Több pénz, több szponzor, utcai verseny Dubai-ban – Mark Miles az IndyCar jövőképéről

A múlt hétvégén lezajlott Indianapolis 500 egy pazar befutó keretében szemléltette, hogy súlyos problémák ide-oda, a versenyzés puszta minőségéért továbbra sem kell aggódni.

A rendkívül izgalmas befutó során Helio Castroneves felett győzedelmeskedő Ryan Hunter-Reay nyolc év óta az Indy 500 első amerikai győztese lett, ami kétségkívül jót tett nem csak a legendás futamnak, de magának a szériának is. Az aranykor azonban még nagyon messze van, mondhatni látótávolságon kívül.

Ennek kapcsán adott exkluzív interjút a RACER.com-nak a Hulman & Co. vezérigazgatója, Mark Miles, aki a nézettségi adatoktól kezdve a széria jövőképén keresztül egészen a nemzetközi versenyekig mindenről szólt néhány szót. Egy biztos, vérbeli politikusként ígérgetni profi módon tud.

“Rengetegen jöttek el a Carb Day-re és azt mondták, ‘ez tiszta 80-as évek’. Óriási élet és nagyon sok ember volt. Az utolsó éjszakán, a Jason Aldean koncerten 45.000-en voltak jelen.”

Mielőtt még bárki feltenné a kérdést, hogy mi köze van az Indy 500 népszerűségéhez egy ünnepelt country sztár fellépésére özönlő tömegnek azon kívül, hogy a koncert helyszínéül az IMS szolgált, a válasz a promócióban rejlik.

“Számunkra nem számít, hogy a koncertre látogatók rajongói-e a versenyzésnek, vagy sem, ha kijönnek az emberek, az már segítség számunkra. Egyébként pedig, az előadás előtt, alatt és után is vetítettek Indy 500 és Firestone reklámokat a színpad körül, mindezt 45.000 ember szeme láttára.”

Miles összességében véve elégedettségét fejezte ki a május hónap kapcsán, mind a jegyeladások, mind a nézőszám, mind pedig a visszajelzések alapján. Az egykori ATP vezér jelenleg is tárgyalásokat folytat az Indy 500-at is közvetítő ABC csatornával az elkövetkezendő évekre nézve, a kilátások pedig biztatóak. Jövőre, jelen állás szerint nem várható nagyobb volumenű változás a közvetítésben, már ami a május hónapot illeti, a későbbiekben viszont Miles mindenképpen szeretné még komolyabb szintre emelni a televíziós jelenlétet, akár a teljes IndyCar szezonra levetítve

Adja magát viszont a kérdés, hogy az IndyCar – ahogyan a RACER találóan fogalmazott ‘az autóversenyzés legjobban őrzött titka’ – mit tesz meg annak érdekében, hogy minél több emberhez eljuttassa önmagát és ezzel együtt a pályán nyújtott, kifogástalan produkcióját.

“Először is, képessé kell válni ahhoz, hogy mindezt meg tudd valósítani” – mondta Miles. “Már most komoly lépéseket tettünk előre. Partnerek kellenek, a Verizon ezért rendkívül fontos számunkra. Foglalkozott velünk a Sports Illustrated, a USA Today, ezekre azért van szükség, hogy részeseivé váljunk a sport vérkeringésének országosan is. És azt hiszem, mi magunk is meglepődtünk azon, hogy milyen gyorsan elkezdtek figyelmet fordítani ránk. […] De ez egy dolog, nagyon sok mindent kell még tennünk. Új szponzorokat fogunk hozni a Verizon mellé, néhányat ezek közül hamarosan bejelentünk. Együtt fogunk dolgozni a 2016-os, sorrendben 100. Indianapolis 500-on, ami egy nagyszerű történet lesz, nem csak egy szimpla szülinapi parti. És nem csak 2016-ról van szó, a tervek a ’15-ből ’16-ba való átlépést takarják. Ismétlem magam, a fókuszpont az Indianapolis Motor Speedway és az Indianapolis 500, ugyanakkor számunkra minden az IndyCarról szól. Látni fogják a fejlődést az IndyCar márkaépítését illetően más pályákon is.”

indy-500-2014.jpg

Az elmúlt időszakban többször felmerült a téma, miszerint az IndyCarba új gyártó érkezne, köztük is a Ford neve röppent fel a leggyakrabban. Ennek kapcsán Edsel Ford II, a Ford igazgatótanácsának tagja, egyben Henry Ford unokája nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem éri meg belépni a szériába, amire, idézem, szerinte akkor fog sor kerülni, ha már “hat láb mélyen lesz a föld alatt”.

“Ez egy elég eltúlzott kijelentés volt, aminek nem tulajdonítok bárminemű hitelességet. […] Olybá’ tűnt, hogy valami másról van ott (a Fordnál) szó, de azt nem tudom, hogy miről. Továbbra is arra koncentrálunk, hogy legalább egy új gyártót hozzunk a szériába. Az átfutási idő nagy szerepet játszik, szóval ennek még nem lesz hatása 2015-re, de folyamatban van néhány határozottan biztató előjelű tárgyalás.”

A RACER felhívta Miles figyelmét arra a szintén nagyon fontos tényre, miszerint az IndyCar több csapatot is elvesztett az elmúlt évek folyamán. Vajon a szériának sikerül ismét olyan gazdaság feltételeket teremtenie, amely lehetővé teszi új – vagy visszatérő – gárdák megjelenését a mezőnyben?

A Hulman & Co. első embere szerint ennek a kulcsa is az IndyCar általános növekedésének elősegítésében rejlik. Ha az IndyCar megveti a lábát a sport-köztudatban országszerte, ezzel együtt pedig magasabb televíziós nézettséget ér el, akkor a csapatok számára is könnyebb lesz szponzorokat találni, aminek révén az új belépők számára is viszonylag simább lehet terep.

Miles arra is számít, hogy hamarosan emelkedhet a Leader Circle-ben szereplő autókra szánt összeg. Mindez azonban az elkövetkező szezon versenyeinek számán is múlik, az erre vonatkozó részletek azonban még nem kerültek véglegesítésre.

Az elmúlt holtszezon egyik legnagyobb érdeklődésre számon tartott, IndyCar vonatkozású témája az idei rendkívül rövid (már augusztus végén véget érő) szezon, valamint az ezt követő, teoretikus nemzetközi versenyek. Utóbbi kapcsán rengeteg kétely merült már fel a sajtóban és a rajongók részéről egyaránt, mivel lényegében semmiféle konkrétumról nem esett még szó.

“Először is, a tervezett naptár és az erre vonatkozó stratégia nem változott. Menni akarunk közvetlenül a Super Bowl utáni időszakban egészen március első hetéig, függetlenül attól, hogy végül egy, vagy két nemzetközi futamunk lesz – én azt hiszem, akár három-négy is lehet – van rá idő.[…] Még nem tudom pontosan, mi sül ki belőle. Az első prioritás az volt, hogy biztosak legyünk abban, ez gazdasági szempontból pozitív a csapatok számára. És az lesz.”

Felmerül a kérdés, hogy van-e reális esélye annak, hogy európai kötődésű csapatok is csatlakoznának az IndyCarhoz annak külföldi turnéja során:

“Nem igazán gondoltunk arra, hogy új csapatokat invitáljunk, de ha van érdeklődő, akkor nyitottak vagyunk az ötletre. Jelentős érdeklődés alakulhat ki a helyszínek alapján, olyan helyekre mehetünk, amelyek – vagy legalább egy közülük – igazán káprázatosak, csillogóvá tehetik az IndyCart.”

Magas labda, amelyet a RACER le is csapott és feltette a nagy kérdést: Monaco?

“Igazából, valami olyasmiben gondolkodunk, mint Dubai. Egy utcai verseny. Hihetetlenül csillogó, sztárokkal megspékelt kezdete lehetne egy új szezon startjának külföldön. És mit adna ez nekünk? Meglátjuk; akár nagyobb érdeklődést a befektetőktől a csapatok és versenyzők felé, vagy egyszerűen csak egy kis kifinomultságot, előkelőséget némi nemzetközi lehetőséggel. Vagy akár mindezeket együttvéve. Meglátjuk, jó dolog lesz.”

 

 

 képek: IndyCar

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy