A Team Penske bekezdett Fontanában
Penske uralommal zárult a 2014-es IndyCar szezon utolsó versenyhétvégéjének első edzése.
A 75 perces gyakorlás legjobb ideje a bajnoki pontversenyt vezető Will Power nevéhez fűződik, aki 32.5220 másodperc alatt száguldott körbe az Auto Club Speedway 2.5 mérföldes oválján. Az ausztrál kvalifikációs szimuláció közepette futotta meg a 221.389 mph-s átlagtempójú körét, míg a második pozícióban végzett Helio Castroneves 221.354 mph-val teljesítette egyéni legjobbját. A brazil versenyző számára ez a minimális sebességbéli különbség 0.0051 másodpercnyi hátrányt jelentett az időeredményeket tekintve.
A bajnoki címre két leginkább esélyes pilóta egyaránt nem vitte túlzásba a munkát a délelőtt folyamán, amit jól példáz, hogy csak 9-9 kört tettek meg.
A harmadik helyen a tavalyi fontanai győztest, Ed Carpentert intették le 32.8148-as idejével, míg a negyedik-ötödik pozíciókban a Target Chip Ganassi Racing duóját, Scott Dixont és Tony Kanaan-t üdvözölhetjük.
Az edzést megelőzően még matematikailag Dixon, valamint Ryan Hunter-Reay is esélyes volt a címre, azonban Power pályára lépését követően végképp eltűnt számukra az utolsó szalmaszál is. Az IndyCar szabályai értelmében ugyanis már az adott hétvégén való részvétel is garantálja a minimális pontszám felének jóváírását. Jó példa erre Jack Hawksworth esete, aki Poconóban szenvedett balesetet a második edzésen, a versenyen való indulást pedig sérülései miatt nem tudta elvállalni, de az utolsó, 22. pozícióért járó tizenhat pont 50%-át képező 8 egységet még így is megkapta.
A fináléhoz érve így már csak Simon Pagenaud az, aki útjába állhat annak, hogy a Team Penske nyolc év után ismét rátehesse a kezét az Astor Kupára.
A Schmidt Peterson Motorsports francia pilótája ezúttal nem törte össze az autóját, mint tette azt a szerdai nyílt teszten, legjobb köre azonban csak a tizenkettedik helyre lett elegendő.
Folytatás magyar idő szerint 23:15-től a kvalifikációval, amelynek eseményei a racecontrol.indycar.com-on követhetőek figyelemmel.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough