Tompa trauma okozta Kevin Ward Jr. halálát – FRISSÍTVE

Tompa trauma okozta Kevin Ward Jr. halálát – FRISSÍTVE

Helyi idő szerint hétfő délután öt órakor újabb sajtótájékoztatóra került sor az elmúlt szombaton történt tragikus végkimenetelű sprint car baleset ügyében, amelynek során Kevin Ward Jr.-t halálra gázolta az egyszeres Indy Racing League és háromszoros NASCAR Cup bajnok Tony Stewart.

 

Az Ontario megyei seriffhivatal vezetője, Philip Povero tájékoztatása szerint a hétfő délelőtt lezajlott boncolás során sikerült meghatározni a húszéves versenyző halálának pontos okát.

„A boncolás a mai napon megtörtént és az Ontario megyei halottkém jelentése szerint a halál oka erőteljes tompa trauma volt” – nyilatkozta Povero. „A halottkém közleménye szerint azonban további, a boncolás eredményével kapcsolatos információk nem kerülnek nyilvánosságra.”

A toxikológiai vizsgálatok eredményeiről a kerületi ügyész külön kérésére szintén nem esett szó.

A seriff nem szolgált konkrét információkkal a nyomozás menetét illetően, de azt – akárcsak a vasárnapi sajtótájékoztató során – ismét kihangsúlyozta, hogy jelenleg nincs olyan bizonyíték, vagy tény, amelynek ismerete büntetőeljárás kezdeményezését indokolná. Povero azonban újfent igyekezett leszögezni, hogy egyelőre semmiféle következtetést nem vontak le, az ügy továbbra is teljes mértékben nyitott.

A médiában felmerült, hogy a hatóságok birtokában van egy olyan videofelvétel is, amely mindeddig nem került a nyilvánosság elé. Povero a sajtótájékoztatón elismerte, hogy már kielemeztek egy második videót is, amelyen az interneten elterjedt verzióhoz képes egy teljesen más szögből látható az eset.

A seriffhivatal továbbra is arra kéri a tragikus versenyen részt vett nézőket, hogy juttassák el az általuk készített felvételeket, valamint, ha egyéb információval tudnak szolgálni, akkor haladéktalanul keressék fel a hatóságokat. Emellett olyan külsős szakértők jelentkezésére is számítanak, akik ismerősen mozognak a sprint/dirt versenyzés közegében és tudásukkal hozzájárulnának a videofelvételek analizálásához.

A vizsgálat befejezésére nincs előzetes határidő megszabva. 

A médiában előszeretettel hivatkoznak Stewart bűnösségének bizonyítékaként arra, hogy a 43 éves versenyző láthatóan gyorsított, közvetlenül azt megelőzően, hogy elütötte volna Wardot.

Ennek kapcsán a NASCAR és sprint car pilóta JJ Yeley a Sporting News-nak adott interjújában úgy nyilatkozott, hogy mielőtt bármilyen következtetést is levonnának ebből, meg kell érteni a sprint carok viselkedését.

„Ezekkel az autókkal általában gázadással fordulsz. Nem kanyarodnak mihelyst csak elfordítod a kormányt, gázt is kell adni hozzá.”

Yeley szerint ha Stewart gázadás nélkül csak élesen a kormányt mozdította volna el, akkor az autó vagy irányváltoztatás nélkül haladt volna tovább, vagy megpördült volna. A 37 éves versenyző a sprint carokat a jet-ski-khez hasonlította, amelyek esetében a kanyarodáshoz szintén gázadás szükséges.

A Stewart sprint car csapatában is megfordult Yeley emellett arra is felhívta a figyelmet, hogy ezen járművek jobb oldali (Kevin Ward Jr. Stewart autójának pontosan ezen a részén tartózkodott a végzetes pillanatban) szárnyeleme olykor szemmagasság alá bukik, ilyenkor pedig a versenyző egy rövid ideig semmit sem lát abból a szögből.

On-board kamerás körök egy, az Empire Super Sprint Series-hez hasonló sprint carral

  

 

Philip Povero seriff az óriási médiaérdeklődéssel kísért sajtótájékoztató során elmondta továbbá, hogy emberei már két alkalommal beszéltek Stewarttal – először a helyszínen, a Canandaigua Motorsports Parkban, majd Watkins Glenen – , és továbbra is kapcsolatban állnak a versenyzővel, aki szükség esetén bármikor a hatóságok rendelkezésére áll.

Az indianapolisi WTHR televíziócsatorna értesülései szerint Stewart máris felfogadta a magasan kvalifikált büntetőperekre szakosodott ügyvédet, Jim Voyles-t, aki korábban olyan sztársportolókat képviselt a bíróság előtt, mint pl. Mike Tyson, Al Unser Jr., Larry Bird és Steve Muhammad, de ügyfelei között szerepelt a NASCAR-t 2002-ben beperelt Bill Simpson is. A biztonsági felszereléseket (sisak, kesztyű, tűzálló overál stb.) forgalmazó Simpson Performance Products egykori alapítója és társtulajdonosa azután perelte be a NASCAR-t, hogy a széria közvetetten felelőssé tette a céget a hétszeres bajnok, hazájában nemzeti hősként számon tartott Dale Earnhardt Sr. halálában.

A legendás versenyző a 2001. február 8-án rendezett Daytona 500 utolsó körében szenvedett végzetes balesetet, az ezt követő vizsgálat során pedig a NASCAR úgy nyilatkozott, hogy a Simpson Performance Products által gyártott biztonági öv hibája is közrejátszott a tragédiában. Ennek hatására Simpson és családja számos halálos fenyegetést kapott, az autóját összetörték, egy alkalommal pedig ismeretlenek tüzet is nyitottak a charlotte-i házára. 2001. júliusában az autóversenyzőből lett üzletember lemondott a cégnél betöltött pozíciójáról, majd fél évvel később 8.5 millió dollárra perelte be a NASCAR-t becsületsértés, valamint rágalmazás miatt. A vádakat később Simpson visszavonta, a pontos okok azonban nem kerültek nyilvánosságra, egyes információk szerint peren kívüli megegyezés született a felek között.
Jim Voyles, akit nem csak Indiana állam, de az egész USA egyik legbefolyásosabb ügyvédjeként tartanak számon, a Voyles Zahn & Paul nevű jogi cég társalapítójaként az IndyCar 2012-es turbóbotrányakor a Honda képviselőjeként volt jelen.

  

  

Előzmények: 

Halálos baleset részesévé vált Tony Stewart

Seriffhivatal: Egyelőre nincs bizonyíték Tony Stewart ellen

  

kép: CBS