Új csapat tart az IndyCar felé
Nem akármilyen hírrel vette kezdetét a Grand Prix of Houston hétvégéje, miután a Fan Force United hivatalosan is bejelentette, 2015-ben, teljes szezonos gárdaként kívánnak csatlakozni az IndyCar mezőnyéhez.
A Tyce Carlson és Chris Williams által irányított csapat 2012-ben mutatkozott be az Indy Lights-ban, és még ugyanebben az évben, a Lotusszal közös koprodukcióban megkísérelték kvalifikálni magukat az Indianapolis 500-ra Jean Alesivel a volán mögött. Az autóban dolgozó, harmatgyenge erőforrás azonban tett arról, hogy szereplésük ne legyen hosszú életű. Az FFU – a másik Lotus motort használó HVM Racinggel egyetemben – már az indulás jogát is csak azért kapta meg, hogy meglegyen a verseny tradicionális harminchárom gépet számláló mezőnye. Ennek megfelelően, ahogyan azt előre tudni lehetett, szinte rögtön a 96. Indy 500 legelején kiientette mindkét autót a versenyigazgatóság veszélyesnek minősített lassúságuk miatt, miután cirka 15-16mph-val alacsonyabb tempót produkáltak az élmezőnyhöz viszonyítva.
Alesi IndyCar karrierje itt véget is ért, a francia pedig – persze nem emiatt – pár hónappal később végleg szögre akasztotta a sisakját. A Fan Force United számára sem alakultak jól a dolgok, hiszen financiális okok miatt a komplett 2013-as Lights szezont ki kellett hagyniuk.
2014-ben végül sikerült teljes idényre visszatérniük az IndyCar nevelőszériájába, az amerikai Scott Andersonnal az autójukban. A kicsik Indy 500-án, a Freedom 100-on az előzetes tervek szerint Sarah Fisher sógora, a 19 éves Kyle O’Gara is elrajtolt volna az FFU színeiben, a Sarah Fisher Hartman Racinggel együttműködve, azonban az idő rövidsége miatt végül nem lett a dologból semmi.
Az utóbbi időben számos kritika érte az IndyCart a csapatok számának csökkenése miatt.
Csak az utóbbi két évet figyelembe véve négy, teljes szezonos alakulat – a Dragon Racing, a Dreyer & Reinbold Racing, a HVM Racing és a Panther Racing – távozott részben, vagy teljesen a szériából, aminek kapcsán olyan vélemények fogalmazódtak meg, miszerint az IndyCarból csak kihullani tudnak a csapatok, új gárdák érkezése viszont teljesen esélytelen. Az FFU valószínűsíthető szintlépése az Xclusive Marketing Agency-vel kötött üzleti megállapodás révén valósulhat meg, saját megfogalmazásuk szerint a a közös cél összehangolja a csapat versenyzés iránt elkötelezett tagjait, valamint az XMA üzletembereit, amely révén együtt vágnak neki a legmagasabb szintnek, azaz a Verizon IndyCar Series-nek.
A Fan Force United pilótája az IndyCarból jól ismert Justin Wilson öccse, a 24 éves Stefan Wilson lesz.
„Rendkívül izgatottak vagyunk amiatt, hogy Stefant magunkénak tudhatjuk, mint versenyző és köré építhetjük a csapatunkat” – mondta sajtóközleményében a gárda társtulajdonosa, Chris Williams. „Ő megtestesíti mindazt, amit az FFU képvisel. Amellett, hogy gyors, a versenyzés az élete, emellett pedig ő az egyik legrajongó-központúbb pilótája a paddock-nak. Alig várjuk, hogy a pályára lépjen velünk.”
A csapat semmit sem bíz a véletlenre, a potenciális főszponzorral, a Jilcat Industries-szel már előzetes megállapodást kötöttek, de további cégekkel és magánszemélyekkel folytatnak tárgyalásokat annak érdekében, hogy 2015-ben a lehető legversenyképesebbek tudjanak lenni.
„Ez egy nagyon izgalmas időszak számunkra a Fan Force United-nél” – mondta Stefan Wilson, aki az FFU tervei szerint lehet, már idén augusztusban, Sonomában és/vagy Mid-Ohión is elrajtolhat a gárda színeiben. „Magunk mellett tudni Jilcat Industries-t, mint partnert 2015-re és azutánra, egy álom megvalósulását jelenti mindenki számára a csapatnál. A 2012-es Indy Lights szezonzárón, Fontanában esélyt kaptam a Fan Force-tól arra, hogy versenyezhessek. Nem tudtak sokat rólam, én sem tudtam, hogyan mennek náluk a dolgok, mégis az év legjobb eredményét értük el [6. hely] együtt azon a hétvégén, és nagyon jó barátok lettünk.”
Stefan Wilson 2013-ban, a Dale Coyne Racing autójával már bemutatkozhatott az IndyCarban. A szezon tizenhatodik futamán, Baltimore-ban, tulajdon bátyja csapattársaként, három kör hátrányban a 16. helyen zárt.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough