerre pedig abszurdnak is hangzik ez a feltevés, tekintve, hogy Castroneves tizenhét éve képezi fontos részét a Team Penske-nek, és bár bajnoki címet nem tudott szerezni, de begyűjtött három Indianapolis 500 győzelmet – idén kis híján a negyediket – , a Borg-Warner Trófea pedig bevallottan magasabb helyet foglal el Roger Penske értékrendjében az Astor Kupánál. Nem is rugóznék ezen a témán, ha nem jutott volna eszembe Helio azon nyilatkozatának egy foszlánya, amelyet még a fontanai szezonzáró előtt, bajnokesélyesként adott az Indy Starnak.
„Mesekönyvbe illő befejezés lenne számomra, ha egy bajnoki címet adhatnék Rogernek mindazokért cserébe, amiket értem tett.”
Az idézett részt tartalmazó poszt írása közben egy pillanatra elgondolkodtam azon, hogy miért ezt a megfogalmazást használta. Mondhatta volna, hogy a cím feltenné a koronát az elmúlt közel két évtizedre, felérnének a csúcsra stb., de nem. Talán mégis van némi valóságalapja annak a mindez idáig csípőből elutasított underground pletykának, miszerint a brazil a bajnokság megnyerése esetén a visszavonulást fontolgatta? Vagy fontolgatja a mai napig? Nagy összegben nem fogadnék erre, mivel számomra Helio Castroneves mindig is azon pilóták sorát gyarapította, akiket, ha rajtuk múlna még 2050-ben sem lehetne levakarni a rajtrácsról, de láttunk már ennél különb dolgokat, soha nem várt meglepetéseket is.
Mindenesetre érdemes lesz figyelni a fejleményeket.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough