Newgarden nyitott az élen Torontóban

Josef Newgarden elsőségével vette kezdetét az IndyCar idei egyetlen, az USA-n kívüli versenyhétvégéje Torontóban.

A Sarah Fisher Hartman Racing fiatal versenyzője önbizalmának úgy tűnik, jót tett a múlt hétvégén, Iowában elért második helye, hiszen 1:00:2385-ös körét sikerült olyan tökéletesen összeraknia, hogy a második helyet megszerző Team Penske-s Will Power lemaradása is több, mint két tizedre rúgott hozzá képest.

A képzeletbeli dobogó harmadik fokát, a helyi hősnek, James Hinchcliffe-nek sikerült megcsípnie. Az Andretti Autosport 27-es számú, a hétvége tiszteletére hazafias festésben pompázó versenygépét vezető kanadait az utolsó pillanatban taszították le a tabella éléről, lemaradása Newgardenhez képest pedig 0.3343 másodpercként alakult. Hinchcliffe – aki a Honda Indy Toronto hivatalos reklámarcának is tekinthető, hiszen cseppet sem meglepő módon szinte csak az ő nevével és képével promótálják a 2014-es IndyCar szezon utolsó duplafordulóját -, eltökélt célja, hogy idén véget vet a hazai közönsége előtti sikertelenségi sorozatának. A 27 éves pilóta eddigi legjobb, Torontóban elért eredményét, egy harmadik helyet még Indy Lights korszakában, 2009-ben szerezte meg, az IndyCarban pedig egyéni legjobbjaként egy nyolcadik pozíció szerepel a neve mellett a 2013-as első futamról.

A negyedik legjobb időt 1:00:6363-mal a bajnokságot vezető Team Penske-s Helio Castroneves autózta, alig 0.0151 mp-et adva az Andretti Autosport újonc ának, Carlos Munoznak.

A Schmidt Peterson Motorspots 77-es számú gépével Simon Pagenaud-nak sikerült feljönnie a hatodik helyre, 1:22:8567-es legjobb köre pedig alig 0.0053 másodperccel volt csak jobb, mint a mögötte végzett Marco Andrettié, aki az Andretti Autosport képviseletében 1:00:8620-as időt futott.

A nyolc-kilencedik helyeken a Chip Ganassi Racing versenyzőit üdvözölhetjük Ryan Briscoe – Tony Kanaan sorrendben, a legjobb tizet pedig Graham Rahal zárta a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben.

A tavalyi torontói duplaforduló mindkét versenyét megnyerő Scott Dixon csak a tizenhatodik helyet tudta megszerezni az első gyakorlás során.

Motorfronton a Honda első körben 6-4-re nyert a Chevrolet-vel szemben. És ha már erőforrások. Egyelőre erőteljesen a “vagy igen, vagy nem” kategória, de van némi esély arra, hogy jövőre visszatér az IndyCarba az Alfa Romeo. A történet jelen fázisában nagyon képlékeny, és nem is nagyon szeretnénk beleélni magunkat, hiszen nem egyszer előfordult már, hogy egy ígéretesen felfújt lufi gyorsan kipukkadt, ugyanakkor szívmelengető belegondolni abba, hogy 2015-ben, húsz év után ismét ott lehetnek a mezőnyben. Mindez a Cosworth révén valósulhat meg, amely egy gyártóval – elméletileg ez lenne az Alfa, de saját bevallásuk szerint egy másik céggel is tárgyalnak – kéz a kézben szeretné tető alá hozni a dolgot. A projekt létrejötte azonban nagyban függ a jövőre bevezetésre kerülő aero kitektől is, amelyek körül továbbra is több a kérdőjel, mint az egyenes beszéd.

A torontói hétvége első edzése során a tabella első tizennégy helyezettje tudott egy másodpercen belüli időt autózni az 1.75 mérföld hosszú, tizenegy kanyarból álló ideiglenes utcai pályán.

A mezőny kiegyensúlyozott, a bajnokság a végletekig nyitott, úgyhogy érdemes lesz látni, kinek/kiknek jön ki a legjobban a lépés az előttünk álló két napban. A szombati verseny győztese egyben a Firestone 250. győztese is lesz, azt pedig már csak halkan jegyzem meg, hogy a 2008-as egyesülés óta megrendezett torontói versenyeket – 2010-et kivéve – az nyerte, aki az év végén végül bajnoki címet is bezsebelte.

 

jh26.jpeg

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy