Ganassi dominanciával záródott az első edzés Texasban

Az oválpályák rajongói dörzsölhetik tenyerüket, ugyanis ezen a hétvégén a detroiti utcákat újra a balra kanyarodás művészete váltja fel, méghozzá ezen blog egyik kedvenc létesítményének, a Texas Motor Speedwaynek képében.
A helyi idő szerint szombat este, villanyfényben lebonyolításra kerülő Firestone 600 az elmúlt évek során nem fukarkodott az izgalmakban, meglepetésekben, kisebb-nagyobb botrányokban, az pedig borítékolható, hogy idén sem kell fogpiszkálóval kipeckelni a szemünket a 248 kör során. Apropó versenytáv, a hivatalos megnevezésben szereplő ‘600’ megtévesztő lehet, ugyanis nem hatszáz mérföldet kell megtennie a mezőnynek a 24 fokos dőlésszögű pályán, hanem egészen pontosan 372 mérföldet, ami kerekítve 595 kilométert tesz ki (~600 km).
Az idei Firestone 600 a második lesz azon nyolc futam között, amelyek szombati időpontot kaptak a versenynaptárban, ennek megfelelően pedig már ma, azaz pénteken sor kerül a kvalifikációra, méghozzá magyar idő szerint 21:00-ás kezdettel.
Természetesen nem in medias res vágnak neki a rajtsorrend eldöntésének, így, mint az lenni szokott, Texasban is edzéssel vette kezdetét az IndyCar hivatalos programja.
A hetvenöt perces gyakorlás a Chip Ganassi Racing dominanciájával zárult. A legjobb kört Tony Kanaan futotta, aki 219.382 mph-s átlagtempójának hála 23.8762 másodperc alatt ért körbe a 1.5 mérföld hosszú aszfaltcsíkon. A brazil mögött Scott Dixon végzett 0.1160 másodpercnyi hátrányban, míg harmadikként Ryan Briscoe zárt 24.0537-es legjobb körének révén.
A negyedik pozícióban az Andretti Autosport kvartettjének legjobbjaként Marco Andretti landolt, aki 217.575 mph-s tempóval teljesítette 24.0745 másodperces egyéni legjobbját. Az amerikai versenyzőt az ötödik-hatodik helyeken a Team Penske kettőse követte Helio Castroneves – Juan Pablo Montoya sorrendben, hetedikként pedig a Dale Coyne Racing szezon előtti elvárásokat messze túlteljesítő újoncát, Carlos Huertast intették le. A kolumbiai pilóta, aki csak az Indy 500 előtt döntött úgy, hogy korábbi terveivel ellentétben az oválokat is bevállalja, a mai napon hajtott pályára életében először a TMS-en, aminek fényében csak még inkább elismerésre méltó a teljesítménye.
Visszatért az 20-as számú Ed Carpenter Racing gép volánja mögé a csapat főmuftija, az idei évtől csak az oválokra specializálódó Ed Carpenter, és első nekifutásra egy nyolcadik helyet tudott összerakni a TMS-en. A legjobb tízbe sikerült még bejutnia a Dale Coyne Racing másik felének, Justin Wilsonnak, valamin Roger Penske is elégedett lehet, hiszen Castroneves és Montoya után harmadik pilótája, az ügyeletes rosszfiú státuszra hajtó Will Power is beverekedte magát a legjobbak közé.
Az edzés során semmilyen incidens nem történt, a körözést három alkalommal kellett megszakítani sárga zászlóval, mindannyiszor pályakarbantartás miatt.
Erőforrás szempontból a legjobb tízben a Chevrolet rendes verést adott a Hondának, miután az amerikai gyártó hét autóval is képviseltette magát – beleértve az első hármat –, míg japán ellenfelük csak három géppel tudott jelen lenni az élvonalban.
Kanaan győztes ideje és az utolsó, huszonkettedik pozícióban záró SPM/SMP Racing újonc Mikhail Aleshin legjobb köre között mindössze 0.837 másodperc differencia alakult ki, ami csak még érdekesebbé teszi a mai kvalifikációt.
kép: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough