Will Poweré a pole Milwaukee-ban
A Team Penske versenyzője az edzéseken tapasztaltaknál jóval nagyobb sebességet elérve, 169.292 mph-s (272.45 kmh), kétkörös átlaggal szerezte meg az első rajthelyet – és az ezzel járó plusz egy bónuszpontot – az egymérföldes oválon.
„Egyáltalán nem számítottam ilyen fajta sebességkre” – nyilatkozta a bajnokságot vezető pilóta a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón. „Nem gondoltam arra, hogy a pole-ban leszek, de jó dolog az élen lenni.”
Az élkategóriás pályafutása harmincötödik rajtelsőségét ünneplő Power mellől a kétszeres milwaukee-i győztes Tony Kanaan indulhat a Chip Ganassi Racing 10-es autójával. A brazil mindent megtett annak érdekében, hogy ausztrál kollégáját letaszítsa a tabella tetejéről, végül azonban 168.662 mph-s (271.44 kmh) átlaga révén meg kellett elégednie a második hellyel.
A harmadik pozícióból, a Team Penske 2-es számú gépével Juan Pablo Montoya várhatja a zöld zászlót magyar idő szerint ma este 21:40-kor, mellőle pedig egy újabb Ganassi alkalmazott, név szerint Ryan Briscoe rajtolhat.
A harmadik sort Josef Newgarden (Sarah Fisher Hartman Racing) és Charlie Kimball (Chip Ganassi Racing) alkotja.
Nem sikerült jól a kvalifikáció a bajnokságban jelenleg Powert üldözőknek. Az elsők között pályára lépő Helio Castroneves csak a nyolcadik helyet tudta megszerezni, de még így is jobban járt, mint az elmúlt két évben, Milwaukee-ban zsinórban győzni tudó Ryan Hunter-Reay, aki beállítás problémák miatt végül csak a tizenhatodik pozícióig jutott az Andretti Autosport 28-as gépével.
Andrettiék legmagasabban kvalifikált versenyzője Marco Andretti lett a maga kilencedik helyével, míg a szombati második edzésen autót törő James Hinchcliffe a tizenharmadik, az újonc Carlos Munoz pedig csak a huszadik rajthelyet szerezte meg.
Az időmérő első tíz helyezettjéből heten Chevrolet motorral versenyeznek.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough