Öt év után először lehet nyereséges a Hulman & Co.

Az IndyCar, valamint az annak anyacége, a Hulman & Co. tulajdonában lévő Indianapolis Motor Speedway az elmúlt több, mint fél évtized során minden esztendőt veszteséggel zárt. 2014-ben azonban, köszönhetően a szervezeti átalakításnak, valamint a bevételek növelése révén a Hulman & Co. végre pozitív előjellel zárhat.

“Nagyon jó évünk volt és végre túljutottunk a nehezén” – idézi a SportsBusiness Daily a cég vezérigazgatóját, Mark Milest.

Az ATP szervezet egykori első embere 2012-ben vett át a Hulman & Co. vezető pozícióját az azóta eltelt időben pedig számos intézkedést hajtott végre, a menedzsment átszervezésétől kezdve a májusi, indianapolisi road futamon át egészen az amerikai munka ünnepének hétvégéjén befejezésre került szezonig.

Az IndyCar történetének első, az Indianapolis Motor Speedway belső, épített vonalvezetésén rendezett GP of Indy-re a Hulman & Co. jelentése szerint 30.000-en látogattak ki, összességében véve pedig a május hónap során mintegy 30%-kal nőtt a fizető nézők száma.

Az Indianapolis 500 előtti szombat éjjel, a legendás verseny hivatalos programjának részeként az Államokban rendkívül népszerű country-énekes, Jason Aldean lépett színpadra, amely további rajongókat csábított az IMS-re, ezzel is javítva az 500 tradicionális hónapjának statisztikáit. Bár a kvalifikációra eladott jegyek száma csökkent az elmúlt évhez képest, az Aldean koncertjére váltott belépők azonban sikeresen ellensúlyozták ezt. Miles szerint az Indy 500 programjaira értékesített jegyek száma mintegy 8%-kal múlta felül a 2013-as évet.

A változás szele a szponzorációs oldalt is elérte. Korábban a széria és a pálya külön kezelte egymástól a szponzoráció kérdését, az idei évtől viszont olyan csomagokat is értékesítésre kínáltak, amelyek egyaránt magába foglalták az IndyCart és az IMS-t is. Ez utóbbi kezelésére Miles egy külön csoportot állított el, az élén Jay Frye-jal.

Mindennek eredményeként az IndyCar új névadó szponzort állított maga mellé a telekommunikációs óriáscég, a Verizon személyében, amely tíz évre kötelezte el magát a széria mellett. Emellett szót érdemel még a GP of Indy főszponzora, az Angie’s List, valamint a nemrég bejelentésre került konraktus a TAG Heuerrel.

Miles elmondása szerint a jegyeladások, valamint az új partnerek közösen járultak hozzá ahhoz, hogy a Hulman Motorsports bevétele 25%-kal nőtt a korábbi tárgyidőszakhoz képest.

A változtatások érintették az IndyCar versenynaptárát is, amely 2014-ben március végétől augusztus utolsó hétvégéjéig, a munka ünnepéig, egyben pedig az NFL szezon kezdetéig tartott. A rövid szezon feszített tempót is jelentett, amit jól példáz, hogy a leghosszabb szünet két futam között mindössze egyszer két hét volt, szemben 2013-mal, amikor a szeptember elején lezajlott Grand Prix of Baltimore-t követően mintegy három üres hétvége telt el a soron következő fordulóig.

Miles szerint a rövidke szezon révén sikerült az IndyCarnak – önmagához mérten – jelentős televíziós növekedést produkálnia. Az NBCSN-en közvetített versenyek átlagosan 378.000 embert ültetett a képernyők elé, ami 34%-kal haladja meg a tavalyi mutatókat, míg az országos lefedettségű ABC-n 2.42 millióan látták átlagosan a futamokat, szemben a 2013-as 2.14 millióval. Utóbbi esetében a nagy számokat az Indianapolis 500-nak köszönhetően produkálta a széria, amely versenyt 6.2 millióan néztek USA-szerte.

Az NBCSN esetében azonban a realitás végett feltétlenül hozzá kell tenni, hogy a kábelcsatorna összességében véve növekedést produkált köszönhetően a bővülő lefedettségüknek. Nézettség tekintetében ezen az adón a leginkább mérvadó összehasonlítási alapnak a Formula 1-es közvetítések tekinthetőek, amelyek azonban köszönhetően a masszív reklámkampánynak, idén általánosságban véve túlszárnyalják az IndyCart. Az NBCSN-en idáig leadott nyolc F1-es nagydíjat átlagosan 388.000-en nézték, ami a 2013-as adathoz (196.000) viszonyítva 98%-os növekedést jelent.

A Hulman Motorsports azonban tisztában vele, hogy egyelőre kis lépésekben kell haladni. Miles a SportsBusiness Daily-nek elmondta, fontosnak tartják, hogy az IndyCar közvetítései átláthatóak legyenek a rajongók számára, vagyis tudják, hogy mikor és hol tekinthetik meg a soron következő versenyt.

A fő hangsúly 2015-ben is a bevételek további növelésén lesz, amelyet több egyéb mellett a nemzetközi versenyhétvégéktől is remélnek. Az IndyCar jelenleg is tárgyalásokat folytat a brazíliai visszatérés kapcsán, valamint egy esetleges, közel-keleti – nagy valószínűség szerint Dubai – kitérő is tervbe van véve már jövő év februárjára időzítve. Milesék célja, hogy néhány esztendőn belül kettő-négy Egyesült Államokon kívüli futamot iktassanak be a naptárba, emellett pedig további szponzorok bevonzása is kiemelt prioritást élvez.

 

 kép: IMS

 

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy