Nagyratörő terveket dédelget az IndyCar legújabb partnere
Immár köztudott, hogy a TAG Heuer lesz az IndyCar, valamint az Indianapolis Motor Speedway hivatalos időmérője.
A svájci székhelyű, világhírű óramárka számára nem lesz ismeretlen terep az amerikai open-wheel, miután 2004-2006 között, az Indy Racing League-ben már betöltötték ugyanezt a tisztséget.
A cég idén májusban, az Indianapolis 500 Pit Stop Challenge-ének főszponzoraként tért vissza, majd augusztus 6-án sajtóközleményben tudatták a nagyérdeművel, hogy szerepvállalásukat a komplett szériára kiterjesztik.
A szerződés financiális részleteiről ezidáig nem láttak részletek napvilágot, de az Indianapolis Business Journal elemzői szerint a minden valószínűség szerint három évre szóló megállapodás értelmében évente körübelül 300.000 dollárt fizet a TAG Heuer az IndyCarnak, valamint az IMS-nek. Ennél azonban sokkal többet nyomhat a latba mindaz a marketinglehetőség, amelyet az óramárka révén az amerikai open-wheel kaphat.
A kontraktus értelmében a céget transzparensek és táblák fogják hirdetni szerte a Speedway-en, beleértve a már meglévő, a rajt/célvonalon lévő híres téglacsík melletti falon lévőt is.
A TAG Heuer tervei szerint 2015-ben egy átfogó, országos méretű, IndyCar-központú merketing-kampányba kezdenek, amelynek részeként a virtuális és a nyomtatott sajtót is megcélozzák.
Az óramárka repertoárjában már szerepel egy speciális kiadású, Indy 500 témájú kronográf, amelyet az IndyCar valamennyi futamgyőztese meg fog kapni.
„A TAG Heuer egy ikonikus márka, amely tökéletesen reprezentálja a sebességet, a precizitást, a technológiát és az innovációt, vagyis a sportágunk összes alappillérét” – nyilatkozta az IndyCar anyacégének, a Hulman & Co.-nak vezérigazgatója, Mark Miles.
A TAG Heuer elnök-vezérigazgatója, Ulrich Wohn szintén elégedett a szerződés megkötésével:
„A Verizon IndyCar Series megtestesti a TAG Heuer márka alapjául szolgáló bátorságot, kitartást és belső erőt, amely végül életre kel.”
A megállapodás híre nem is jöhetett volna jobbkor, hiszen alig néhány órával később kiderült, hogy az amerikai Nemzeti Gárda befejezi sportszponzorációs tevékenységét, aminek révén a széria – különösen az idei évben a fegyveres szerv főtámogatását élvező Rahal Letterman Lanigan Racing – egy újabb, kiemelt partnertől kénytelen búcsúzni. Az ügyben eljáró demokrata szenátor, Claire McCaskill azzal indokolta a döntést, hogy a motorsportban lévő szerepvállalás felesleges pénzkidobás, ami egyáltalán nem térül meg.
Mások szerint azonban igenis van potenciál a sportágban, különösen az IndyCarban.
„Szükségük van [az IndyCarnak] arra, hogy egy kicsit feljebb tornásszák a televíziós nézettséget, de személy szerint nekem tetszik, ami az NBCSN-en folyik jelenleg” – vette védelmébe a szériát Jon Flack, a világ egyik vezető motorsport-marketing cégének, a Just Marketing International-nek operatív igazgatója. „Mark Miles és a csapata stabilitást hozott a sorozatba és szerintem nagyon jó irányba haladnak.”
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough