Pagenaud nyerte a piros zászló miatt lerövidült második edzést

Pagenaud nyerte a piros zászló miatt lerövidült második edzést

Simon Pagenaud volt a leggyorsabb a Honda Indy Toronto második edzésén. 

A Schmidt Peterson Motorsports francia versenyzője a negyvenöt perces gyakorlás hajrájában ugrott a tabella élére 1:00:0773 másodperces körével, amely idején alig pár perc múlva még tovább tudott faragni és ennek megfelelően végül 1:00:0084-gyel zárta a napot.

A második helyen ezúttal a Team Penske 3-as számú autóját vezető Helio Castroneves végzett. Hiába javított azonban a brazil közel hat tizedet és két helyet a délelőtti eredményéhez képest, túl sok örömre nem volt oka, hiszen körülbelül a gyakorlás felénél nemes egyszerűséggel megállt alatta a munkaeszköze, a csapat tájékoztatása szerint valószínűleg energiatárolási problémák léptek fel. Castroneves autója kiemelésének idejére természetesen a piros zászló is előkerült, a műszaki mentés pedig ezúttal a megszokottnál is hosszabbra nyúlt.

A harmadik pozícióban 1:00:0769-cel a tavalyi torontói duplázó Scott Dixon zárt, aki ezzel feledtetni is tudta az első edzés során elért, kiábrándító tizenhatodik helyét. A Chip Ganassi Racing háromszoros bajnokát a Team Penske háromszoros összetettbéli ezüstérmese, Will Power követte 0.0848 mp-es hátrányban az élen állóhoz viszonyítva, míg az ausztrál mögött nüansznyi, 0.0005 mp-el lassabb ideje révén ötödikként- egyben az Andretti Autosport kvartettjének legjobbjaként – a helyi közönség elsőszámú kedvencét, James Hinchcliffe -et jegyezték a leintést követően.

A hatodik helyet érő, 1:00:1786-os idő a KV Racing francia pilótájához, Sebastien Bourdais-hoz köthető, akit a Poconón a mennyországot, Iowában viszont a mélybe zuhanást megtapasztaló Juan Pablo Montoya követett 1:00:3021-es körével. A kolumbiai közel egy teljes másodpercet faragott az első edzésen futott egyéni legjobbján, aminek hála az akkori tizenkilencedik helyén tizenkét pozíciót tudott javítani.

A szerda éjjel megrendezett ESPY Awards-on zsinórban másodszorra a legjobb autóversenyzőnek megválasztott Ryan Hunter-Reay 1:00:3077-tel csípte el a nyolcadik helyet az Andretti Autosport gépével, közvetlenül a Chip Ganassi Racinges Ryan Briscoe előtt, valamint a szintén Andretti alkalmazott Carlos Munoz előtt.

Briscoe 1:00:5359-es körét még a gyakorlás első szakaszában rakta össze, azonban a folytatás már nem a tervei szerint alakult. Hiába tett meg összesen huszonegy kört a torontói utcákon, alig pár másodperccel a Castroneves-incidens után beintett zöld zászlót követően megpördült az 1-es kanyarban. A piros ismét előkerült és a hátralévő idő rövidsége miatt már nem is folytatódott az edzés, mivel az utolsó tíz perc az állórajt gyakorlására volt kijelölve.

A délelőtti leggyorsabb időt autózó Josef Newgarden csak a tizenharmadik lett, míg az utolsó helyen ezúttal is a Dale Coyne Racing újonca, Carlos Huertas végzett. A houstoni első futamon főkategóriás pályafutása első győzelmét megszerző kolumbiait azonban vigasztalhatja, hogy korábbi egyéni legjobbjához képest nyolc tizedet volt képes javítani.

Szót kell ejteni még a Rahal Letterman Lanigan 18-as autójába Houston után ismét visszatérő Luca Filippiről is, aki kilenc tizedet faragott az előző gyakorláson elért leggyorsabb körén, azonban 1:01:0550-es ideje még így is csak a huszonegyedik helyre volt elegendő. Az olasz versenyző később Twitter profilján magyarázatot adott a szereplésére, mondván egyelőre tanulja Torontót, ráadásul péntek délután a piros zászló miatt nem adódott lehetősége új abroncsokon is pályára gördülni.

A gyártók szempontjából, a top tízre levetítve megfordult az állás, hiszen míg délelőtt a Honda, most a Chevrolet nyert 6-4-re.

A mezőny második nekifutásra még kiegyensúlyozott képet mutatott, amit jól példáz, hogy még a huszadik helyen záró Mikhail Aleshin is egy másodpercen belüli időt tudott autózni az élen álló Pagenaud-hoz viszonyítva, de lehet, hogy még több versenyzőnek is sikerült volna ez a bravúr, ha nem jön a második, egyben a körözés végét is jelentő piros zászlós periódus.

Persze a sportban nincs olyan, hogy „ha”.

 

 X (1).jpg 

 

kép: IndyCar