Az ABC-n az Indy 500, az NBCSN-en Toronto lett a legnézettebb

Az ABC-n az Indy 500, az NBCSN-en Toronto lett a legnézettebb

Harmincnégy százalékos növekedést produkált az IndyCar nézettsége az NBCSN-en 2013-hoz viszonyítva. 

A tavalyi év során a széria versenyeit átlagosan 282.000 ember választotta az NBCSN-en, míg ez a szám idén 378.000-ra nőtt, ami egyúttal azt is jelenti, hogy az IndyCar 2011 óta a legmagasabb mutatót érte el a kábelcsatornán.

A szezon legnépszerűbb futamának a torontói duplaforduló vasárnapi felvonása bizonyult, amely 484.000 embert ültetett a képernyők elé, ezzel pedig a 2011-es baltimore-i verseny (591.000 néző) után a második legnézettebb IndyCar eseménnyé vált a csatornán.

Az NBCSN által 2014-ben közvetített tizenhárom futamból hatnak sikerült felülmúlnia az előző évi nézőszámát. A már említett torontói második verseny 88%-kal licitálta túl tavalyi teljesítményét (258.000), de 75%-kal jól teljesített Iowa (’13: 253.000 —-> ’14: 444.000), 58%-kal Barber (’13: 253.000 —> 400.000), 98%-kal Mid-Ohio (’13: 195.000 —> ’14: 386.000 ) és még a Texas Motor Speedway-nek is sikerült 10%-ot dobnia a népszerűségén (’13: 383.000 —> ’14: 424.000). A legkiemelkedőbb mutatóval azonban a houstoni duplaforduló második futama büszkélkedhet, amely 144%-kal több nézőt vonzott az elmúlt szezonhoz viszonyítva (’13: 161.000 —> ’14: 396.000).

Korcsoportokat tekintve az IndyCar népszerűsége a 25-54 évesek között érte el a legnagyobb növekedést, szám szerint 21%-ot.

A számok biztatóak lehetnek, a valósághoz azonban hozzátartozik, hogy az NBCSN nézettsége általánosságban nőtt, köszönhetően a csatorna egyre bővülő lefedettségének.

Az országosan fogható ABC az idei szezon tizennyolc versenyéből ötöt közvetített. A legnagyobb érdeklődésre nem meglepő módon az Indianapolis 500 számított a maga 3.9-es Nielsen-rátájával, ami 6.2 millió nézőnek felelt meg.

A második helyen a legendás verseny kvalifikációjának második napja végzett 1.0 -val (1.5 millió fő), míg a széria történtének első indianapolisi road futama 0.9-es (1.3 millió fő) értékkel zárt.

Összességében az ABC-n átlag 2.4 millió ember választotta az IndyCart, ez pedig 14 %-os növekedést jelent 2013-hoz képest (2.1 millió fő). A növekedés nagyrészt az Indianapolis 500-nak köszönhető, amelynek versenynapját leszámítva az átlagos nézőszám 1.1 millióra csökken.

Az ABC legalacsonyabb nézettségű IndyCar futamának idén a St. Petersburgi szezonnyitó bizonyult a maga 0.6-os (866.00 fő) eredményével.