Bourdais szerezte meg a pole-t az esős Mid-Ohión

Bourdais szerezte meg a pole-t az esős Mid-Ohión

Sebastien Bourdais két héttel ezelőtt, a torontói duplaforduló első versenyén aratott rajt-cél győzelmével elkapta a fonalat és ha már így alakult, esze ágában sincs azt elengedni.

A KVSH Racing pilótája Kanadában egy hétéves nyeretlenségi sorozat végére tett pontot az amerikai open-wheelben, amely idei első dobogós helyezése is volt egyben. A régen várt siker pedig még tovább doppingolta a szemüveges franciát, aminek ékes bizonyítékaként megszerezte az ezen a hétvégén megrendezésre kerülő Honda Indy 200 pole pozícióját.

„Megvolt a sebességünk az év korábbi részében is, de többször voltak problémáink, mint nem” – nyilatkozta Bourdais. „Nem tudom, hogy száraz körülmények közötti kvalifikáción is ugyanitt végeztünk volna-e, de a vizes aszalton az autó határozottan erős volt. Úgy viselkedett, ahogyan én akartam.”

A kvalifikáció során meglehetősen trükkös körülmények fogadták az IndyCar mezőnyét, miután nem sokkal az első csoportkörnek szóló zöld zászló belengetése előtt kiadós zuhé tisztelte meg a 2.258 mérföld hosszú, 13 kanyarból álló Mid-Ohio Sports Car Course-öt. Az eső szerencsére gyorsan alább hagyott, azonban a pályán elég tisztességes vízátfolyások, valamint pocsolyák maradtak hátra, amelyek annak rendje és módja szerint meg is tréfálták a versenyzőket. Az időmérő első piros zászlaját Ryan Briscoe hozta össze, miután a 11-es kanyarban kicsúszott a Chip Ganassi Racing 8-as számú autójával. Az ausztrál hibáját követően sem sok idő maradt a körözésre, hiszen alig két perccel később az AJ Foyt Racinges Takuma Sato vesztette el az uralmat munkaeszköze felett, ami miatt ismét fel kellett függeszteni a pályaaktivitást.

A szabályok értelmében, piros zászló okozása miatt mindketten elvesztették két legjobb körüket, a későbbiekben pedig ugyanezen okból csatlakozott még hozzájuk a négyszeres Mid-Ohiói győztes Scott Dixon, valamint az 1999-ben, még CART versenyzőként itt szintén nyerni tudó Juan Pablo Montoya is.

A kicsúszások mellett a nehéz körülményeket jól definiálják még a köridők is. A szombat délelőtti edzés legjobb körét 1:05.7082-vel Ryan Hunter-Reay futotta, nos, amihez képest a pole pozíciós idő közel tizenkilenc másodperccel (1:24.1610) bizonyult lassabbnak.

Bourdais mellől a Sarah Fisher Hartman Racing versenyzője, Josef Newgarden indulhat, míg a második sor elejéről az a Tony Kanaan várhatja a rajtot, aki a hétvége eddigi részét szó szerint végigkínlódta bizonyos, a Chip Ganassi Racing által nem definiált műszaki problémák következtében.

„Az elmúlt két napban csak szenvedtünk” – nyilatkozta a kvalifikáció után Kanaan, aki még egy merész kerékcserét is majdnem bevállalt az utolsó szegmens során, de a Fast 6-ben szereplő többi pilótához hasonlóan végül ő is elvetette azt. „Eljátszottam a gondolattal, hogy slick-re váltok, de valószínűleg ez túl bátor döntés lett volna. A pálya első része száraz volt, ekkor jutott eszembe az ötlet, de aztán a 12-es kanyarban majdnem eldobtam az autót a vízen, így gyorsan el is vetettem a dolgot.”

A minden valószínűség szerint a holnapi napon is esőtáncot járó brazil mellől az a Carlos Munoz készülődhet a zöld zászlóra, aki IndyCar pályafutása során először jutott be az időmérő utolsó szegmensébe, a Fast 6-be. Az Andretti Autosport újonca annak ellenére kvalifikálta magát ilyen előkelő helyre, hogy még egy áthajtásos büntetést is kapott, miután nagy igyekezetében átlépte a sebességhatárt a pitben.

A harmadik sorból az egész hétvégén brillírozó Hunter-Reay rajtolhat, mellőle pedig a pont ellenkezőleg, a Kanaan-hez hasonlóan eddig csak szenvedő Will Power rajtolhat majd a Team Penske 12-es számú autójával.

A hetedik helyről a Mid-Ohiót hazai futamának tekintő Graham Rahal startolhat, míg nyolcadikként a Dale Coyne Racinges Justin Wilson készülődhet a 90 körös futamra. Az ötödik sort a Forma 1-be vágyódó Simon Pagenaud (Schmidt Peterson Motorsports) és az idei IndyCar szezon egyik legnagyobb meglepetésembere, az egyetlen futamgyőzelemmel rendelkező újonc, Carlos Huertas alkotja.

Mid-Ohio nem arról híres, hogy túl sok előzést hajtanak itt végre a versenyek során, ezért kulcsfontosságú a rajtpozíció. A dolgot azonban még száraz idő esetén is bonyolíthatja, hogy a hátsó taktusból olyan nevek indulnak majd, mint a bajnokságot vezető Helio Castroneves (15.), vagy éppen a büntetése miatt tökutolsóként rangsorolt Scott Dixon.

2012-ben és 2013-ban egyetlen alkalommal sem kellett beküldeni a pace cart, de az ez megelőzően versenyeken sem volt igazán számottevő tényező a teljes pályás sárga zászló (átlagosan 2.6 sárga periódus színesítette a Mid-Ohiói futamokat). Idén azonban a verseny napján is komoly esély van az esőre, ami alapjaiban írhatja át a papírformát.

 

A magyar idő szerint vasárnap 21:50-kor kezdődő Honda Indy 200 táblázatos live timing formában a racecontrol.indycar.com-on követhető, míg élőképért erre a linkre kattintva érdemes keresgélni.

 

26asa.jpeg