Pagenaud-é a pole a houstoni duplaforduló első futamán

Pagenaud-é a pole a houstoni duplaforduló első futamán

A Grand Prix of Houston hétvégéjét óriási várakozások előzték meg, ami nagyban betudható volt annak, hogy a legutóbbi, – szintén texasi – verseny óta három kemény hét telt el.

Mostantól fogva azonban felpörögnek az események, és az augusztus végén esedékes szezonzáróig szinte minden egyes hétvégén futamot rendeznek az IndyCarban.

A feszített nyári időszakra keresve sem lehetett volna stilszerűbb felvezetést találni egy duplafordulónál, amelynek a tavaly a naptárba visszatért, és rögvest viharos hétvégét produkált houstoni utcák szolgálnak helyszínéül.

A 2013-as évhez hasonlóan idén is két, egyenként 90 körös futamot tartalmazó esemény szombati felvonásának kvalifikációja a road/street pályákon megszokott szisztéma szerint zajlott le.

A pénteki edzéseredmények alapján a mezőnyt két csoportra bontották, amelyekből a hat-hat leggyorsabb pilóta jutott az időmérő második szegmenségbe. A top tizenkettőből szintén az első hat került Fast 6-be, ahol már nem kevesebb volt a tét, mint a szombati verseny pole pozíciója.

Az első csoportkör legjobbjaként a már pénteken is meggyőzően teljesítő Simon Pagenaud várhatta a folytatást a Schmidt Peterson Motorsports autójával.

A franciához kapcsolódó hír, hogy a RACER.com értesülései szerint az Andretti Autosport valóban érdeklődik iránta, ráadásul úgy tűnik, nem a jelenlegi kvartettjük valamelyikét váltaná, hanem egy ötödik, teljes szezonos autót indítanának a számára. Innentől adja magát a kérdés, vajon mennyire lenne jó ötlet, ha egyetlen csapat öt pilótával képviseltetné magát a szezon egészében, mert bár az IndyCarban nem létezik szó szoros értelemben vett csapatbajnokság, de az, hogy egyetlen gárda prezentálja a mezőny létszámának közel negyedét, már önmagában véve felvet néhány kérdést.

lkm28.png

Ez viszont egyelőre még csak a jövő zenéje, térjünk is vissza aktualitásunkhoz, a houstoni duplahétvége első futamánk kvalifikációjához. A második helyen a Team Penske képviseletében Helio Castroneves örülhetett a folytatás lehetőségének, de készülődhetett még a következő körre Andrettiék kanadai fenegyereke, James Hinchcliffe, valamint csapattársa, az Indianapolis 500 győzelme óta gyengélkedő Ryan Hunter-Reay is. Megugrotta továbbá a lécet még a KVSH Racing 11-es gépével Sebastien Bourdais, valamint a Chip Ganassi Racing háromszoros bajnoka, Scott Dixon is. A tízperces kör során egy, a poszt elkészültekor még nem definiált incidensre is sor került Bourdais, valamint „jó barátja”, Mikhail Aleshin között, büntetést azonban nem rótt ki egyikükre sem az IndyCar.

Ennyi volt viszont a houstoni első kvalifikáció Ganassiék egyetlen amerikai alkalmazottja, Charlie Kimball, valamint a csapat régi-új pilótája, Ryan Briscoe számára is. További dolga az időmérőn nem lévén, lelkiekben megkezdhette a felkészülést a helyi idő szerint délután háromkor kezdődő szombati versenyre a két újonc, Carlos Huertas (Dale Coyne Racing) és a pénteki második edzésen autót törő Jack Hawksworth (Bryan Herta Autosport), ahogyan Andrettiék Carlos Munoza és az Ed Carpenter Racing továbbra is kimondottan lassú road/street felelőse, Mike Conway is.

A második csoportkör első helyét az utolsó pillanatban kaparintotta meg az AJ Foyt Racing egyetlen pilótája, Takuma Sato. A japán mögött másodikként Rahal Letterman Lanigan jóvoltából idei első IndyCar hétvégéjét teljesítő Luca Filippi zárt, a harmadik helyet pedig Josef Newgrden szerezte meg a Sarah Fisher Hartman Racing színeiben. Úgy tűnik, hogy a kvalifikációra a Team Penske is talált valamit a 2-es számú autó beállításaiban, hiszen az eddigi edzéseken gyengélkedő Juan Pablo Montoya simán jutott tovább a legjobb tizenkettőbe. Kivívta még a folytatás lehetőségét Dale Coyne nagy örömére Justin Wilson, valamint az SPM/SMP Racing újonca, Mikhail Aleshin is.

lkm27.png

A legendás vezetéknevű fiatalok, azaz Graham Rahal (RLL Racing) és Marco Andretti (Andretti Autosport) viszont kezdhettek hangolódni a néhány óra múlva esedékes futamra, akárcsak meglepetésre a street menő Penske sztár Will Power, a KV/AFS Racinges Sebastian Saavedra és a Chip Ganassi Racing 10-es autójával továbbra is csak önmagát kereső Tony Kanaan.

A leggyorsabb tizenkét autót felvonultató, második szegmensben a vezetést az utolsó pillanatban vette át Hinchcliffe-től Takuma Sato. A harmadik legjobb idővel Castroneves jutott tovább a Fast 6-be, de továbbra is álmodozhatott a pole-ról Dixon, Filippi és Pagenaud is.

Az időmérő utolsó, tízperces szegmense végül Simon Pagenaud elsőségével zárult, aki ezzel pályafutása első pole pozíciójának örülhet. A francia mellől Helio Castroneves várhatja a magyar idő szerint este 22:00 körül belengetett zöld zászlót, míg a második sort a Scott Dixon – Luca Filippi páros alkothatja. Ezzel kapcsolatban minden rosszindulattól mentesen azért megjegyzendő, hogy a Rahal Letterman Lanigan Racingnek komolyan le kellene ülnie megvitatni teljes szezonos pilótájuk, Graham Rahal kérdését, mivel annak ellenére, hogy a csapatvezér Bobby Rahal fia a detroiti első futamon prezentált egy második helyet, összességében vett teljesítménye idén több, mint elkeserítő. Az említett dobogóján kívül egyszer sem tudott a legjobb tízben végezni, miközben részidős csapattársa, Oriol Servia öt közösen teljesített futamukból négyen jobb eredményt ért el nála. Houstonban pedig az a Luca Filippi verte eddig az összes edzésen és most már a kvalifikáción is, aki csak első hétvégéjét teljesíti a gárda színeiben.

lkm29.png

A GP of Houston harmadik sorát a Fast 6 alapján az ötödik helyen végző James Hinchcliffe és a hatodikként záró Takuma Sato alkotja, utóbbi rosszul megválasztott gumistratégiája miatt nem tudott versenyképes kört futni az időmérő utolsó felvonásában. Ahogyan már korábban is szóba került ezen a blogon, a szimpatikus japánnak is nagy szüksége lenne már egy jó eredményre idén, hiszen hiába szerzett két pole-t is idén, nyolc futamot követően a bajnokság kiábrándító, tizenhetedik helyét foglalja el jelenleg. Talán Houstonban végre sikerül szépségtapaszt ragasztani eddigi produkciójára? Hamarosan kiderül.

 

A Grand Prix of Houston első versenyére magyar idő szerint 22:00-kor kerül sor, míg a második futam rajtsorrendét eldöntő kvalifikáció vasárnap, 17:00-tól veszi kezdetét, ezúttal már csak egy két csoportos, összesen fél órás formában.

A második versenyre vasárnap, 22:00-tól kerül sor.

 

A kvalifikáció és a futamok egyaránt nyomon követhetőek táblázatos formában a racecontrol.indycar.com-on, míg élőképért erre a linkre kattintva érdemes nézelődni.

 

 

 A GP of Houston – 1. kvalifikáció – végeredmény

 

lkm24.png 

 

képek: IndyCar