Simon Pagenaud egy lépéssel közelebb a Forma 1-hez?
Még vége sincs az IndyCar idei szezonjának, de máris felpörögtek a jövő évet illető átigazolási pletykák.
A találgatások középpontjában, az elmúlt heteket figyelembe véve, Simon Pagenaud van a leginkább, akit alig pár hete még az Andretti Autosporthoz vizionáltak az újságírók és szakértők egyaránt. A jelenleg a Schmidt Peterson Motorsports színeiben versenyző francia iránt állítólag komolyan érdeklődik a Michael Andretti tulajdonában lévő csapat, olyannyira, hogy egyes meg nem erősített információk szerint már egyfajta előszerződés is megköttetett a felek között.
Mindezt azonban jelentős mértékben átírhatja az a hír, miszerint a négyszeres futamgyőztes Pagenaud gőzerővel dolgozik azon, hogy a holtszezon folyamán Forma 1-es tesztlehetőséget kapjon.
A RACER.com értesülései szerint a 30 éves pilóta a téli időszakban próbálhatja majd ki a Forma 1-be 2015-ben visszatérő Honda 1.6 literes turbóját, amely a McLaren autóiban debütál majd az elkövetkezendő szezonban.
„Kapcsolatban állok néhány emberrel és pár biztató dolog zajlik éppen, meglátjuk” – mondta Pagenaud a potenciális F1-es teszttel kapcsolatban, amikor azonban a RACER egyenesen rákérdezett arra, hogy a Honda megkönnyíti-e számára a a folytatást, a francia vette a lapot és nevetve csak annyit mondott:
„Remélem, már miért ne tennék?”
Pagenaud soha nem rejtette véka alá, hogy mint – majdnem – minden európai származású versenyzőnek, neki is a Forma 1 volt a gyerekkori álma.
Az Egyesült Államokba 2006-ban érkezett, amikor is rögtön elsőre sikerült megszereznie a Champ Car nevelőszériájának, az Atlantic-nak bajnoki címét. Akkoriban Simon többször is hangot adott annak, hogy reméli, ez az eredmény hozzásegíti egy F1-es üléshez, azonban kellő szponzorációs háttér híján meghiúsult az európai visszatérés. A 2007-es szezont a Champ Carban teljesítette a Team Australia csapat versenyzőjeként. Legjobb eredménye három negyedik hely volt, összetettben pedig a nyolcadikként zárt.
Az amerikai open-wheel versenyzés 2008-as (újra)egyesülését követően anyagi problémák miatt nem kapott helyet az egységes IndyCarban, így kénytelen volt a sportautózás felé fordulni. A nyitott karosszériás autók világába 2011-ben tért vissza; beugró versenyzőként két futamot teljesített a Dreyer & Reinbold Racing, egyet pedig a HVM Racing színeiben. Teljes szezonos szerződést a következő évben kínált számára Sam Schmidt, amit Pagenaud három dobogós helyezéssel hálált meg. Első főkategóriás győzelmét 2013-ban, Detroitban aratta, majd Baltimore-ban ismét felért a dobogó legmagasabb fokára, ami az összetettbeli harmadik helyre volt elegendő.
Pagenaud jelenleg, négy futammal a 2014-es szezon vége előtt, a bajnokság negyedik helyét foglalja el a Schmidt Peterson Motorsports Honda erőforrással hajtott Dallarájával.
kép: IMS
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough