Tony Kanaan nyerte az első edzést a Pocono Raceway-en
A rendkívül izgalmas, fordulatos houstoni duplafordulót követően máris egy újabb, a Reliant Parktól minden szempontból eltérő versenyhelyszínen van jelenése az IndyCar mezőnyének.
A Trükkös Háromszög becenévre hallgató Pocono Raceway különösen kiemelt figyelmet érdemel ezen a hétvégén, hiszen könnyen lehet, hogy jó ideig ismét elbúcsúzhatunk a 2.5 mérföld hosszú, három kanyarból álló pályától.
A poconói ovál huszonhárom év után tavaly tért vissza ismét a széria naptárába, azonban az idei évi, tragikus jegyeladási adatok miatt a poconói vezetés komolyan fontolgatja, hogy idő előtt kihátrál a szériával eredetileg három évre kötött kontraktusból.
Égetően fontos tehát, hogy az IndyCar milyen hétvégét produkál a pennsylvaniai Long Pondban fekvő aszfaltcsíkon.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a verseny – 2013-hoz hasonlóan – a szintén tavaly visszahozott Triple Crown egyik állomásaként funkcionál az Indianapolis 500, valamint a szezonzáró MAV TV 500 mellett. Az elmúlt évben azonban történt némi változás a formátumban annak érdekében, hogy még inkább kiemeljék a szezon versenyei közül az érintett három fordulót. Ennek érdekében a poconói futam távját ötszáz mérföldre emelték, valamint mindhárom verseny során duplapontok kerülnek kiosztásra. Továbbra is hivatalosan meg nem erősített információnak számít viszont az, hogy a tavalyi évvel ellentétben idén nem írtak ki pénzdíjazást a Triple Crownra.
A 2014-es poconói fordulót megelőző pénteket rögtön keresztül húzta az eső, aminek köszönhetően az Indy Lights tervezett tesztjét törölni is kellett. A nap azonban némiképp kellemesebb időtöltéssel szolgált az IndyCar néhány pilótája számára, akik helyi idő szerint délután közösen ültek le megnézni a labdarúgó világbajnokság Brazília-Kolumbia összecsapását, szurkolásukat pedig az IndyCar hivatalos oldalán élő streamen keresztül lehetett figyelemmel kísérni. Bár Helio Castroneves végül egyedül képviselte hazáját a többek között Sebastian Saavedrát, Carlos Huertast, Juan Pablo Montoyát, Connie Montoyát és tulajdon kedvesét, Adriana Henaót felvonultató kolumbiai táborral szemben, végül azonban mégis a háromszoros Indy 500 győztes örülhetett, miután hazája nemzeti tizenegye 2-1-re verte a világbajnokságra tizenhat év után ismét kijutott ellenfelét. A brazilok számára azonban a fekete leves csak most következik, miután – Neymar sérülése és Thiago Silva eltiltása miatt – két kulcsjátékosuk nélkül kell kedden kiállniuk a Joachim Löw vezette Nationalelf ellen.
Ennyit azonban a fociról, váltsunk vissza egy labdáról négy kerékre, hiszen máris lezajlott a Pocono IndyCar 500 első, szombati edzése. A lelátókat elnézve nem lehet vitatni, hogy jószerivel alig lézengett néhány néző, aminek kapcsán azonban meg kell jegyezni, hogy tavaly, az agyonreklámozott visszatérő hétvégén sem jelent meg számottevően több ember az első napon.
A pályakarbantartás, valamint törmelékeltakarítás miatti két sárga zászlós periódus következtében öt perccel meghosszabbított edzés legjobbjaként a tavalyi verseny során hármas dobogót szerzett Chip Ganassi Racing pilótája, Tony Kanaan zárt 221.344 mph-s (356.22 kmh) köre révén. A gárda örömét azonban némiképp beárnyékolhatja, hogy a többi pilótájuk a legjobb tízbe sem tudott bekerülni, miután Scott Dixon a 11., Charlie Kimball a 15., Ryan Briscoe pedig csak a 19. lett
A 2013-as Indy 500 győztese mögött a Borg-Warner Trophy-ra idén felkerült Ryan Hunter-Reay fejezte be az első gyakorlást 220.882 mph-s (355.5 kmh) átlagával, míg harmadikként Andretti Autosportos csapattársát, a verseny nagy esélyesének tartott Marco Andrettit intették le 220.470 mph-val (354.8 kmh). A 27 éves amerikai tavaly minden edzésen az élen tudott zárni, behúzta a pole-t is, azonban a verseny második felében saját csapata fosztotta meg a győzelemtől egy elrontott üzemanyagstratégia formájában. Idén viszont reméli, hogy az otthonától alig pár mérföldre fekvő pályán végre kijön számára a lépés és a szerencse is mellé áll.
A negyedik pozícióban egy újabb Andretti alkalmazottat találhatunk, méghozzá a kanadai James Hinchcliffe-et, aki 220.381 mph-val (354.7 kmh) repesztett legjobb köre során. A legjobb öt sorrendjét az a Takuma Sato zárta 220.379 mph-val (354.6 kmh), aki a tavalyi szezon legbutább manőverét hajtotta végre ezen a pályán, miután a pitbe kifelé menet teljes sebességgel belerohant hátulról a már a sebességlimit alatt haladó Hunter-Reay gépébe, aki ennek köszönhetően mondhatott búcsút győzelmi esélyeinek.
A Team Penske legmagasabban jegyzett versenyzője ezúttal Juan Pablo Montoya lett, köszönhetően 220.119 mph-s (354.25 kmh) átlagtempójának, ami a hatodik helyre lett elegendő. A hetedik és nyolcadik pozíciókat a houstoni duplaforduló második versenyén kettős győzelmet arató Schmidt Peterson Motorsport szerezte meg Simon Pagenaud – Mikhail Aleshin sorrendben, de befért még a top 10-be a legutóbb katasztrofális hétvégét záró, a bajnokságot azonban még mindig vezető Will Power a Team Penske 12-es autójának volánja mögött, valamint Carlos Munoz tizedik helye révén az Andretti Autosport is elmondhatta magáról, hogy mind a négy emberük a legjobb tízben végzett.
Erőforrás fronton a Honda 7-3-ra nyert a Chevrolet-vel szemben.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough