Az időjárás miatt egy nap alatt két versenyt kell futnia az IndyCar mezőnyének – FRISSÍTVE
A szombati időjárás miatt jelentősen át kellett írni a Honda Indy Toronto programját.
A délelőtti kvalifikációt még elkerülte az eső, mire azonban elérkezett a duplaforduló első versenyének kiírt időpontja, már állt a víz a 1.7 mérföld hosszú, 11 kanyarból álló utcai pályán.
A versenyigazgatóság úgy határozott, hogy tekintettel a vízátfolyások miatt a megszokottnál is csúszósabb aszfaltra (és betonra), az eredetileg tervezett állórajt helyett repülőrajttal indítják el a futamot.
A gondok már itt megkezdődtek, miután három, egymástól különböző incidens is történt még a felvezető körök alatt. Először a ganassis Ryan Briscoe csúszott ki, majd nem sokkal később Will Power csapta falnak a 12-es számú Team Penske autót. Az ütés következtében a gépen komolyabb károk keletkeztek, amelyek kijavításának azonnal neki is látott a csapat a piros zászló beintését követően.
Bár korábban ennek pontosan az ellenkezőjét állították – a verseny hivatalosan nem kezdődött el, ezért nem lesznek büntetések, a szombatra úgy tekintenek, mintha meg sem történt volna -, a vasárnapra áttett első versenyt az IndyCar végül mégis a tegnapi nap folytatásának tekinti, ennek megfelelően a két ausztrál, valamint a kisebb javításokon szintén átesett 2-es számú Penske gépet vezető Juan Pablo Montoya is a mezőny végéről várhatja a rajtot. Roger Penske kimondottan boldog lehet tehát most.
A rövidke aktivitás legbizarrabb, bizonyos aspektusából nézve legviccesebb történése a pace carhoz fűződik, amelynek szintén sikerült megcsúsznia a jégpályához hasonlító torontói utcákon. A felvezető autó volánja mögött ülő kétszeres Indianapolis 500 győztes Arie Luyendyk-nak azonban sikerült megfognia a járművet és elkerülte a korláttal való ütközést.
Két órányi üresjáratot követően az IndyCar végül azt a döntést hozta, hogy a vállalhatatlan körülmények miatt az első versenyt is átrakják a vasárnapra, ami egyben azt is jelenti, hogy a mezőnynek egyetlen nap alatt, alig néhány óra különbséggel kell teljesítenie a két, majdnem teljes értékű futamot. Azért majdnem, mert a televíziós közvetítések, valamint az így rendkívül kicentizetté vált menetrend miatt a versenyek hosszát 85 körről 65-re csökkentették, de ha a nyolcvan perces időlimit hamarabb letelik, mint hogy a megadott körszámot teljesítenék, akkor függetlenül a megtett távtól, azonnal lengetik a kockás zászlót.
Joggal merül fel a kérdés, hogy ha a néhány héttel ezelőtti houstoni duplaforduló során is színesítette felhőszakadás az első futamot, mégis gond nélkül teljesíteni tudták, akkor mi volt a probléma Torontóban? A válasz legfőképpen a látási viszonyokban keresendő, amely, főleg a hátsó egyenesben, szinte egyenlő volt a nullával – Graham Rahal például úgy nyilatkozott, még azt sem látta, hol van a pálya széle – , ilyen körülmények között pedig hatalmas felelőtlenség útjukra engedni az autókat.
Az első verseny magyar idő szerint 16:30-kor veszi kezdetét, míg a második – állórajtos – verseny 22:15-től látható. A kettes számú futam kvalifikációja elmaradt, rajtrácsa az úgynevezett entrant pontok (az autó pontjai, nem a hozzá tartozó versenyző(k)é – esetünkben ennek legnagyobb nyertese most a road/streetre specializálódott Mike Conway, aki a 20-as autóval oválon menő Ed Carpenter egységeinek is hála indulhat a kilencedik helyről) alapján kerül meghatározásra, a torontói első forduló utáni állás alapján.
Stream-ért ide érdemes kattintani, live timingért pedig a jól megszokott racecontrol.indycar.com-ra.
A Honda Indy Toronto 1. versenyének módosult rajtsorrendje:
1. |
Sebastien Bourdais |
2. |
Helio Castroneves |
3. |
Ryan Hunter-Reay |
4. |
Simon Pagenaud |
5. |
Tony Kanaan |
6. |
Luca Filippi |
7. |
Justin Wilson |
8. |
James Hinchcliffe |
9. |
Scott Dixon |
10. |
Josef Newgarden |
11. |
Graham Rahal |
12. |
Takuma Sato |
13. |
Mike Conway |
14. |
Carlos Munoz |
15. |
Jack Hawksworth |
16. |
Sebastian Saavedra |
17. |
Carlos Huertas |
18. |
Charlie Kimball |
19. |
Mikhail Aleshin |
20. |
Marco Andretti |
21. |
Ryan Briscoe |
22. |
Juan Pablo Montoya |
23. |
Will Power |
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough