Ganassi első sor Iowában

A Chip Ganassi Racing egy negatív statisztikájának végére már pontot tett az Iowa Speedway-en, ahol tizenöt hétvégét követően ismét övék lett a rajtelsőség. Ezt megelőzően utoljára a 2013-as baltimore-i versenyen indulhatott a csapat egyik autója a pole-ból, méghozzá nevesítve a 9-es számú Target gép Scott Dixonnal a volán mögött.
A Verizon P1 Award matrica a magyar idő szerint szombat hajnalban megrendezett – az elmúlt évek gyakorlatával ellentétesen nem heat versenyekkel, hanem az oválokon hagyományosnak tekinthető kétkörös átlagot számláló – kvalifikációt követően ismét az új-zélandi piros autójára kerülhetett fel, az pedig csak további optimizmussal töltheti el a csapatot, hogy Tony Kanaan is kiharcolta az első sorból való indulás jogát.
Az eddig három IndyCar bajnoki címet (a legutóbbit 2013-ban), és egy Indianapolis 500 győzelmet (2008) a neve mellett tudható Dixon 186.256 mph-s (299.75 kmh), kétkörös átlagot futott a 0.875 mérföld hosszú oválon, amivel új rekordot állított fel.
Ennek ellenére a gárda nem akarja elbízni magát abban a tekintetben, hogy az időmérő mintájára esélyük nyílhat-e végre megtörni a tizenhárom verseny (2013 – Houston/1. – Dixon) óta tartó nyeretlenségi sorozatukat is.
„Határozottan jó látni a Ganassi autókat az élen” – mondta Dixon, aki pályafutása huszonegyedik pole-jának örülhetett. „Egy kicsit megrekedtünk és már azóta is jó idő eltelt, hogy utoljára pole-t szereztem. Idén jelenleg nyeretlenek vagyunk, szóval dolgoznunk kell. Az egészen biztos, hogy kemény menet lesz.”
A TCGR kettőse számára tartogat néhány kellemes emléket az Iowa Speedway. A legelső, 2007-es futamon Dixon gyűjtötte be a pole-t, egy évvel később pedig ismét ő indulhatott az élről. Üröm az örömben viszont, hogy nyernie ellenben még soha nem sikerült ezen a pályán, legjobb eredménye itt mindössze egy harmadik hely 2011-ből. Az pedig csak külön érdekes statisztika, hogy az eddigi hét IRL/IndyCar versenyen egyszer sem tudott az élről rajtoló nyerni.
Tony Kanaan viszont 2010-ben már eljutott az iowai Victory Lane-re és a mostani kvalifikáción is úgy állt a helyzet, hogy a wisconsini pálya kegyes lesz hozzá, miután 185.891 mph-s (299.16 kmh) kétkörös átlagával magabiztosan uralta a tabellát egészen Dixon kísérletéig.
„A holnapi eredmény számít [a helyi idő szerint szombat esti futamon, nálunk vasárnap hajnal – a szerk.], de ez egy kimondottan jó kvalifikáció volt a csapat részéről. Elégedett vagyok az autóval” – nyilatkozta a brazil.
A második sorból Helio Castroneves indulhat a Team Penske 3-as számú gépével, míg mellőle a Chip Ganassi Racing B-csapatát erősítő Ryan Briscoe gördülhet pályára a zöld zászlót megelőzően.
A legjobb újonc ezúttal is az Andretti Autosport kolumbiai pilótája, Carlos Munoz lett, aki ötödik rajthelyével egyúttal csapata legmagasabb startpozícióját is megszerezte. A 23 éves versenyző a KVSH Racinges Sebastien Bourdais-val osztozik a harmadik soron.
Ganassiék kvartettjének negyedik tagja, Charlie Kimball, aki a szezon eddigi tizenegy futamán összesen hatvanegy helyet – a legtöbbet a mezőnyben – javított rajtpozícójához képest, a negyedik sorból várhatja a rajtot honfitársa, az Andretti Autosportos Marco Andretti társaságában.
Az ötödik sort pedig a Team Penske ügyeletes rosszfiú státuszra hajtó pilótája, Will Power, valamint az Ed Carpenter Racing oválspecialistája, maga Ed Carpenter alkotja.
Juan Pablo Montoya tizennégy év után tért vissza az amerikai open-wheelbe és múlt hétvégén, a szezon tizenegyedik futamának otthont adó Pocono Raceway-en már a győzelmet ünnepelhette. A 38 éves kolumbiai az iowai második edzésen sem adta alább az első helynél, éppen ezért meglepő, hogy a kvalifikácón viszont csak a tizenkilencedik pozícióig jutott.
„Végrehajtottunk néhány változtatást az autón az edzés után, mivel úgy gondoltuk, hogy egy kicsivel még jobbá tehetjük” – magyarázta a kolumbiai gyenge szereplésének okát. „Sajnos nem igazán úgy működött, ahogyan vártuk, de sok kör áll rendelkezésünkre [a verseny során], ahhoz, hogy valamit eszközöljünk, szóval nem aggódom.”
Az első tíz rajthelyen nyolc Chevrolet és két Honda erőforrással hajtott autó képviselteti magát.
Az Iowa Corn Indy 300 magyar idő szerint vasárnap hajnali 2:45-kor veszi kezdetét, ha valaki az időpont ellenére is úgy dönt, élőben akarja végignézni, akkor annak a szokásos helyet ajánlom stream-ekért, amely ide kattintva érhető el.
képek: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough