Első hivatalos tesztjén jól vizsgázott az IL-15

Első hivatalos tesztjén jól vizsgázott az IL-15

Az Indy Lights új korszakát előrevetítő, vadonatúj Dallara IL-15 hétfőn túlesett első, hivatalos tesztjén a Mid-Ohio Sports Car Course-ön. 

Az idén tizenkettedik életévébe lépett Lights autó helyét jövőre átvevő, 2.0 literes AER turbómotorral hajtott versenygép az elmúlt héten már megtett néhány kört a számos európai és amerikai nevelőszériát megjárt, tavaly az Indianapolis 500-on is részt vett Conor Daly-vel a volán mögött az indianai Putnam Parkban. Augusztus 4-én pedig a 2012-es esztendő Indy Lights bajnokán, egyben a 2013-as IndyCar szezon egyetlen újoncán, Tristan Vautier-n volt a sor, hogy élesben is kipróbálja a nagy érdeklődéssel várt járművet.

A tökéletes időjárási viszonyok közepette Vautier összesen nyolcvanöt kört tett meg az IL-15-nel a 2.258 mérföld hosszú, 13 kanyarból álló pályán és az eredmények minden várakozást felülmúltak. Annak ellenére, hogy a konstrukció még mindig gyerekcipőben jár, a francia pilótának legjobb körében sikerült fél másodperccel jobb időt autóznia, mint az elmúlt hétvégi, Mid-Ohiói duplafordulón az aktuálisan használatban lévő versenygéppel Jack Harvey által összerakott, pole-t érő kör.

„Az IL-15 első, hivatalos tesztje során a cél az volt, hogy kellő mérföldet megtegyünk” mondta az NZR Consulting elnöke, Tony Cotman, aki az új versenygép tervezéséért volt felelős. „Az autó határozottan gyors, ami jó. Ahogyan mindvégig mondtam, nagyon fontos számunkra, hogy az autót a lehető legmegfelelőbb állapotba hozzuk, hogy amikor a csapatok megkapják, minden apró hiba ki legyen iktatva. Az elmúlt pár hétben rengeteg munkába telt, hogy az autót összerakjuk, az összes partnerünk kiváló munkát végzett, jó kiindulási pontot adtak nekünk.

„Extrém módon elégedetten vagyunk az IL-15 első hivatalos tesztjével” – mondta Stefano De Ponti a Dallara amerikai részlegének vezetője. „Nagyon boldogok vagyunk amiatt a nagyszerű munka miatt, amit Dan Andersonnal [az Indy Lights-ot menedzselő Anderson Promotions első embere], Tony Cotmannel, az AER-rel és mindenkivel véghez vittünk. Az autó úgy tűnik, remekül működik és a versenyző is elégedett vele. A jövőbe tekintünk és várjuk a további teszteket, hogy az autót tovább fejleszthessük a nagyobb megbízhatóság és sebesség érdekében.”

xaa.jpg

A tesztnap helyi idő szerint pár perccel reggel kilenc óra után vette kezdetét. Vautier több installációs kört teljesített annak érdekében, hogy tökéletesen meggyőződjenek arról, hogy a Putnam Parkban tapasztalt olajnyomás problémákat végképp sikerült kiküszöbölni. A francia pilóta ezt követően hosszabb etapokat teljesített, különösen délután, amikor már a hőmérő higanyszála is a lehető legoptimálisabb értékig kúszott fel.

„Az első benyomásom alapján a motor igazán nagyszerű, az autó máris jól vezethető és a sebességváltó is elképesztő” – összegezte tapasztalatait a 24 éves Vautier. „A legnagyobb előrelépés szerintem a fékeknél tapasztalható, nagyon-nagyon jók. Az egyensúllyal voltak kisebb gondok, különösen az elején, de néhány apró változtatást követően az autó új életre kelt. Igazán jó nap volt, nagyon simán ment minden. Semmiféle komolyabb problémánk nem adódott, ami mindig jó, ha egy vadonatúj autóval dolgozol. Máris gyorsabbak tudtunk lenni, mint az elmúlt hétvégi, 1:12.40-es pole-os idő. Nagyon élvezetes vezetni, minden szempontból jobb, mint a régi. Ez az autó igazán megfelelő arra, hogy felkészítse a versenyzőket az IndyCarra. Nagyon hasonló karakterisztikája van [a DW12-hez] abból a szempontból, hogy miként viselkedik a pályán; jobban fékez, jobban gyorsul, jobb mindenben. Határozottan van benne potenciál.”

A 2.0 literes AER P63 motor gyártójának technikai igazgatója, Andrew Saunders is maximálisan elégedetten hagyta el a nap végén Mid-Ohiót.

„Az első teszt, a karosszériától kezdve a fékekig, a várakozásoknak megfelelően alakult minden résztvevő számára. Gyakorlatilag semmilyen problémánk nem volt. Minden rendszer jól működött és nem igazán tettünk kísérletet arra, hogy finomhangoljuk az autót. Megpróbáltunk minél több mérföldet belerakni és ez sikerült is.”

Az IL-15 következő, immár négynapos tesztjére augusztus 12-14 között kerül sor az Indianapolis Motor Speedway oválján, 18-án pedig a road vonalvezetése folytatódik Daly és Vautier aktív közreműködésével.

 

 

 

 képek: Anderson Promotions