Egyelőre az időjárás az úr Iowában

Nem indult simán az IndyCar iowai hétvégéje, miután az időjárás már az első napon jelentősen megkavarta a lapokat. 

A helyi idő szerint délelőtti, eredetileg hetvenöt percesre tervezett edzést alig húsz perc körözést követően le kellett fújni, köszönhetően a pályára heves villámlások kíséretében megérkező esőnek. A program végét jelentő sárga zászló belengetésének időpontjában az Andretti Autosport versenyzője, James Hinchcliffe állt az élen, a Chip Ganassi Racinges Tony Kanaan, valamint a szintén Andretti alkalmazott Carlos Munoz előtt, ez az eredmény azonban természetesen semmilyen szempontból nem volt tekinthető mérvadónak.

A nem túl biztató radarképek alapján a széria kénytelen volt átvariálni a programot, aminek megfelelően az eredetileg este hatra kiírt fél órás második gyakorlást közel egy órával megtoldották, egyúttal pedig előrehozták délután háromnegyed háromra, míg a kvalifikáció időpontját este hétre tolták el.

A második edzés zöld zászlajának pillanatában azonban újra megérkezett az égi áldás, de a korábbiakhoz képest jóval enyhébb formában. A versenyzőknek viszont még így is több, mint fél órát kellett a pitlane-en rostokolniuk, mire a pálya az autók fogadására alkalmas állapotba került. A szabad jelzés megjelenésekor szinte a teljes mezőny egyszerre gördült a 0.875 mérföld hosszú oválra, de sok időt ezúttal sem tölthettek munkával, miután kevesebb, mint tizenöt percet követően újra cseperegni kezdett az eső, de szerencsére ezúttal nem bizonyult tartósnak.

A fentiek alapján – hülye szóviccel élve -, nem éppen felhőtlen edzés legjobbjaként végül a Team Penske színeiben öt nappal ezelőtt, a Pocono Raceway-en visszatérését követő első futamgyőzelmét megszerzett Juan Pablo Montoya zárt 17:4327 másodperces körével. A második helyen csapattársa Will Power végzett mindössze 0.0033 mp-nyi hátrányban, míg harmadikként a tavalyi iowai győztes James Hinchcliffe-et intették le 0.0187 mp-es lemaradással.

A negyedik pozícióból az AJ Foyt Racing pilótája, Takuma Sato várhatja a kvalifkációt 17:5046 mp-es legjobb köre révén. A japánnak idén sehogyan sem akar kijönni a lépés, amit jól szemléltet, hogy jelen pillanatban a teljes szezonos pilótákat figyelembe véve a bajnoki pontverseny tökutolsó helyét foglalja el. Sato azonban még így is  kellemes emlékekkel vághat neki a magyar idő szerint szombat éjjel megrendezésre kerülő időmérőnek, hiszen IndyCar pályafutása első pole pozícióját pont az Iowa Speedway-en szerezte meg, még 2011-ben.

A legjobb öt sorrendjét Scott Dixon zárta, aki ezzel egyúttal a Chip Ganassi Racing legmagasabban jegyzett versenyzője is lett egyben. A háromszoros bajnok új-zélandi 17:5279-cel száguldott leggyorsabb körével, és nem titkolt célja, hogy véget vessen csapata tizenhárom futam óta tartó nyeretlenségi sorozatának. Ganassiék utoljára a 2013-as houstoni duplaforduló első versenyén értek fel a dobogó tetejére, akkor is Dixon révén.

Az IndyCar mezőnye Iowában végre ismét teljes létszámban gördülhet pályára, miután a múlt hétvégi, poconói forduló második edzésén történt balesetének következtében szívizom zúzódást szenvedett Jack Hawksworth zöld utat kapott az indulásra.

“Már sokkal jobban érzem magam, bár még vannak enyhe fájdalmaim” – nyilatkozta a Bryan Herta Autosport pilótája, aki sérülései miatt kénytelen volt kihagyni a legutóbbi versenyt. “Azt hiszem, akkor [a baleset után] kicsit aggasztóbb volt a helyzet, de most már minden rendben és készen állok.”

A 23 éves brit elmondta, hogy érdekes módon teljesen jól érezte magát a becsapódást követően, a pálya orvosi központjában is csak kisebb térdfájdalmakról tudott beszámolni. Nem sokkal később viszont kiderült, nagyobb a baj, mint addig hitte.

“Nagyon elkezdett fájni a fejem, éreztem, hogy valami nincs rendben.”

Hawksworth-t azonnal kórházba szállították, amelyet csak másnap este hagyhatott el. Állapota miatt a rajongók is komolyan aggódtak, tekintve, hogy a szívvel kapcsolatos sérülések egyáltalán nem tekinthetőek az autósportban megszokottnak. Vannak specifikus, külön kockázatnak kitett testrészek, ez azonban egyáltalán nem tartozik ezek közé, még annak ellenére sem, hogy jól tudjuk, a biztonsági öv a becsapódás erejétől a belső szerveket nem teljesen védi meg. Szerencsére azonban az első hallásra ijesztőnek ható diagnózis egyáltalán nem veszélyezteti a rendkívül tehetséges pilóta pályafutását, orvosai szerint a balesetnek semmiféle következménye nem lesz a jövőre nézve.

Az Iowa Corn Indy 300 második edzése a rövidebb-hosszabb esőszünetek ellenére is rendkívül szoros eredménnyel zárult, amit jól példáz, hogy az utolsó, huszonkettedik helyen végzett Simon Pagenaud is csak 0.8869 másodperccel futott rosszabb kört, mint a tabella élén zárt Montoya.

A gyártók versenyét tekintve, az élmezőnyt alapul véve, a Honda 6-4-re verte a Chevrolet-t a legjobb tíz között.

 

jh15.png 

 kép: IndyCar

 

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy