Az RLL Racing is beszállna az Indy Lights-ba

Az RLL Racing is beszállna az Indy Lights-ba

Az AJ Foyt Racing után Bobby Rahal csapata is elismerte, hogy fontolgatják az Indy Lights-ba történő visszatérést.

Az IndyCar első számú nevelőszériájába jövőre érkező új, IL-15 névre hallgató autó jelentősen felkavarta az állóvizet. A Dallara által gyártott gép még csak július 30-án gördült először pályára a Putnam Parkban, a viták azonban már jóval korábban fellángoltak körülötte. A Lights-ban használt jelenlegi modell már a tizenkettedik évét tapossa, amiből kiindulva finoman szólva is aktuális volt a generációváltás, a negatív – és tegyük hozzá, reális – felhangok szerint azonban nem biztos, hogy az IL-15-nel elérhető lesz a cél, vagyis a mostani, kis számú mezőny elfogadható mértékűre történő bővítése. Az autó ugyanis drága, csak a puszta karosszéria több, mint a kétszeresébe kerül annak, amennyiből elődjével már egy komplett szezont ki lehetett hozni.

Az Indy Lights-ot irányító Andersen Promotions nemrég úgy nyilatkozott, hogy ennek ellenére szép számmal érdeklődnek csapatok a 2015-ös részvétel iránt, konkrét nevekről azonban nem esett szó egészen e hét keddig, amikor is AJ Foyték álltak a nyilvánosság elé visszatérési szándékukkal.

Néhány nappal később pedig a Rahal Letterman Lanigan Racing személyében máris egy újabb, a nevelőszériában egykoron aktív szerepet vállaló gárda jelentette be, hogy komolyan érdeklődnek az IL-15 iránt. A csapattulajdonos Bobby Rahal azonban igyekezett gyorsan leszögezni, hogy akárcsak Foyték, a borsos költségek miatt ők is fizetős pilótákban gondolkodnak.

„Ez a legjobb idő arra, hogy belevágj az új autóval” – mondta a RACER-nek az 1986-os Indianapolis 500 győztese. „Érdeklődünk néhány, anyagi támogatással rendelkező versenyző iránt, akiket indíthatnánk. Korábban már megjártuk ez az utat [a nevelőszériákat], velünk versenyzett Mike Borkowski az Indy Lightsban és Danica [Patrick] is az Atlantics-ban, valamint számos más pilóta is, szóval egyáltalán nem lenne ez újdonság számunkra. Nagy támogatói vagyunk az open-wheel felkészítő sorozatoknak. Ha valamit csinálunk, azt helyesen is akarjuk tenni, és van értéke annak, hogy csatlakozunk a Lights-hoz. Több autó kell és az IndyCar csapatokra is szükség van, hogy támogassák a sorozatot, amely egy teljes újrakalibráláson megy keresztül. Komoly érdeklődést tanúsítunk és értelmét látjuk annak, hogy belevágjunk.”

Rahalék úgy tervezik, hogy két hónapon belül meghozzák a végső döntést.

„Meg akarjuk hozni a döntésünket amilyen hamar csak lehetséges, mert az év végén rengeteg tesztlehetőség adódik” – próbált prognosztizálni Rahal, aki legszívesebben már szeptember elején pontot tenne a kérdés végére, de tisztában van azzal, hogy ez az időpont még nagyon korai. „A döntés meghozatalára szeptember 15. és október 1. között sokkal reálisabb az esély, és ha ez meg is történik, még mindig időre lesz szükségünk ahhoz, hogy mindent összerakjunk és elkezdhessük a teszteléseket.”

Érdekes lesz figyelni, miként alakul az Indy Lights 2015-ös mezőnye. A magas költségek miatt azonban komoly sansz van arra, hogy a széria sokkal inkább lesz a közepesen gazdag ficsúrok játszótere, mint az amerikai open-wheel versenyzés következő generációjának neveldéje – de hát ezen ki lepődik már meg. 

 

 

kép: Indy Lights