A Honda komoly autók közötti különbségeket prognosztizál 2015-re

A Honda komoly autók közötti különbségeket prognosztizál 2015-re

Ha minden a tervek szerint alakul, már nem sokáig kell kétségek között vergődnünk az aero kitekkel felszerelt IndyCar autók látványát illetően.

 

Az elmúlt néhány évben már annyiszor ígérték be, majd halasztották el az ominózus aerodinamikai elemek megjelenését a szériában, hogy ember legyen a talpán, aki képes volt nyomon követni. Végül csak megszületett a döntés és mostanra már tényként kezelhetjük, hogy jövőre megérkeznek az aero kitek az IndyCarba, de, ahogyan az lenni szokott ez még csak a jéghegy csúcsa és vele együtt megannyi probléma kezdete. A felmerülő nehézségekről az IndyCar versenyzésért felelős igazgatója, Derrick Walker júniusban, egy exkluzív sajtótájékoztató keretein belül beszélt bővebben. Ebbe most helyhiány nem mennénk ismét bele, akit érdekel az ide kattintva elolvashatja a szakember álláspontját a témával kapcsolatban.

Ennyi felvezetés után folytassuk jelen poszt témájával, ami nem meglepő módon továbbra is az aero kitekhez kapcsolódik.

„Amikor személyesen is meglátod, hogyan néznek ki az aero kitek, meg fogsz lepődni azon, mennyire is tágak a szabályok” – nyilatkozta Steve Eriksen, a Honda Performance Development operatív vezetője. „A célt, hogy szemmel látható különbség alakuljon ki a Chevrolet és a Honda autók között, el fogjuk érni, mivel a szabályok olyan nyíltak, hogy többféle variációk is tapasztalhatóak lesznek a gépek között.”

A gyártók számára összesen hat pályán töltött tesztnap áll rendelkezésre az aero kitekkel történő munka kivitelezésére október és január között. Eriksen az Autosport kérdésére elmondta, hogy a Honda máris túl van kiterjedt, értékes szélcsatornás teszteken, amelyek eredménye optimizmussal tölti el őket. A jelenlegi szabályok szerint az aero kitek a homologizáció után befagyasztásra kerülnek, de a gyártók számára 2016-ra engedélyezett meghatározott mértékű módosítások végrehajtása.

„Ha a szabályok ugyanezek maradnak, mint most, akkor látni fognak egy 2015-ös autót, majd egy frissített 2016-ost” – magyarázta Eriksen. „Amíg egy csapat megmarad ugyanannál a gyártónál, addig az alap komponensek változatlanok lesznek. Ezt követően, ha korszerűsítést akarnak, csak meg kell vásárolni az újabb elemeket.”

Azon csapatoknak, amelyek a Honda aero kitjeit kívánják használni jövőre, november 1-éig kell leadniuk a rendeléseiket annak érdekében, hogy március 1-ig kézhez kaphassák azokat.

Az IndyCarban résztvevő gárdák dönthetnek úgy is, hogy megmaradnak a jelenlegi Dallara csomagnál, azonban a teljesítménybeli növekedés a gyártók által előállított elemektől várható, így az alacsonyabb árak ellenére sem éri meg maradni a régi kaptafánál.

Az előzetes tervek szerint jövő év elején megrendezésre kerülő USA-n kívüli versenye(k)en még a teljes mezőny a Dallara csomaggal vesz részt, míg a Honda és a Chevrolet aero kitjei minden valószínűség szerint a széria első amerikai futamán debütálnak majd.