Az időjárás miatt egy nap alatt két versenyt kell futnia az IndyCar mezőnyének – FRISSÍTVE

Az időjárás miatt egy nap alatt két versenyt kell futnia az IndyCar mezőnyének – FRISSÍTVE

A szombati időjárás miatt jelentősen át kellett írni a Honda Indy Toronto programját.

A délelőtti kvalifikációt még elkerülte az eső, mire azonban elérkezett a duplaforduló első versenyének kiírt időpontja, már állt a víz a 1.7 mérföld hosszú, 11 kanyarból álló utcai pályán.

A versenyigazgatóság úgy határozott, hogy tekintettel a vízátfolyások miatt a megszokottnál is csúszósabb aszfaltra (és betonra), az eredetileg tervezett állórajt helyett repülőrajttal indítják el a futamot.

A gondok már itt megkezdődtek, miután három, egymástól különböző incidens is történt még a felvezető körök alatt. Először a ganassis Ryan Briscoe csúszott ki, majd nem sokkal később Will Power csapta falnak a 12-es számú Team Penske autót. Az ütés következtében a gépen komolyabb károk keletkeztek, amelyek kijavításának azonnal neki is látott a csapat a piros zászló beintését követően. 

Bár korábban ennek pontosan az ellenkezőjét állították – a verseny hivatalosan nem kezdődött el, ezért nem lesznek büntetések, a szombatra úgy tekintenek, mintha meg sem történt volna -, a vasárnapra áttett első versenyt az IndyCar végül mégis a tegnapi nap folytatásának tekinti, ennek megfelelően a két ausztrál, valamint a kisebb javításokon szintén átesett 2-es számú Penske gépet vezető Juan Pablo Montoya is a mezőny végéről várhatja a rajtot. Roger Penske kimondottan boldog lehet tehát most.

A rövidke aktivitás legbizarrabb, bizonyos aspektusából nézve legviccesebb történése a pace carhoz fűződik, amelynek szintén sikerült megcsúsznia a jégpályához hasonlító torontói utcákon. A felvezető autó volánja mögött ülő kétszeres Indianapolis 500 győztes Arie Luyendyk-nak azonban sikerült megfognia a járművet és elkerülte a korláttal való ütközést.

Két órányi üresjáratot követően az IndyCar végül azt a döntést hozta, hogy a vállalhatatlan körülmények miatt az első versenyt is átrakják a vasárnapra, ami egyben azt is jelenti, hogy a mezőnynek egyetlen nap alatt, alig néhány óra különbséggel kell teljesítenie a két, majdnem teljes értékű futamot. Azért majdnem, mert a televíziós közvetítések, valamint az így rendkívül kicentizetté vált menetrend miatt a versenyek hosszát 85 körről 65-re csökkentették, de ha a nyolcvan perces időlimit hamarabb letelik, mint hogy a megadott körszámot teljesítenék, akkor függetlenül a megtett távtól, azonnal lengetik a kockás zászlót.

Joggal merül fel a kérdés, hogy ha a néhány héttel ezelőtti houstoni duplaforduló során is színesítette felhőszakadás az első futamot, mégis gond nélkül teljesíteni tudták, akkor mi volt a probléma Torontóban? A válasz legfőképpen a látási viszonyokban keresendő, amely, főleg a hátsó egyenesben, szinte egyenlő volt a nullával – Graham Rahal például úgy nyilatkozott, még azt sem látta, hol van a pálya széle – , ilyen körülmények között pedig hatalmas felelőtlenség útjukra engedni az autókat.

Az első verseny magyar idő szerint 16:30-kor veszi kezdetét, míg a második – állórajtos – verseny 22:15-től látható. A kettes számú futam kvalifikációja elmaradt, rajtrácsa az úgynevezett entrant pontok (az autó pontjai, nem a hozzá tartozó versenyző(k)é – esetünkben ennek legnagyobb nyertese most a road/streetre specializálódott Mike Conway, aki a 20-as autóval oválon menő Ed Carpenter egységeinek is hála indulhat a kilencedik helyről) alapján kerül meghatározásra, a torontói első forduló utáni állás alapján.

Stream-ért ide érdemes kattintani, live timingért pedig a jól megszokott racecontrol.indycar.com-ra.

 

 

A Honda Indy Toronto 1. versenyének módosult rajtsorrendje:

 

1.

Sebastien Bourdais

2.

Helio Castroneves

3.

Ryan Hunter-Reay

4.

Simon Pagenaud

5.

Tony Kanaan

6.

Luca Filippi

7.

Justin Wilson

8.

James Hinchcliffe

9.

Scott Dixon

10.

Josef Newgarden

11.

Graham Rahal

12.

Takuma Sato

13.

Mike Conway

14.

Carlos Munoz

15.

Jack Hawksworth

16.

Sebastian Saavedra

17.

Carlos Huertas

18.

Charlie Kimball

19.

Mikhail Aleshin

20.

Marco Andretti

21.

Ryan Briscoe

22.

Juan Pablo Montoya

23.

Will Power