Változások az RLL Racing háza táján
![Változások az RLL Racing háza táján Változások az RLL Racing háza táján](;https://m.cdn.blog.hu/us/usaracing/PHOTO_NGstpete-710x400.jpg)
Jelentős változásokat hajt végre a Rahal Letterman Lanigan Racing a 2014-es szezont követően.
Az elmúlt idény finoman szólva sem alakult jól a Bobby Rahal tulajdonában lévő gárdának. Egyetlen teljes szezonos autójuk, a Graham Rahal által vezetett 15-ös számú Dallara-Honda mindössze négy alkalommal tudott a legjob tízben végezni, összetettben pedig a kiábrándító tizenkilencedik helyet szerezte csak meg. Bár a gárda egyes versenyeken hadrendbe állította a 16-os számú gépet is, azonban az ebben lehetőséget kapó Oriol Servia, majd Luca Filippi sem tudott kiugró eredményt produkálni. A legnagyobb pofont azonban minden kétséget kizáróan az a politikai döntés adta, amelynek értelmében az idei szezonban a csapatnál főtámogatóként jelen lévő amerikai Nemzeti Gárda kénytelen beszüntetni sportszponzorációs tevékenységét.
Rahalék még az év elején happolták el a fegyveres szerv hátszelét a Panther Racingtől, amely alakulat ennek következtében kénytelen volt befejezni működését.
Az RLL Racing nehéz helyzetbe került tehát. Az Autosport értesülései szerint a csapattól máris három fontos pozíciót betöltő személy, név szerint John Dick, Mitch Davis és Bill Pappas is távozik.
A szakemberekben közös, hogy mindannyian az elmúlt évben csatlakoztak Rahalékhoz. A csapatfőnöki pozíciót ellátó Davist a Chip Ganassi Racingtől csábították át 2014 elején, ahogyan a Graham mérnökeként tevékenykedő Pappas is ebben az évben hagyta el a Dale Coyne Racinget, ezzel megszakítva a Justin Wilsonnal közös, hosszú évekre visszanyúló munkakapcsolatát.
A versenyzéssel és fejlesztéssel megbízott részleget vezető Dick szintén Coyne-éktól érkezett az RLL Racinghez.
Graham Rahal mérnökeként a jövőben azt az Eddie Jones-t tisztelhetjük, aki mindeddig a 16-os, idén részidőben indított autó körül töltötte be ugyanezt a posztot, míg Dick helyét az a Mike Talbott veszi át, aki még a CART/Champ Car érában 2003 és 2005 között a Newman Haas Racing, 2006-tól 2007-ig a RuSPORT, majd 2008-ig ismét Newmanéknél töltött be versenymérnöki pozíciót.
Az RLL Racing egyelőre nem adott pontosabb tájékoztatást arról, hogy folynak-e már tárgyalások a Nemzeti Gárda helyét átvevő, potenciális szponzorokkal. A fegyveres szerv támogatásától szintén eleső NASCAR Sprint Cup gigasztár, Dale Earnhardt Jr. időközben bejelentette, hogy a Gárda távozását követően kiterjeszti kapcsolatát a Nationwide biztosítóval.
![](https://www.usaracing.hu/wp-content/uploads/2024/03/ava.jpeg)
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough